HELP niet geregistreerde betaling

Starter

Hi,

Ik heb de premie van januari de 25ste betaald om te zien dat zilveren kruis een half uur later weer langs ging. die heb ik dus weer teruggeboekt. Nu heb ik een brief gekregen van zilveren kruis dat het niet betaald is. Alleen herinner ik me wel dat ik een specifieke code niet erbij heb geschreven wat de reden kan zijn dat mijn betaling niet geregistreerd is terwijl het wel betaald is.

Ik probeer sind maandag te bellen maar ik krijg nooit iemand aan de lijn en mijn beltegoed is inmiddels ook op. Willen jullie mij alsjeblieft zo spoedig mogelijk helpen?

HELP niet geregistreerde betaling

OPGELOST
10 ANTWOORDEN

Re: HELP niet geregistreerde betaling

Medewerker

Hey @MadsCutie1989,

Wat vervelend om te lezen, de afgelopen weken zijn inderdaad erg hectisch vanwege de enorme drukte. Mijn excuus dat we zo moeilijk te bereiken zijn. In het algemeen is het zo dat betalingen waar geen kenmerk aan meegegeven wordt op de tussenrekening komt te staan. Vaak kijken we dan of we de betaling alsnog op de juiste polis kunnen boeken. Is het risico te groot dat dit fout gaat, dan storten wij het bedrag binnen 5 werkdagen terug naar het rekeningnummer waar het vandaan kwam. Ik kan deze betaling voor je nagaan, om te kijken wat er mee gaat gebeuren

Je kunt dan in een privébericht je relatienummer, geboortedatum, de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en tot slot het bedrag dat je overgemaakt hebt doorsturen. Ik kan dan voor controleren wat er met deze betaling is gebeurt.

Privébericht stuur je door op mijn naam te klikken. Aan de rechterkant verschijnt de mogelijkheid om een privéberichtje te sturen. 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Geregelde bezoeker

ze boeken vaak op andere posten en sturen je daarna aanmaningen terwijl je wel betaald hebt, sootgelijk geval bij mij.

Fanatiekeling

Dit doen ze waarschijnlijk met opzet. Want je kunt pas wanbetaler worden als je 6 maandpremies achterstand hebt. En daarbij telt niet het eigen risico. Dus voor Zilveren Kruis is het voordelig om een maandpremie op een eigen risico-factuur te boeken. Daardoor ontstaat er eerder een premie-achterstand van 6 maanden. 

Hiertegen moet de verzekerde zich dan ook tijdens de fase van aanmelding door zorgverzekeraar als wanbetaler bij het CAK wel protesteren bij de zorgverzekeraar. Als Zilveren Kruis hier niet bevredigend op antwoordt, moet je altijd naar de ombudsman stappen, want zilveren kruis zit fout! Dit mag niet! Je krijgt dan gelijk, want de wanbetalersregeling geldt alleen voor premieachterstand.

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Het boeken op andere posten is bij MadsCutie niet aan de orde als het om een niet geregistreerde betaling gaat. De verdere afhandeling van dit issue gaat via een privé bericht. 

@swart260, als duidelijk is over welke polis het gaat, maar niet over welke openstaande post bij een inkomende betaling dan boeken wij je betaling weg tegen het langst openstaande bedrag. 

@Feina, ik zie je een aantal aannames doen, kun je mij vertellen waar je dit op baseert?

Geregelde bezoeker

Jeppe, was dat afboeken op de langst openstaande post maar waar, maar dat doen ze niet., om mij zoveel mogelijk incasso kosten te kunnen laten betalen, ik heb in het vorige jaar alle premie en 490 euro eigen risico betaald, maar een betaling eigenrisico boekten ze mooi op de premiebetaling van de volgende maand januari

Hi swart, is toen wel uitgelegd waarom dit is gebeurd? De enige 2 redenen die ik kan bedenken is dat er een betalingsregeling liep voor die betaling of dat de post die je wilde betalen op dat moment niet open stond. Als jou geen heldere uitleg is gegeven wil ik het altijd nog even voor je nagaan. 

Geregelde bezoeker

ik heb een mij onbevredigende uitleg gehad

U vraagt waarom u een betalingsherinnering kreeg op 13 januari voor € 180,64. Ik kan me voorstellen dat dit bedrag u niet bekend voorkomt.

Er staat nog € 180,64 open van de zorgkosten die wij op 25 november bij u in rekening brachten
Dit komt door meerdere verrekeningen. Ik leg u hieronder uit hoe het zit.

Het oorspronkelijke bedrag dat u ook terugziet op het declaratieoverzicht 2015/4 was € 251,08
Wij verrekenden onze uitbetaling van declaratieoverzicht 2015/5 (21 december) à € 31,49 met dit openstaande bedrag. Er bleef € 219,59 over. Wij stuurden u hier op 22 december een brief over. U vindt deze brief ook in de bijlage.

Uw betaling van € 236,06 boekten wij voor € 38,95 op de zorgkostenrekening
De rest boekten wij op de premie van januari. U gebruikte geen betaalkenmerk. Van de € 219,59 die er overbleef na de verrekening van 21 december bleef er dus nog € 180,64 open.

Om na te gaan wat er precies allemaal is gebeurd moet ik je polis even inzien. Mag ik in een privë bericht je relatienummer en geboortedatum? Mijn collega Aaron legt hierboven uit hoe je een privé bericht stuurt. 

Starter
Het is gelukt. Ik heb hulp gekregen. Dank u.

Moderator

Goed om te horen @MadsCutie1989 

Als je nog vragen hebt weet je ons te vindenSmiley Vrolijk