Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Eigen risico vooraf opzij laten zetten in termijnen: zou jij het doen?

Re: Eigen risico vooraf opzij laten zetten in termijnen: zou jij het doen?

Community Manager

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie mooie reactie's de afgelopen dagen! Ook op Facebook hebben we veel reacties mogen ontvangen. Het merendeel van deze reacties is positief: "Ja we willen graag de mogelijkheid om vooraf het eigen risico gespreid te betalen."

Goed nieuws: vanaf 1 januari 2016 is het mogelijk om vooraf gespreid je eigen risico te betalen. Alle informatie en het direct aanvragen vind je via zk.nl/gespreidver

Als jullie vragen hebben, jullie weten ons te vinden!

Nieuwkomer

Ik zou daar zeker gebruik van maken nu ik met pensioen ga, en mijn inkomsten dus omlaag gaan, zeker in de overbruggingsperiode

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Goed om te horen @Bernard1951 -

Dan zul je blij zijn met het bericht van mijn collega Michelle. Je kunt dit voor 1 januari doorgeven via het klantdomein Mijn Zilveren Kruis. Wij verdelen de kosten van het eigen risico dan over het hele kalenderjaar. 

Ik kan mij goed voorstellen dat het dan beter te dragen is voor jou. 

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Nieuwkomer

Het is nu al mogelijkom een rekening gespreid te betalen!Wat zou het een uitkomst zijn om het eigen risico ook gespreid te betalen.Wat mij betreft,DOEN!!!!

Nieuwkomer

Ik ben een chronische groot verbruiker van mijn zorgkosten, gemiddeld per jaar verbruik ik +/-  €10.268 aan medicatie exclusief andere zorgkosten die ik zelf dient te betalen.

Vanuit een uitkeringspositie is dit echter niet haalbaar om mijn eigen risico in een keer te betalen dus dat word ieder jaar een aflossing van 11 maanden.
Nu deze mogelijkheid voor handen ligt zou ik dit ideaal vinden maar helaas kan ik hier ook geen gebruik van maken omdat Zilveren Kruis de mogelijkheid bied voor automatische afschrijving op de 27e van de maand.
Mijn uitkering word iedere maand gestort op de laatste dag van de maand (30e 31e) en hier kan ik niets aan veranderen.

Oplossing zou hierin zijn: Tijdens de afschrijving van de maandpremie 1e van de maand om de termijn Eigen Risico ook af te kunnen schrijven en niet met een looptijd van 10 maanden Nee ook de mogelijkheid geven in 11 of 12 maanden zoals dat nu ook met een betaalregeling mogelijk is WEL zo Netjes en Eerlijk!

Tover een lach op iemands gezicht, dit verkwikt uw lichaam en geest!

Nieuwkomer

ik zou het graag in termijnen willen betalen ,want wij zijn beide chronisch ziek hebben maar 1 salaris en in maart zo ongeveer hebben we beide ons eigen risico al verbruikt ,maar waar haal je in een keer € 750,00 euro (volgend jaar 770 euro ) vandaan? dus zou graag zien dat Zilveren kruis deze regeling ook aanbood

ook ik vind dat het eigen risico een te groot deel van je salaris afhaald  door het steeds maar meer te verhogen!!  als het nog hoger wordt zullen heel veel mensen  dingen niet meer gaan doen bv tandarts -- de apotheek   zullen ze gaan mijden en zullen er veel meer zieken mensen komen dan nu, alleen  omdat ze het eigen risico willen vermijden en dat is een slechte zaak!

@FransHoog inmiddels is besloten dat we het gaan doen! Hoe het precies gaat werken is te vinden op onze website. 

@TerrorMini Dat zijn flinke kosten! Kan me voorstellen dat het niet haalbaar is om het eigen risico dan in 1 keer te voldoen. We incasseren inderdaad op de 27e voorafgaande aan de maand. Het is echter nog mogelijk om dit te verplaatsen naar de 1e van de maand. Dit kan ook via "mijn zilveren kruis" door in te loggen met je DigiD. Voor oktober is dat helaas te laat, maar voor november is dat wel op tijd. We hebben wel gekozen voor 10 termijnen, overigens blijft de huidige betalingsregeling ook gewoon mogelijk.

@spooky goed nieuws, we gaan het doorvoeren! Zie de link eerder in mijn post voor meer informatie daarover. Overigens geld het eigen risico niet voor tandartszorg, voor welke zorg het wel geld staat hier. 

Nieuwkomer

Zou dit zeker overwegen ! 

Aangezien ik het begin van het jaar mijn eigenrisico al heb gebruikt.

Hey @Han Klaassen Het is vanaf 2016 mogelijk! Als je nu al bij ons een verzekering hebt kun je de aanvraag al doen via mijn zilveren kruis. ZIe voor meer info de website.

Nieuwkomer

Had ik deze gelegenheid voor dit jaar (2015) maar gehad, dan had ik niet van zorgverzekering hoeven te veranderen. Ik ben speciaal voor het in 10 termijnen betalen van het verplicht eigen risico van zorgverzekering veranderd. Ik weet niet of ik weer terugga naar het Zilveren Kruis, maar voor mijn man ga ik de betaling in 10 termijnen zeker aanvragen.

Webcare

Zeker jammer dat we dit niet eerder konden aanbieden Jolanda. Hopelijk kunnen we je volgend jaar weer verwelkomen! 

Groetjes, 

Caroline 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Starter

Eigen risico in termijnen? Ja ik zou dit doen.

Wettelijk eigen risico zou sowieso gespreid betalen moeten zijn. Als zorgverzekeraar zou ik dit standaard aanbieden. Maakt het leven aangenamer.

Medewerker

Hey @Neldi,

We hebben het nu mogelijk gemaakt voor al onze verzekerden. Mocht je het alvast willen aanvragen kan dat via deze link

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Starter

Fijn dat Zilveren Kruis dit mogelijk maakt. Waarom moet dit via een link.

Mijn inziens omslachtig. Biedt de mogelijkheid standaard aan. Met name ouderen met over het algemeen hogere zorgkosten en een niet zo riant inkomen linken niet en liken deze wijze al helemaal niet.

Zilveren Kruis kom op, denk mee.

Medewerker

Hey @Neldi

Dat komt, omdat niet iedereeen het eigen risico opmaakt. Dit gaat een grote groep mensen aan die hier niet op zitten te wachten. Dat wij bovenop de premie het eigen risico automatisch gaan inhouden. De mogelijkheid om het eigen risico gespreid te kunnen betalen zullen wij actief onder onze verzekerde aanbieden, zodat men ervoor kan kiezen. 

Groetjes,

Bezoeker

Goedendag Bernard,

Ik heb ook al via de site aangegeven dat ik gespreid wil betalen. Maar de optie is niet voor een heel kalenderjaar maar voor 10 maanden. Dat vind ik best wel een verschil.

@Anton schreef:

Goed om te horen @Bernard1951 -

Dan zul je blij zijn met het bericht van mijn collega Michelle. Je kunt dit voor 1 januari doorgeven via het klantdomein Mijn Zilveren Kruis. Wij verdelen de kosten van het eigen risico dan over het hele kalenderjaar. 

Ik kan mij goed voorstellen dat het dan beter te dragen is voor jou. 

Anton

Community Manager
Community Manager

Bedankt voor de aanvulling @Annzie ! Wij verdelen het bedrag inderdaad in 10 termijnen. 

Jan