Hoe kan ik alsnog mijn premie betalen?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedemiddag,

Afgelopen maand had ik te weinig saldo om mijn zorgverzekering te betalen. Ik probeerde contact op te zoeken en kwam bij http://www.zorgverzekeringslijn.nl/ uit, die stuurde terug dat het op deze link beschreven werd https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/betalen/Paginas/premieachterstand.aspx maar deze pagina vond ik niet duidelijk genoeg om te begrijpen wat ik op dit moment moet doen.

Wat kan ik doen om het geld te betalen, of hoe wordt dit geregeld?

Met vriendelijke groet,

Timo Westerhoff.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe kan ik alsnog mijn premie betalen?

12 ANTWOORDEN

Re: Te laag saldo

Medewerker
Hallo Timo, Welkom op de community! Als de automatische incasso niet lukt i.v.m. onvoldoende saldo gaan wij het na ongeveer vijf dagen nog een keer proberen. Mocht dit ook niet lukken krijgt u van ons een eerste herinnering met een acceptgiro, hiermee kan het bedrag betaald worden. Mocht u eerder willen betalen dan kunt u via MijnZilverenkruis inloggen met uw DigiD en in het financiële overzicht zien of wij het bedrag al terug hebben van de bank. Als dit het geval is kunt u hier ook het betaalkenmerk vinden en het bedrag alsnog overmaken. Aan het versturen van de eerste herinnering zijn geen extra kosten verbonden. Na ontvangst van de eerste herinnering heeft u twee weken de tijd om het bedrag over te maken. Indien u het bedrag niet in één keer kan betalen kunt u via MijnZilverenkruis een betalingsregeling aanvragen. Met hartelijke groet, Maurice

Bekend gezicht

Dat is het makkelijke van ZK!! 

Niet gelijk aanmaningen en dreigbrieven.. een echte zorgverzekering die er voor de mensen is.. nee mensen het is geen slijm offensief Smiley Tong 

Mag gezegd worden vind ik!

Fanatiekeling

Wettelijk màg ZK niet direct aan aningen sturen! Ze houden zich gewoon aan de regels. 

Als zo'n grote verzekeraar de regeltjes nog niet zou kennen! Maar ik geloof juist dat er bij ZK niet mèèr in zit. Ze zijn namelijk behoorlijk commercieel. 

Groet, Feina.

Re: Hoe kan ik alsnog mijn premie betalen?

Fanatiekeling
Trouwens, u bent door de " zorgverzekeringslijn" verkeerd voorgelicht. De link is voor een premieachterstand van enige maanden, maar u zocht gewoon naar een administratief verhaaltje. In plaats van dat ZK daar nu een duidelijk verhaal over heeft of daarheen verwijst op dit forum! Waarom doen ze dat niet!
Groet, Feina.

Community Manager

@Feina In je reactie bemerk ik veel wantrouwen richting ons. Je hebt me nog steeds niet verteld waarom dat is. Is er in het verleden iets fout gegaan? Hebben we je iets misdaan? Ik ben oprecht benieuwd want ik begrijp gewoon niet waar je frustratie vandaan komt. 

Als je het bericht van Maurice leest legt hij netjes uit welke mogelijkheden Timo heeft. En @Nanda is gewoon enthousiast over onze dienstverlening. Misschien heeft ze bij andere bedrijven een slechtere ervaring gehad.

Dat er wél meer in zit blijkt volgens mij uit hoe we in gesprek gaan met mensen op onze community en op andere social media. Het hele Freestyle Libre topic is daar volgens mij een goed voorbeeld van. Heb je dat al eens doorgelezen? Een ander voorbeeld zijn services van de zorgcoach.

Maurice had ook een link kunnen sturen, maar we doen ons best voor nèt dat beetje meer.

Bekend gezicht

@Feina 

We proberen het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden. en ik vind dat een compliment zeker op zijn plaats is.. wat ik uit jou mening begrijp is dat je nogal gefrustreerd ben?

Probeer eens iets positiefs te bekijken..

Ja tuurlijk iedereen heb een mening maar wat heeft ZK jou verkeerd gedaan dan?

De community is er om duidelijkheid te scheppen..dus als je iets niet duidelijk is of je bent ergens gefrustreerd over,, kan je dat het beste op een normale manier kenbaar maken vind ik Smiley Knipoog

We zijn er om elkaar te helpen.

@Raoul

Ik heb hele nare ervaringen gehad met andere zorgverzekeraars,ik heb er nu 1 gevonden die na me luisterd en voor me klaar staat als er iets is!

Vandaar ook mijn compliment na ZK!

Als mij iets niet duidelijk is of dwars zit laat ik dat ook zeker merken, vandaar deze community!

Webcare

@Nanda: Fijn om te lezen dat je hier je plek hebt gevonden! Daar is de community, onder andere, ook voor!

Fanatiekeling
Ik geef aan ZK aan, dat ik het antwoord niet correct vind. Ik vind dat er een uitleg EN een link zou moeten staan. En ik mis in de informatie die achter de link zit, nu juist die specifieke informatie waarom hier gevraagd wordt, namelijk een betaalmethode op eigen initiatief, zodat zeker is dat daarmee de premie wordt betaald en niet iets anders. Misschien lees ik er overheen, maar ik vind ook dat de website erg onduidelijk is. Te weinig tekst per pagina, erg verspreid , dus te weinig compact en to-the-point. Nou, zijn jullie dan nu niet erg blij met deze uiteenzetting?
Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Prima dat je dat vindt. Maurice schreef: Mocht u eerder willen betalen dan kunt u via Mijn Zilveren Kruis inloggen met uw DigiD en in het financiële overzicht zien of wij het bedrag al terug hebben van de bank. Als dit het geval is kunt u hier ook het betaalkenmerk vinden en het bedrag alsnog overmaken. Naar mijn mening hebben we alle informatie gegeven die @TimoWesterhoff nodig had om de betaling alsnog te doen, maar ik hoor het graag van hem als dat niet het geval was. 

Waar ik blij van zou worden is een antwoord op de vragen die ik je eerder stelde:
Is er in het verleden iets fout gegaan? Hebben we je iets misdaan? Ik ben oprecht benieuwd want ik begrijp gewoon niet waar je frustratie vandaan komt. 

We geven volgens mij ook altijd antwoord op al jouw vragen en opmerkingen, zo goed als we kunnen. Daar zetten we ons dan ook graag voor in. Dus ik verwacht eigenlijk dat dat twee kanten op werkt, dat wanneer ik jou iets vraag je ook de moeite neemt om daar antwoord op te geven. Dit platform is immers opgezet om met elkaar in gesprek te gaan. Dus ik nodig je van harte uit om jouw eigen (slechte) ervaring die je hebt gehad met Zilveren Kruis met ons te delen.

Betaling afgekeurd. Wat nu?

Nieuwkomer

Hallo,

Gisterenavond ben ik bericht door de bank dat mijn betaling is afgekeurd nav een te late storting. Ik wil graag een nieuwe betaling aanvragen. Hoe doe ik dit zo snel mogelijk om bijkomende kosten te voorkomen?

Alvast bedankt.

Re: Betaling afgekeurd. Wat nu?

Moderator

@AslihanÖztürk Welkom op de community! Leuk dat je een account hebt gemaakt. 

Goed dat je contact opneemt. Het zou zonde zijn als er straks kosten bijkomen als dat helemaal niet nodig is.

Ik heb je topic samengevoegd. Timo zat een tijdje terug in dezelfde situatie. Mijn collega Maurice legt uit wat er gebeurd wanneer een automatische incasso mislukt.

Hier een kopie van zijn antwoord:

Als de automatische incasso niet lukt i.v.m. onvoldoende saldo gaan wij het na ongeveer vijf dagen nog een keer proberen. Mocht dit ook niet lukken krijgt u van ons een eerste herinnering met een acceptgiro, hiermee kan het bedrag betaald worden. Mocht u eerder willen betalen dan kunt u via MijnZilverenkruis inloggen met uw DigiD en in het financiële overzicht zien of wij het bedrag al terug hebben van de bank. Als dit het geval is kunt u hier ook het betaalkenmerk vinden en het bedrag alsnog overmaken. Aan het versturen van de eerste herinnering zijn geen extra kosten verbonden. Na ontvangst van de eerste herinnering heeft u twee weken de tijd om het bedrag over te maken. Indien u het bedrag niet in één keer kan betalen kunt u via MijnZilverenkruis een betalingsregeling aanvragen

Lees het topic even door. Heb je nog vragen? Stel ze gerust! 

Betaling zorgverzekering na gemiste incasso

Nieuwkomer

Geachte,

vorig jaar(2015) was het mij niet geheel duidelijk wanneer de incasso van het gehele bedrag plaats zou vinden. Ook voor 2016 was het mij niet duidelijk. Ik heb de incasso gemist vanwege te laag saldo(niet voldoende voor het gehelde jaarbedrag).

Begin januari heb ik het saldo aangevuld zodat het gehele bedrag geincasseerd kan worden over 2016. Echter heeft er tot op heden nog geen tweede incasso plaatsgevonden. 

Graag verneem ik van jullie wanneer dit zal gebeuren dan kan ik rekening houden met voldoende saldo voor de incasso van het gehele jaar.

Bij voorbaat dank