Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Gemaakte betalings afspraak op papier of mail

Bewerkt 
Bezoeker

Hallo 

ik heb ik maart/april een afspraak getroffen om de rekening van april in mei te betalen 

maar jullie hebben in mei ipv april.  mei en juni afgeschreven. 

terwijl de afspraak was dat april in mei werd afgeschreven. 

hierop heb ik contact gehad met een medewerker. en heb ik het verhaal uitgelegt. 

en ik zou toen een mail ontvangen met de bevestiging dat jullie in mei een fout hebben gemaakt.

en niet volgens afspraak in mei de rekening hebben afgescreven. 

deze mail heb ik nooit gekregen!.  er bestaat daarnaast om deze reden ook geen brief met herinnering voor een betaling of een herinering voor een achterstand. daar kwam ik pas in juni achter! en toen heb ik de rekening gelijk! betaalt. ik heb van maart tot juni om deze reden geen bericht gehad van een achterstand!. 

ik zit in de schuldsanering en jullie afdeling financien heeft nu geconstateerd dat ik een achterstand had en willen daardoor niet akkoord gaan met de regeling van de stadsbank. en dit is precies de reden waarom ik de email alsnog wil ontvangen die omschrijft dat er iets mis is gegaan .

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Gemaakte betalings afspraak op papier of mail

9 ANTWOORDEN

Re: Gemaakte betalings afspraak op papier of mail

Webcare

Goedemiddag @jores!

Ik lees dat er een uitstel van betaling is aangeboden over de premie van april, om deze in mei te voldoen? Normaal gesproken is dit niet mogelijk. Wij bieden alleen een betaling in termijnen aan. Dit is doorgaans gespreid over minimaal 2 maanden. Meer informatie hierover op Betalingsregeling

Zou jij in een privéberichtje je relatienummer en geboortedatum willen toesturen? 

Wat er precies heeft plaats gevonden met betrekking tot de betalingsregeling is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik wil graag voor je nakijken wat er heeft plaats gevonden op jouw polis. 

Hoor graag van je! 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bewerkt 
Bezoeker

Hallo Aaron.

rond 27 april is de automatishe afschrijving van de maand april niet gelukt. ik had wegens omstandigheden 

op die datum niet genoeg geld op mijn rekening. ik heb toen rond 27 april ik weet niet meer precies op welke datum. het is al een tijdje geleden. contact opgenomen via de telefoon. en ik heb gevraagt of de rekening nogmaals zou worden afgeschreven of dat ik het zelf moest overmaken. de medewerker heeft mij ervan verzekerd dat de rekening van april normaals van de bank afgeschreven zou worden. 

inmidels in mei werden er 2 rekeningen van mij bank afgeschreven. 20 mei 104 euro en op

27 mei 104 euro. dus ik kijk niet verder om en ga er vanuit dat de rekening die 20 mei is afgeschreven 

de rekening van april is .want ik heb gerekent op 210 euro dat er afgeschreven zou worden en dat gebeurde ook. ongeveer een week later hoor ik via de stadsbank dat jullie afdeling financien niet akkoord is gegaan met de regeling van de stadsbank. omdat ik een achterstand zou hebben. toen kwam ik er pas achter dat in mei 

de rekening van mei zelf en de rekening van juni is afgeschreven. ipv april en mei zoals afgesproken. 

dus ik bel jullie weer op. en leg het verhaal uit dat ik iemand aan de telefoon heb gehad. en dat diegene mij heeft verteld dat de rekening nogmaals geincasserd zou worden. maar dat dit niet gebeurd is. 

de medewerker kon dit bevestigen. en ik vroeg hem daarop om een bewijs iets wat ik aan de stadsbank kan tonen. voor het geval ik de schuld zou krijgen. ik zou een mail krijgen waarin zou staan wat er mis ging.

ik heb deze mail nooit gekregen! 

daarna heb ik nogmaals gebelt. en gevraagt of ik de rekening alsnog kon overmaken. maar dat was al te laat volgens een medewerkster. dus ik was boos en heb toen een klacht ingedient maar tevergeefs

daarna kreeg ik een rekening buiten de premie om. en bel ik op om een betalings regeling te treffen.

toen een medewerker mij daarna vroeg of ik de rekening van april mee wou neemen in de betalings regeling. want die stond nog open. ik was verbaast omdat ik eerder te horen had gekregen dat april al niet meer te betalen was .ik heb toen een regeling getroffen voor de andere kosten en april heb ik gelijk betaald. 

dus ik hoor sinds juli verder niks meer. tot dat ik op 26 agustus opeens dikke rekeningen binnekrijg. en of ik die binnen 2 weken wil betalen. en op 4 september hebben jullie mij al aangemeld bij het zorg instituut voor wanbetalers. niet eens 2 weken. dus ik bel op boos natuurlijk. om uit te leggen wat ik hierboven net heb beschreven. ik heb daarna nog heel vaak gebeld en het geprobeerd uit te leggen maar geen een medewerker schijnt het te snappen. en begint mij uit te leggen dat ik niet betaald heb. en wat ik allemaal fout heb gedaan. en dat ze er niks meer aan kunnen doen. daarna heb ik geprobeerd nog een keer te bellen. maar hoe duidelijk ik het ook uitlegde. ze willen het niet terugdraaien. en ze willen niet akkoord gaan met de regeling van de stadsbank.

ik kom hierdoor ongeloofelijk in de problemen. ik zou dit in de eerste instantie nooit riskeren. hiervoor was ook al een fout gemaakt. toen hadden jullie mij een verkeerd betalings kenmerk gegeven. maar dat was opgelost. daarna werd er nog een fout gemaakt. en werden er per ongeluk oude kosten op mij verhaald van een paar hondert euro. dit was daarna ook terugegdraait want het bleek niet te kloppen.

er zou dan ook wel duidelijk in de computer moeten staan wat er besproken is toen ik had gebeld voor de rekening van april het ging dan ook niet om een uitstel van betaling. maar om een mondelinge overeenkomst dat de rekening nogmaals geincasserd zou worden. en ook over de mail die ik zou krijgen en dit is voor mij een cruciaal en bestaand bewijs. dat ik er niks aan kon doen dat de rekening niet betaald was. 

ik stuur u ook mijn relatienummer en geboortedatum per prive bericht 

Webcare

@jores ik heb je privéberichtje beantwoord, dan weet je dat in ieder geval! 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bezoeker

Ik snap dat dit alleen prive word beantwoord omdat er niks van klopt. ik denk dat u nog maar een keer goed moet doorlezen wat de inhoud van mijn bericht is. want u doet nu precies hetzelfde als de andere mederwerkers doen en dat is mij de schuld geven. 

u zegt in het prive bericht tegen mij dat. 

\Allereerst heb ik gekeken naar de incasso`s van april, mei en juni. De premie van mei en juni zijn op 20 en 27 mei ontvangen (dit gaf jezelf ook al aan) dat hierdoor bij jou de verwarring is ontstaan m.b.t. de premie van april. Op 29 mei zie ik je gesprek terugkomen met mijn collega over de herincasso, hierin staat wel heel duidelijk omschreven dat mei als herincasso staat aangegeven en juni op 27 mei geincasseerd gaat worden. Op dit moment hadden de 1e (op 1 april) en de herincasso (20 april) van de premie van april al plaats gevonden en zijn beiden gestorneerd. 

precies hier is het fout gegaan het gesprek van eind april begin mei en de opvolgende gesprekken 

gingen als volgt. 

ik bel ik krijg medewerker aan de lijn. ik vraag word de rekening nogmaals geincasseerd antwoord is ja.

maar de rekening werd niet nogmaals geincasseerd. (als ik dit wist had ik hem zelf wel overgemaakt)

dus daarna belde ik nogmaals. en dat gesprek ging als volgt.

ik hallo de rekening is niet van mij bank afgeschreven. antwoord U KAN NIET MEER BETALEN!.

daarna bel ik nog een keer met een andere medewerker. en dat gesprek ging als volgt.

hallo ik heb jullie opgebeld. en ik heb gevraagt of de rekening van april nogmaals geincasseerd zou worden 

maar dit is niet gebeurd. antwoord ja ik zie het IN DE COMPUTER STAAN. ! U HEEFT GELIJK. 

waarop ik antwoord kunt u mij daarvan een bewijs sturen ja ik zou u een email sturen. 

waar dit in zou staan en dat is nooit gebeurd.

daarnaast zat er op het moment dat ik belde een kennis naast mij dit dit gesprek ook heeft gehoord.

daarnaast heb ik elke gebeurtenis per direct naar de stadsbank gemailed. en aan de hand daarvan kan ik ook terughalen dat het precies zo is gegaan.  

dus mensen ik waarschuw jullie voor deze duistere criminele praktijken! in dit geval het saboteren 

van de overeenkomst met de stadsbank. wat grote gevolgen heeft en heel veel bel en papier werk. voor hun draait alles om geld!. 

ik wil graag mensen waarschuwen voor deze zorgverzekeraar. voorheen agis nu gefuseerd met zilvereknkruis achmea. in 2012 kreeg ik verkeerde medicatie waarvan ik pschychotis werd en waanideene kreeg. 

daarnaast maakte het uwv in hetzelfde jaar een fout tussen de communicatie met de belastingdienst, ze hadden per ongeluk een 

verkeerde code gebruikt. waardoor ik rekeningen kreeg van meer dan 6000 euro. 

hierop werd er beslag gelegt op mijn rekening. en kreeg ik minder geld en geen toeslagen en geen vakantiegeld meer. toen wou de agis van mij in een maand tijd 800 euro hebben en ze wouden hiervoor geen betalingsregeling treffen! en ik werd per direct aangemeld bij het cvz. en de rekeningen gingen gelijk naar het incassobureau. die ze met zo,n aardige 300 procent hebben verhoogt ! 

mede hierdoor zit ik nu in de schuldsanering. onmenselijk zou je zeggen ja dat is het ook. 

maar om dan de regeling op zo een wijze te soboteren is echt ongelofelijk.

ik heb hiervoor 1,5 jaar niks anders dan papierwerk gehad. om uiteindelijk in de schuld sanering te komen heb ik met bloed zweet en tranen er alles aan gedaan om me financien weer op orde te krijgen. die jullie verpest hadden. en nu weer verpesten ik zie julllie in de rechtzaal!!reken er maar op!

Webcare

Hey @jores

De reden dat ik jou privé een antwoord geef heeft te maken dat we zorgvuldig met jouw gegevens om moeten gaan. Ik heb alle betalingen, contacten en aantekeningen van mijn collega`s op een rijtje gezet. Ook begrijp ik, dat dit verhaal diverse malen precies zo vertelt is door mijn collega`s. Hier heb ik vooraf niet naar gekeken, om niet bevooroordeeld het gesprek in te gaan. Een ander antwoord en een andere oplossing dan ik in ons privé contact heb gezet heb ik dan ook niet voor je Jores. 

Groetjes, 

Bezoeker

van mij mag je al je gegevens op de tafel gooien doe ik dat ook 

kunnen we het gaan oplossen.

zullen we zien wie er gelijk heeft en wie er meer dan 4 fouten heeft gemaakt 

ohja bijna vergeten jullie maken geen afspraken met cijfers oh ik bedoel mensen meer op kantoor zoals vroeger dus tot in de rechtzaal dan maar doen we het daar. zelf weten 

Nieuwkomer
Beste aaron . Ik heb beide telefoon gesprekken met meneer meegeluisterd . Bij 1 telefoon gesprek weigerde uw collega meneer verser te helpen . Bij de andere werd hem beloofd dat hij per mail een bevestiging zou krijgen dat er een fout is gemaakt . Die mail is ook nooit aangekomen.
Als een uitstel van premie niet mogelijk is , waarom heeft meneer dan aan de telefoon te horen gekregen dat het wel kan . Maar vooruit betalen blijkt wel gewoon te kunnen . En waarom is meneer niet ingelicht per post dat er problematiek is over de maand april ? En als er een afspraak is gemaakt over de telefoon hoort er dan geen brief te komen , met daar in wat er afgesproken is ?

Webcare

Goedemiddag @D I

Welkom op de community. Erg vervelend om te lezen hoe de zaken er nu voor staan. Ik heb @jores in een privé bericht uitleg gegeven over de situatie zoals die van onze kant bekend is, die heeft hij gedeeltelijk openbaar geplaatst in dit topic.

Helaas is er verder niets meer dat ik in deze situatie voor jou of voor hem kan doen. Hij heeft nog het recht een herbeoordeling aan te vragen. Dit kan Jores doen via deze link. Zo wordt de eerdere klacht opnieuw door een klachtenbehandelaar opnieuw beoordeeld. 

Ook kan hij contact opnemen met de SKGZ, dit is de geschillencommissie die hem hierin kan bijstaan. 

Jores kan de klacht bij de SKGZ zowel schriftelijk als digitaal indienen met bijbehorende stukken. Het adres: SKGZ, Postbus 291, 3700 AG Zeist

De Ombudsman Zorgverzekeringen berekent geen kosten, de Geschillencommissie vraagt een klein entreebedrag. De Geschillencommissie int zelf dit bedrag, maar als de Jores in het gelijk gesteld wordt, krijgt hij het bedrag van ons terug.

Groet, 

Bezoeker

dankuwel voor de moeite helaas is het niet op te lossen. ik ga de aankomende paar maanden het waarschijnlijk wel lastig krijgen ivm met de kosten die er exra bij komen etc. want dit draaien je niet zo maar 1,2,3 terug met alleen een klacht.

ik verwacht niet dat het zilverenkruis hun eigen fouten gaan verbeteren en de klacht komt er zeker ook aan

voor de 3rde keer nog wel

heel mishien dat als jullie het (goed) nakijken. inzien wat voor een rare fouten jullie allemaal gemaakt hebben

dat het nog goed komt maar agis kennende en nu jullie heb ik daar weinig vertrouwen in.