Geld van rekening gehaald, voor mij onbekende reden

Nieuwkomer

Hallo,

Ik heb al geprobeerd om telefonisch contact te krijgen, maar dat is blijkbaar heel moeilijk.

daarom probeer ik het op deze manier.

Er is afgelopen vrijdag  €534,80 van mijn rekening gehaald door zilveren kruis, en ik vraag mij af waarvoor.

En er staat ook niks vermeld bij mijn zilveren kruis, en kan telefonisch geen contact krijgen.

Hoe kom ik erachter waarom dat geld van mijn rekening is afgeschreven?

Mvg,

Harold

Geld van rekening gehaald, voor mij onbekende reden

7 ANTWOORDEN

Re: Geld van rekening gehaald, voor mij onbekende reden

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Harold, het is inderdaad erg druk. Zie daarvoor ook zk.nl/drukte. Ik kan voor je nagaan waarom dit is geincasseerd. Zou je in privé bericht je relatienummer en geboortedatum kunnen sturen? Dan check ik het voor je. Je stuurt een privé bericht door op mijn naam te klikken, profiel te kiezen en rechts boven de blauwe knop "Jeppe als vriend toevoegen" te kiezen voor privé bericht. Mvg Jeppe

Fanatiekeling

Maar wat is de normale manier waarop een incasso wordt aangekondigd/genotificeerd? 

Dit is toch verplicht? 

Behoort er een brief te komen? Of een email?

Groet, Feina.

Medewerker

Hey @Feina,

Bij het automatisch incasseren van bedragen buiten de premie om, gaat er altijd een brief of een notificatiemail uit. Het zou dan ook zichtbaar moeten zijn op Mijn Zilveren Kruis onder "mijn ontvangen berichten". Wat wij weleens zien gebeuren is dat de notificatiemail in de ongewenste postbak terecht komt. Hierdoor is de kans dat een notificatiemail gemist wordt vrij groot. 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Waarom is er 494 euro afgeschreven?

Nieuwkomer

Goedendag, 

Er is een bedrag van 493,88 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb daar geen voorafgaande brief/mail over ontvangen en kan er niets over terug vinden op mijn zilverenkruis. Wel dat ik het nog moet betalen (ik heb het terug laten storten omdat ik niet wist waar het voor was), maar wat het is waar ik voor betaal.

Inmiddels heb ik een aanmaning ontvangen dat ik binnen 14 dagen (nu 9 dagen) moet betalen. Het enige wat er staat is dat het gaat om zorgkostennota's. Ik heb alleen geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb voor zover ik weet geen zorgkosten gemaakt. Telefonisch krijg ik niemand te pakken.

Mvg Maaike

Re: Waarom is er 494 euro afgeschreven?

Moderator

Hoi Maaike, hierboven heeft mijn collega al uitgeleg gegeven over waar je informatie kunt zien over je afschrijvingen. Vind je de informatie hier niet terug of is er toch nog iets onduidelijk? Stuur mij gerust een prive berichtje met je naam, relatienummer en geboortedatum. Dan kan ik even met je mee.

Fanatiekeling

Ik begrijp het nog niet helemaal:

de verzekerde krijgt een brief EN het is zichtbaar in het postvak van " mijnzilverenkruis"

of 

de verzekerde krijgt een gewone email ( die wel eens in het postvak ongewenste email/reclame) terecht komt EN eveneens een bericht in "Mijnzilverenkruis". 

Is de keuze voor brief of gewone email door de verzekerde zelf ingesteld? 

Groet, Feina.

Moderator

Alle verzonden post staat ook in 'Mijn Zilveren Kruis' bij ontvangen post. Daarnaast hebben verzekerde de keuze om de post digitaal te krijgen (een notificatie e-mail wanneer er een overzicht o.i.d. voor je klaar staat) of per post.