Ik heb opgezegd maar ik krijg een herinnering voor de premie van januari. Wat nu?

Moderator

Ik heb opgezegd. Jullie hebben de premie van januari toch afgeschreven. Deze heb ik door de bank laten terugstorten. Nu krijg ik een herinnering voor de premie van januari. Hoe kan dat en wat moet ik doen?

Waarom wordt de premie afgeschreven als ik opgezegd heb?

De opdracht om de premie te incasseren moeten wij veel eerder naar de bank sturen, dan de dag waarop het wordt afgeschreven. Zeg je je verzekering op nadat de incasso-opdracht naar de bank gestuurd is? Dan kunnen we de incasso niet meer stoppen.

Wij betalen je teveel afgeschreven premie automatisch terug

We willen dat onze verzekerden zo min mogelijk last van hebben van de incasso. Daarom betalen we de teveel betaalde premie zo snel mogelijk en automatisch terug. Als je voor de incasso-datum opzegt, dan storten wij vaak al terug voor de incasso-datum. Als je aan het eind van december opzegt, dan wordt de premie zo snel mogelijk in januari terugbetaald.

Wat gebeurt er als je zelf de afschrijving laat terugstorten door de bank?

Je hebt dan de premie met terugwerkende kracht niet betaald, maar wel een terugbetaling ontvangen. Je krijgt van ons een rekening om de automatische terugbetaling weer aan ons te betalen. Dat gaat in de vorm van een (automatische) herinnering voor de premie van januari.

Wat moet ik doen nu ik een herinnering heb ontvangen?

Betaal het bedrag aan ons terug met de acceptgiro die je van ons ontvangen hebt. Is er voor jou naar aanleiding van deze uitleg nog onduidelijkheid over de herinnering? Neem dan contact met ons op. 

• 2015
  • 2016
  • Overig - polis en financieel
  • Polis
  • Premie

Ik heb opgezegd maar ik krijg een herinnering voor de premie van januari. Wat nu?