Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Eigen risico

Starter

Volgens Mijn Zilveren Kruis ben ik volledig door de Eigen Risico heen. Echter, volgens mijn laatst ontvangen overzicht van 26 augustus 2015 had ik nog € 160,47 te betalen. Wanneer krijg ik daarvan de specificatie, want ik zit niet echt te wachten op een dikke afrekening zo rond de feestdagen!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Eigen risico

1 ANTWOORD

Re: Eigen risico

Moderator
Moderator

Hallo @WilvanDuijnTammer

Ik kan mij voorstellen dat je niet zit te wachten op een rekening tijdens de feestdagen. Een mooi cadeau is dan een stuk leuker dan een rekening Gefrustreerde kat. Helaas heb ik meer informatie nodig om een antwoord op jouw vraag te kunnen geven. Wil je mij jouw relatienummer en telefoonummer sturen in een privébericht

Hieronder vertel ik je hoe dit in het algemeen werkt: 

Een door een zorgverlener ingediende nota waar Eigen Risico of Eigen Bijdrage voor geldt:
Deze nota’s worden verzameld tot maximaal 120 dagen (na ontvangst nota van de zorgaanbieder). In de praktijk wordt het declaratieoverzicht bij een bedrag van € 200,-- verstuurd of na 120 dagen.

• Dit doen wij om te voorkomen dat je tientallen declaratieoverzichten per jaar ontvangt. 
  • Wij versturen de nota als je de € 200,- bereikt zodat het niet te hoog oploopt. 
  • Het versturen van declaratieoverzichten brengt kosten met zich mee. Dit proberen wij te beperken. 

Het is mogelijk een betalingsregeling af te sluiten als je deze rekening ontvangt. In dat geval kun je dit bedrag over meerdere maanden verdelen. Hier lees je hoe dit werkt: Betalingsregeling