Finbox stopt, hoe nu betalen?

Nieuwkomer

Beste, 

Ik zit bij de ABN Amro en betaal mijn maandelijkse premie via Finbox. Finbox gaat ermee stoppen en ik kan nergens vinden hoe ik mijn premie straks moet betalen. Krijg ik ouderwets brieven thuis of gaat het via de mail? Komt er iets anders voor in de plaats?

Groeten,

Danny 

Finbox stopt, hoe nu betalen?

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Finbox stopt, hoe nu betalen?

Uitblinker

hoi @djdanny

klik hier en je komt op de betaalmogelijkheden voor de premiebetaling,

automatische incasso, betaalmail, acceptgiro en voor sommige banken nog finbox.

als je het zelf in de hand wilt houden lijkt de betaalmail de handigste optie

groet mike

Webcare
Webcare

Hallo @djdanny,
om te weten waar jouw betaalwijze naar wordt omgezet heb ik jouw gegevens nodig. Wil je jouw relatienummer doorgeven in een privébericht aan mij? (Klik op mijn naam en daarna op 'een bericht verzenden').
@diadino24 bedankt voor je input, waarderen we zeer :-)
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Beste Zilveren Kruis,

Zojuist zag ik dat ik een betaalverzoek had gekregen in 'mijn zilverenkruis' 

Voorheen betaalde ik met finbox, dit is waarschijnlijk nu gestopt, bij de rekening wordt nu € 1,00 extra gerekend voor 'toeslag betaalwijze' hoezo???

Ik heb toch geen wijziging in mijn betaalwijze aangevraagd en heb ook geen bericht gehad van ZK over deze toeslag en het hoe en waarom.....

Dus deze toeslag betaal ik niet, helaas kan ik jullie ook niet via telefoon of mail bereiken daarom maar op deze wijze....

Medewerker

Goedemorgen Klaas,

Als wij een opzegging van Finbox via de bank doorkrijgen, zetten wij de betaling op betaling via acceptgiro. Hier hoort een toeslag van 1 euro bij.

Je hebt nu niet gekozen voor deze betaling, daarom boek ik de extra kosten af. Kijk je zelf even voor een betaalwijze die goed bij je past? Acceptmail lijkt het meest op Finbox. Je krijgt dan een e-mail met betaalverzoek via Ideal.

Kun je mij in een privébericht even je postcode + huisnummer + geboortedatum sturen? Dan boek ik de euro af. Je stuurt een privébericht door te klikken op mijn foto.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Nieuwkomer

Beste Michiel,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels gekozen voor acceptmail en zou graag zien dat de euro voor de acceptgiro wordt kwijtgescholden. Gegevens zal ik doorsturen in pm. 

Mvg,

Wesley

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Wes92, bedankt voor je gegevens in het privébericht.

Omdat je de vraag publiek stelt en omdat jij reageert op DJ Danny zal ik ook hier antwoorden voor jullie beiden. Wat je zegt klinkt voor mij heel redelijk en daarom heb ik meteen aktie ondernomen om deze incassokosten kwijt te schelden. Binnen 7 dagen zijn deze kosten verdwenen uit onze administratie.

Daarbij moet moet ik nog wel een nuance aanbrengen in deze situatie. Wij hebben geen invloed op FINBOX want dat is iets tussen de verzekerde en de bank. Dat betekent simpelweg dat wij klanten niet kunnen afmelden of aanmelden voor FINBOX bij de bank. Wij kunnen die betaalwijze niet aanpassen vanuit ons. Mocht FINBOX stoppen dan zijn wij genoodzaakt een andere manier van betaling te kiezen. Acceptgiro heeft in geen enkel geval onze voorkeur maar is wel de enige methode die wij dan kunnen kiezen.

Goed dat je de wijziging zo snel hebt doorgegeven Wes92! Ik kan hetzelfde aanraden aan jou DJ Danny.

Is het zo netjes opgelost voor iedereen?

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Starter

Hallo,

Ik heb hetzelfde. kreeg ineens een brief thuis van Zilveren Kruis met de rekening en een euro extra die ik moet betalen. Ik bellen naar Zilveren kruis. De meneer zegt Dat is de schuld van de bank. Die heeft u afgemeld. U krijgt dan automatisch op acceptgiro. Dus ik bel de bank. De bank zegt: Nee hoor. ABN heeft al ruim van te voren aangegeven bij de instelling dat wij stoppen met Finbox. Daarna ligt het bij Zilveren Kruis.

In de mail die de bank bij het stoppen van Finbox stond ook:

Vanaf 7 november: geen post meer

U krijgt vanaf 7 november 2016 al geen financiële post meer in uw FiNBOX. Bedrijven en instellingen waarvan u deze nu nog krijgt, weten dat wij stoppen met FiNBOX. Zij laten u weten hoe u voortaan hun financiële post krijgt. Bijvoorbeeld via een 'mijn-omgeving'.

--

Ik had graag een keuze voorgelegd gekregen van Zilveren Kruis ipv direct op acceptgiro. Dat is volgens mij hoe dit communicatief moet. Het gaat mij nu niet om die ene euro, maar vooral om de communicatie. Een bijzonder onprofessionele manier van werken.

Medewerker

Ik heb even een update voor iedereen:

Verzekerden die via ABN AMRO de premie bij ons via Finbox betaalden, zijn omgezet naar betaalwijze acceptgiro. Zij hebben hierdoor bij de premienota van december € 1 acceptgirokosten in rekening gekregen.

Wij hebben de verzekerden niet geinformeerd

We wilden de Finboxbetalers 24 november via een brief informeren over het stoppen van Finbox. En de omzetting van betaalwijze. Omdat we de betalingen deze maand eerder hebben klaargezet, is de omzetting naar acceptgiro ook eerder gebeurd.

De € 1 acceptgirokosten boeken we af

Op 17 november krijgen jullie een brief. Wij leggen uit dat wij de omzetting van betaalwijze naar acceptgiro in opdracht van ABN AMRO hebben gedaan. En dat wij de € 1 acceptgirokosten afboeken.

Wanneer jullie € 1 overgeboekt hebben, dan krijgen jullie deze terug.

Via Mijn Zilveren Kruis kunnen jullie de betaalwijze aanpassen. Denk hier wel even aan, want als de betaalwijze op acceptgiro blijft staan geldt de toeslag wel per 1 januari.

Als we een e-mailadres van jullie hebben, dan zetten we de betaalwijze om naar acceptmail. Je ontvangt dan een e-mail om te betalen via Ideal.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.