Incassokosten laten vervallen

Bewerkt 
Bezoeker

Beste,

Ik heb de afgelopen periode regelmatig nota's ontvangen van zorgkosten die ik moet betalen. Het lijkt erop dat ik er twee door elkaar heb gehaald waardoor ik de eerste nota van november te laat heb betaald en degene heb betaald die net binnen was gekomen.

Omdat ik 1 dag te laat was met betalen en ik nog geen 2e herinnering had ontvangen ben ik er vanuit gegaan dat het zo rond was. 

Ware het niet dat ik een brief ontving getekent 8 december waarop staat dat ik de betaling niet had voldaan en er incassokosten waren toegevoegd. Ingelogd op mijn zilveren kruis en zag dat de betaling van de nota wel was verwerkt maar dat er nu nog wel incassokosten van 10 euro openstaan. De betaling is goedgekeurd op 4 december en op 8 december ontvang ik een brief met een herinnering. Ik vind dit erg krom en maak bezwaar tegen de incassokosten die nu nog open staan.

Mijn vraag is dan ook, kunnen de kosten vervallen die horen bij de brief met kenmerk *************?

Ik zou dit erg waarderen. 

Groeten,

Miranda Nijman 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Incassokosten laten vervallen

3 ANTWOORDEN

Re: Incassokosten laten vervallen

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo @mirandanijman, welkom op de community! Vervelend dat de betaling en de brief elkaar hebben gekruist. Schept verwarring zo merk ik. Waar het op neer komt is dat wanneer de betaaldatum van de eerste herinnering is verstreken we de incassokosten rekenen. Dit is dus pas vanaf de derde notificatie (eerst via het declaratieoverzicht, daarna via de eerste herinnering). We moeten helaas ergens de streep trekken waar de incassokosten in rekening worden gebracht. Kan je hier verder mee?

Bezoeker
Hallo Jeppe,

Dank voor je reactie hoewel die niet in mijn voordeel uitpakt. Ik snap dat je ergens een streep moet trekken maar het lijkt me sterk dat de betaling meteen uit handen is gegeven de volgende dag. Ik wil toch nog een keer een beroep doen op coulance om de kosten weg te strepen. Uiteraard zijn er regels maar daarbij zijn er ook uitzonderingen mogelijk op individuele basis.
Ik heb al veel betalingen gedaan dit jaar. Hoe werkt automitsche incasso om dit soort situaties te voorkomen? Krijg ik dan vooraf wel een notificatie als het wordt afgeschreven? Zou dat een goede afspraak kunnen zijn; kosten vervallen maar omzetten naar automatische incasso?
Hoop een positief antwoord te ontvangen.

Groeten,
Miranda

Webcare

Hoi @mirandanijman Je vraagt of je de extra kosten niet hoeft te betalen. Helaas is coulance niet mogelijk. Mocht je weer in een zelfde situatie komen dat je de premie niet op tijd betaalt kun je een betalingsregeling afspreken.

Automatische incasso is ideaal, je kunt zelf kiezen uit een aantal data waarop jou dit het beste uitkomt.

Als de afschrijving niet lukt proberen wij het na ongeveer 7 dagen nog een keer. Lukt het dan ook niet, dan krijg je een herinnering.

De verandering van je betaalwijze regel je simpel in Mijn Zilveren Kruis

gr. Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.