Hoe zit het met de opschorting van cliënten bij het Zorginstituut Nederland?

Community Manager

Op Facebook kregen we van Rose deze vraag binnen:

Screen Shot 2016-06-17 at 15.37.22.png

@Anne-lies Zou jij hier antwoord op kunnen geven?

Hoe zit het met de opschorting van cliënten bij het Zorginstituut Nederland?

2 ANTWOORDEN

Re: Hoe zit het met de opschorting van cliënten bij het Zorginstituut Nederland?

Expert
Hoi Rose,
Ik begrijp het heel goed dat je deze vragen stelt. Het is ook voor ons erg belangrijk dat de overgang van betalen aan Zorginstituut Nederland naar Zilveren Kruis goed gaat.
Op dit moment kan ik je vragen nog niet beantwoorden. Wij zijn druk bezig om dit goed uit te zoeken. Volgende week kan ik je vragen beantwoorden.

Re: Hoe zit het met de opschorting van cliënten bij het Zorginstituut Nederland?

Expert

Hoi rose,

Hieronder geef ik antwoord op je vragen.

Waar gaat ons zorgtoeslag naartoe eenmaal opgeschort bij Zorginstituut?
Zodra het CJIB de mutatie heeft verwerkt, zal de zorgtoeslag uitbetaald worden. Voor meer informatie verwijs ik je door naar het CJIB op telefoonnummer 058 - 25 33 330 of de belastingdienst 0800 - 0543.

Wat doen jullie om dit vlekkeloos te laten verlopen zodat wij de premie augustus met zorgtoeslag kunnen betalen.

Voor de premie van augustus kan een betalingsregeling afgesproken. Ik kan mij goed voorstellen dat wanneer premie juli achteraf betaald moet worden en premie augustus ineens vooraf dat sommige in de problemen komen. Daarom is een betalingsregeling mogelijk voor de premie van augustus.