Hoe kan ik gespreid betalen eigen risico aanvragen?

Bewerkt 
Starter

Geachte heer, mevrouw,

Mijn ouders zijn al vanaf december, sinds de brief met de mogelijkheid om eigen risico gespreid te betalen in de bus viel, u telefonisch te benaderen om dit te regelen. Ze hebben zelf geen computer/internet en digid. Echter iedere keer is de wachttijd erg lang. Hoe kunnen ze nu met u in contact treden om dit te regelen? De tijd dringt, graag spoedig een reactie van u.

Bij voorbaat dank.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

8 ANTWOORDEN

gespreid betalen eigen risico

Starter

Geachte heer, mevrouw,

Mijn ouders zijn al vanaf december, sinds de brief met de mogelijkheid om eigen risico gespreid te betalen in de bus viel, u telefonisch te benaderen om dit te regelen. Ze hebben zelf geen computer/internet en digid. Echter iedere keer is de wachttijd erg lang. Hoe kunnen ze nu met u in contact treden om dit te regelen? De tijd dringt, graag spoedig een reactie van u.

Bij voorbaat dank.

Re: gespreid betalen eigen risico

Bewerkt 
Webcare
Webcare

Hallo @RichardMarrevee en @Sonja01, zijn jullie tweeling? Jullie stellen namelijk precies dezelfde vraag Smiley Knipoog 
Het is inderdaad erg druk, sorry hiervoor! 's Morgens om 8 uur zijn wij meestal wel goed bereikbaar. Hebben jullie ouders geen puf meer om te bellen, dan kunnen jullie ze helpen op de volgende manier:
Vul samen met hun een machtigingenformulier in waarmee zij toestemming geven dat jullie contact mogen opnemen namens hun. Dat formulier stuur je per mail naar ons. In die mail kan je meteen doorgeven dat zij het eigen risico vooraf gespreid willen betalen. Als je dat voor maandag doet ben je op tijd en regelen wij het voor hun. Ik snap dat dit omstachtig overkomt, maar wij hebben die toestemming van hun nodig om aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens te voldoen. Die machtiging geldt trouwens voor lange tijd, dus dan kunnen jullie het voortaan in 1 keer voor hun online regelen.
Kunnen jullie zo verder? Succes!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Bedankt, ik kan zo verder, alleen werkt de link naar de email niet!

Moderator

Klopt Richard! Sorry. Ik heb het linkje aangepast en werkt nu.

Nieuwkomer

Mijn schoonouders proberen jullie al de gehele week telefonisch te bereiken, hetgeen steeds niet lukte. Nu hebben ze mij gevraagd om eea te regelen, doch hebben ze geen digid code, een formulier invullen voor een machtiging lukt niet op tijd aangezien ze niet in de buurt wonen.

Ik snap dat jullie digitaal willen gaan, maar voor oudere mensen is dit echt ee probleem.

Graag jullie advies zodat het op tijd gaat lukken.

Gr. Monique

Re: Hoe kan ik gespreid betalen eigen risico aanvragen?

Bewerkt 
Moderator

@Hoogk Welkom! 

Ik heb je post verplaatst naar dit topic. 

Het is op dit moment erg druk, dat klopt! Excusses hiervoor. 

Hebben je ouders ook al contact opgenomen met onze financiele afdeling? Ze zijn op een ander telefoonnummer te bereiken en hebben op dit moment een korte wachttijd. 

Mijn advies is om je schoonouders te vragen of dat ze vandaag, voor 18.00 uur, contact willen opnenemen met deze afdeling. Dat kan op het volgende telefoonnummer: 088 462 11 00.

Deze informatie heb ik je net ook in een privé bericht gestuurd, zodat je hier alvast mee aan de slag kan. 

Ik ga er vanuit dat e-mail voor je schoonouders geen optie is? 

Mijn collega Kim heeft in haar vorige post uitleg gegeven hoe het precies werkt met het aanvragen van een machtiging. Dan hebben jullie ook nog het weekend. Ik begrijp dat het latig is, zeker wanneer je schoonouders niet in de buurt wonen. Zoals mijn collega ook aangeeft, het is misschien een beetje omslachtig. Maar als ze de wijziging zelf niet (kunnen) doorgeven, hebben wij deze toestemming wel nodig. In verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Aanvraag verspreid eigen risico betalen te laat?

Voorbijganger

Beste lezer, 

Ik heb het verspreid betalen op tijd aangevraagd maar ik krijg zojuist een brief dat ik mijn Finbox nog moet afmelden. Nu is het maandag al 1 februari en kan ik dit niet meer op tijd regelen. 

Ben ik nu alsnog te laat met het aanvragen van het verspreid betalen van de eigen risico?

Met vriendelijke groet, 

M. Bos 

Re: Aanvraag verspreid eigen risico betalen te laat?

Webcare

Hoi @mbos Goed dat je deze vraag stelt. Je kunt tot 12 februari je aanvraag doen voor het vooral gespreid betalen van eigen risico in 2016.  We hebben de datum opgeschoven van 1 februari naar 12 februari omdat we niet goed bereikbaar waren de laatste weken. 

De datum 12 februari geeft onze verzekerden meer tijd voor advies van ons, bedenktijd en om de polis te veranderen voor 2016.

Je kunt dus aan de slag met het afmelden van Finbox en je automatische betaling regelen.

Kun je zo verder denk je?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.