Inzicht maken als ik een jaar alle 12 maanden betaal. Hoeveel rente en hoe de teruggaaf?

Gast

Goede morgen.

Als ik meer info wil over het volgende ik betaal in een keer mijn mnd bedragen dus 12 x het bedrag

ik begreep dat de rente over dat bedrag 3 % is.

Hoe word dat bedrag dan uit gekeerd van dat jaar bedrag b.v.maandlijks of wat is standard bij Zilveren Kruis

Inzicht maken als ik een jaar alle 12 maanden betaal. Hoeveel rente en hoe de teruggaaf?

2 ANTWOORDEN

Re: inzicht maken als ik een jaar alle 12 maanden betaal hoeveel rente en hoe de teruggaaf

Fanatiekeling

@wdfaasse1290 De vraag is onduidelijk voor mij. Kunt u meer informatie geven? 

Als u doelt op vooruitbetaald eigen risico kan ik u het antwoord geven: de zorgverzekeraar steekt de rente in zijn zak. De rente is echter zò laag, dat u daar niet jaloers op hoeft te zijn. De rente is soms al negatief, dat wil zeggen dat je geen rente krijgt, maar geld moet betalen om een bedrag ergens te stallen.

De rente die ZK geeft bij jaarbetaling (3%) is extreem hoog en niet marktconform. Het bevat ook een vergoeding voor de vermindering van de administratieve lasten. Het heet ook wel " betalingskorting". Dit is dus niet geheel aan rente toe te schrijven. 

Groet, Feina.

Re: inzicht maken als ik een jaar alle 12 maanden betaal hoeveel rente en hoe de teruggaaf

Uitblinker

hoi @wdfaasse1290,

duidelijke vraag, helaas heb je het niet helemaal goed, je krijgt geen rente, je krijgt 3% korting als je de premie in 1x betraald.
is dus geen teruggaaf nodig, je hebt de korting gelijk als je de premie 1x per jaar betaald.

groet mike