Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Starter

Goedemiddag,

Ik kreeg een brief in mijn handen gedrukt van mijn huisgenoot waarin stond dat ik een rekening niet betaald heb. Dit is al de 3e herinnering en de rekening van nu 112,82 moet voor de 21e betaald worden. Nu wil ik daarvoor een betalingsregeling treffen omdat ik dat op dit moment niet (volledig) kan betalen.

Op internet is er de optie om de betaling vanaf de 1e van de maand, het midden en het einde van de maand te betalen. Maar omdat hij al in 3 dagen betaald moet worden, kom ik dus niet aan de eis dat er wat betaald moet zijn voor de 21e. 

Als ik een betalingsregeling aan ga voor bovengenoemd bedrag, wordt deze nota (laatste betaalherinnering voor contact met deurwaarder) dan verwijderd en gaat er dan een nieuwe regeling in zonder dat er een deurwaarder word ingeschakeld? Of kan ik geen gebruik maken van deze service doordat ik al zo snel moet betalen?

Graag hoor ik spoedig terug,

Wesley

OPGELOST
10 ANTWOORDEN

Re: Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

Moderator

@Wesleuu Fijn dat je contact opneemt. 

Er zijn inderdaad mogelijkheden om online een betalingsregeling af te sluiten. Dit kan bij een premieachterstand, het betalen van het eigen risico of de eigen bijdragen. Dan hoef je het hele bedrag niet in één keer te betalen! Dat scheelt weer. Ik lees dat je een beetje vast loopt vanwege de betaaldatum. Begrijpelijk in deze situatie. Daarom heb ik meteen even contact opgenomen met een collega van de financiële afdeling.

Haar advies: neem voor de 21ste telefonisch contact op. Dan gaan we meteen voor je kijken wat er mogelijk is. We hebben namelijk je gegevens nodig om daarop een antwoord te kunnen geven. Dan kunnen we ook meteen je laatste vraag beantwoorden (over de deurwaarder). Je kunt ons bereiken via 071 751 00 52. 

Laat je nog even weten of dat het is gelukt? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Hartelijk bedankt voor je bericht!

Ik zal morgen direct contact opnemen met de klantenservice.

Eigen risico geen mogelijkheid voor betalingsregeling

Voorbijganger

Ik zie in mijn zilverenkruis dat ik geen betalingsregeling kan treffen. En bij de (I)nfo knopje staat dat jullie al 90 dagen mijn premie niet automatisch kunnen afschrijven.. En dat klopt want ik krijg altijd acceptgiro's thuis en betaal mijn premie pas de 22/23ste van de maand en niet zoals jullie willen dat ik 2 premie's in 1 maand betaal.

Dus hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik een betalingsregeling kan treffen voor de te betalen eigen risico van 2015 ? Want 1 ding is zeker ik ga geen 330 euro in 1x aftikken. 

Een vraag over verrekening openstaande posten

Starter

Beste ZK,

Ik woon sinds 1 oktober 2015 samen met mijn partner. Zelf betaal ik al jaren via het uitgebreide collectief van mijn werkgever (dus van mijn salaris), maar mijn partner betaalde afgelopen 2 jaren per acceptgiro. Zij had het financieel niet breed, dus zij betaalde altijd op het allerlaatste moment. Na een telefonische wijziging staat zij op mijn polis erbij vanaf 1 december a.s. (nu al te zien in mijn online account).

Nu mijn vraag: hoe zit dit met haar openstaande posten? Worden deze alsnog met mijn salaris verrekend of dienen we ze gewoon nog te voldoen per acceptgiro?

Groeten en bedankt.

RJ

Re: Eigen risico geen mogelijkheid voor betalingsregeling

Moderator

@Moow

Het klopt dat je via Mijn Zilveren Kruis niet altijd een betalingsregeling kan afsluiten. Ik kan niet in jouw gegevens kijken maar ik vermoed het volgende: Een van de redenen waarom het afsluiten via Mijn Zilveren Kruis niet mogelijk is, is de betaalwijze. Ik lees dat je op dit moment via acceptgiro betaalt en bij een betalingsregeling is alleen automatische incasso mogelijk. 

Omdat ik niet je gegevens in kan zien wil ik je adviseren toch even telefonisch contact op te nemen via 071 751 00 52. Mijn collega's bekijken dan samen met jou de mogelijkheden om een betalingsregeling te treffen.

Is het overigens gelukt met de nota's vanuit het buitenland? 

Re: Een vraag over verrekening openstaande posten

Community Manager

@RJ De openstaande posten dienen inderdaad nog voldaan te worden. Dit wordt niet opgenomen in de regeling die jij hebt via de collectiviteit van je werkgever. Om te achterhalen hoe hoog het bedrag precies is en hoe je het beste kan betalen kan je mij je relatienummer en geboortedatum sturen in een privebericht of contact opnemen met de klantenservice.

Voorbijganger
Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Ik ga eens even bellen.

Ik heb dr kosten van de nota helaas nog niet mogen ontvangen. Terwijl er in mijn zilverenkruis word aangegeven dat het is afgehandeld. Kan het zo zijn dat jullie dit zomaar hebben verrekend met de openstaande eigen risico ? Zonder mijn inspraak..

Ik hoor spoedig van je.

Moderator

@Moow, goed om even na te vragen hoe het zit met die buitenland nota en de betaling als je met ons belt. Zij kunnen in jouw gegevens zien hoe het met die betaling staat!

Zou je hier in dit topic nog willen laten weten of het niet kunnen afsluiten van een regeling via Mijn Zilveren Kruis inderdaad lag aan je betaalwijze? Ik zou dan namelijk graag kijken of de tekst die bij de Info button staat wel voldoet. Kan mij voorstellen dat meerdere mensen hier tegenaan lopen. 

Bedankt alvast!

Nieuwkomer

Probeer al de hele week zilverenkruis te bellen.
Via internet ken ik geen betalingsregeling treffen.

Wat moet ik nu doen?

Groet. Desiree

Medewerker

Welkom op de community @Desireeswart

Gaat het hierbij om een rekening die je van ons ontvangen hebt?

In dat geval kan de verzekeringsnemer via Mijn Zilveren Kruis, onder het Financieel overzicht de regeling aanvragen. Lukt dit niet is het inderdaad verstandig om contact met ons op te nemen. Ik begrijp dat door de drukte de laatste dagen ook dit erg lastig is. Indien je een regeling wilt aanvragen over een ontvangen nota stuur mij gerust een privébericht dan kijk ik met je mee. Overigens geldt voor het vooraf gespreid betalen eigen risico dat je deze kunt aanvragen via deze link

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.