Hoe zit het met logopediekosten?

Nieuwkomer

Ik wil graag meer informatie betreffende de kosten voor logopedie. Ik wil graag hulp van een logopedist, maar de kosten zijn wel enorm hoog. Zit zoiets wel in een verzekering? Ik zou graag alle informatie, die jullie daarover hebben, willen ontvangen. Je kunt mij ook een privébericht sturen

Hoe zit het met logopediekosten?

3 ANTWOORDEN

Re: Hoe zit het met logopediekosten?

Webcare

Hoi Ahmad, leuk dat je ons forum en ook Facebook hebt gekozen voor je vraag over de vergoeding voor logopedie.

Ik heb op Facebook zojuist jouw vraag beantwoord.

Logopedie is verzekerd in de basisverzekering. Je betaalt eigen risico over de kosten.

De vergoeding is voor mensen die problemen hebben met taal, spreken, de stem, het gehoor en slikken.

Er is vergoeding voor behandelingen om beter te leren spreken.

Je leest hier waar je terecht kunt, wanneer je een verklaring nodig hebt en wat er is uitgesloten van vergoeding.

Misschien nog een kleine tip Ahmad: je mailadres staat nu openbaar, wil je dit zo laten of pas je jouw bericht even aan? 

groetjes,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Logopedie wordt dus volledig en onbeperkt vergoed, maar valt wel onder het eigen risico. Dat betekent, dat je de eerste €385 zelf betaalt ( als je geen overige medische kosten hebt gemaakt die onder het eigen risico vallen). Als je een verhoogd eigen risico hebt , bijv. €885, betaal je zelfs dit bedrag helemaal zelf. 

Als je een logopedist vindt, die gecontracteerd is èn speciale afspraken heeft met ZK, heb je zelfs geen verwijsbrief van de huisarts nodig. De logopedist bepaalt dan in een intake of jouw spraak-klachten in aanmerking komen voor behandeling onder de basisverzekering. Zie de bijlage: een gecontracteerde praktijk waarbij WEL een verklaring van de huisarts nodig is en een andere praktijk waarbij er GEEN verklaring van de huisarts nodig is. 

De polisvoorwaarde over logopedie is artikel 18 op p. 34. Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Moderator

Ik heb je e-mailadres toch even weggehaald @AhmadKashefSharifzai. Mensen kunnen jou een privébericht sturen door naast jouw foto om je naam te klikken. Zo blijft jouw e-mailadres privé.