Eigen risico vooruit betalen 2017

Nieuwkomer

Hallo, dit afgelopen jaar heb ik mijn eigen risico vooraf per maand betaalt. Nu wil ik dat ook voor 2017 doen maar dat ging niet via de website, gaat het nu gewoon door voor volgend jaar?

Gr Frits

• Eigen risico

Eigen risico vooruit betalen 2017

12 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico vooruit betalen 2017

Uitblinker

hoi @FritsThissen

was er ook nieuwsgierig naar, want volgend jaar gaat mijn eigen risico ook wel weer op.

kijk even op faq eigen risico en zie dat de regeling doorloopt totdat je hem zelf stopt (of dat de incasso zou mislukken)

groet mike

Schermopname (118).png

Expert

Hallo Frits,

het klopt dat de regeling automatisch doorloopt totdat je hem zelf weer uitzet.

Heb je in 2016 niet je hele eigen risico opgemaakt, dan storten we dit bedrag eind april terug op je rekening.

Bekend gezicht

nu het bijna 2017 is vraag ik mij toch af of zk mbt betaling ER wat meer betalings regelingen bied  momenteel betaal ik de premie per acceptgiro maar als ik op  dezelfde manier maandelijk het ER wil betalen kan dit ineens  niet ?????  waarom niet voor mij is dit de enige en makkelijkste manier.  nu  moet ik steeds tel  een aparte betalings aanvragen als ik een fact. ER krijg  dan betaal ik gewoon zelf in 4 of 5 mnd af, waarom kan deze regeling niet gelegaliseerd worden   dus mbt ER 217  gewoon mnd betaling per accept    nu moet ik  elke keer als ik een hoge er fact krijg  diverse keren bellen dan worden er terugbelafspraken gemaakt die niet nagekomen woren op emails wordt NOOIT gereageerd  dit kan dus veel een voudiger  minder tel belasting voor  zkr.  mij is in een van de weinige mails die WEL beantwoordt werden beloofd dat zk  de betalingsregelingen voor ER zouden gaan herzien voor 2017  het blijft natuurlijk merkwaardig dat je wel de pemie p/m per accept kan betalen en de ER  niet

Bekend gezicht

zk  is gewoon een bedrijf  ,  dit bedrijf bied 2 dientsten aan  nl  zorg verz. en ER  m.a.w dit bedrijf moet ik betalen voor deze 2 diensten.  M aar het  het bedrijf heeft 2 verschillende betalings manieren met  wel hetzelfde rek nr   . waarom zo moeilijk. Ik ken geen enkel bedrijf in ned wat verschillende betalings manieren heeft onder hetzelfde rek nr  .Zk zou veel geld besparen door  de betalings systemen voor deze 2 diensten gelijk te trekken  of wil  zk kr     niet dat de tel wachtijden korter worden  wil zk  dat ik iedere x vele malen moet bellen om iets geregeld te krijgen  dit berijf heeft digitalisering hoog in het vaandel staan maar ik ben jaarlijks  50 euro kwijt aan bellen

Moderator

Je hebt goede punten Gijsbertus. Je wilt graag ook betalingsregelingen of vooraf gespreid betalen van het eigen risico via andere mogelijkheden dan automatisch incasso kunnen betalen. Zoals ik al eerder heb uitgelegd zijn we hard aan het werk om betaalmail als optie toe te voegen om betalingsregelingen en eigen risico te betalen. Ik zal de status hier van voor je navragen! 

Jouw wens om acceptgiro in te zetten zal niet gebeuren voor deze betalingen. De acceptgiro zal, voor zo ver nu bekend, in 2019 in Nederland volledig gaan verdwijnen. Daarnaast brengt het versturen van een acceptgiro kosten met zich mee en daarom focussen we ons zoveel mogelijk op andere mogelijkheden.  

Ik kom nog terug met de update over de betaalmail. 

Gespreide betaling eigen risico

Nieuwkomer

In 2016 heb ik gespreide betaling van het eigen risico aangevraagd. Loopt dit automatisch door naar de volgende jaren of moet ik dit elk jaar opnieuw aanvragen?

Re: Gespreide betaling eigen risico

Expert

Hallo @offenberg,

de regeling voor gespreid betalen loopt inderdaad automatisch door. Je kunt de regeling beeindigen en aanvragen in Mijn Zilveren Kruis.

Op de pagina over het gespreid betalen van eigen risico kun je alles altijd nog even rustig nalezen. 

Met vriendelijke groet

Machiel

Re: Reiskostenvergoeding couveusekinderen

Voorbijganger

Ik heb gekozen om mijn eigenbijdrage gespreid te betalen, nu ben ik al maanden bezig, maar ik kan nergens vinden, hoeveel ik al betaald heb. Gewoon zoveel x €38,50. Dat is toch niet moeilijk.

Jammer genoeg heb ik het zelf niet bijgehouden, weet ook niet of het in januari al begonnen is.

Expert

@lenyvanhees je kunt je betaalde termijnen van gespreid betalen eigen risico terugzien op het financieel overzicht  bij "verwerkte posten" in Mijn Zilveren Kruis.

screenhot klantdomein.PNG

In dit voorbeeld staat er 77 euro omdat dit van 2 verzekerden is.

Op je bankafschrift kun je ook zien welke van de tien termijnen in rekening wordt gebracht. 

201601 (eerste termijn)

201602 (tweede termijn)

201603 (derde termijn)

201604 (vierde termijn)

Zou het een verbetering zijn om hier 201601/10 van te maken (eerste termijn van 10) zodat je weet hoeveel termijnen er nog volgen?)

Met vriendelijke groet

Machiel Lucker

eigen risico

Geregelde bezoeker

over 2016 heb ik n gespreide betaling eigen risico afgesproken,

mijn vraag is,,,,,,, loopt dit door in 2017?

gebruik t toch helemaal door medicatie etc.

alvast bedankt 

Re: eigen risico

Moderator

Hoi Merlijn, welkom! 

Ik heb je topic verplaatst. Je bent namelijk niet de enige met deze vraag. 

Zoals je leest in je eerste reacties van diadino24 en Machiel loopt de regeling automatisch door. 

Heb je nog vragen over het gespreid betalen van het eigen risico. Stel ze gerust! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Geregelde bezoeker

dank u wel