Eigen risico na verwijzing van orthopeed naar open MRI en mogelijk een kijkoperatie

Nieuwkomer

Afgelopen week In het ziekenhuis geweest voor mijn knie. Na doorverwijzing van de huisarts. Heb eerst röntgen foto's laten maken en kreeg daarna een consult bij de orthopeed.

die vermoed dat het een cyste is aan de buiten meniscus.  Hij wil dat ik een open MRI laat doen. Die is gepland voor over 3 weken. Als zijn vermoeden klopt. Zal ik daarna een kijkoperatie nodig zijn om de cyste te verwijderen. 

Ik ben aanvullend 3 sterren verzekerd en heb een eigen risico van 385 euro.

Waarmee moet ik rekening houden, voor wat betreft de MRI?

en de kijkoperatie van de knie? Zijn hier standaard bedragen voor te noemen?

Ik hoor graag van jullie wat dit doet met mijn eigen risico.

• Eigen risico en premie

Eigen risico na verwijzing van orthopeed naar open MRI en mogelijk een kijkoperatie

1 ANTWOORD

Re: Eigen risico na verwijzing van orthopeed naar open MRI en mogelijk een kijkoperatie

Webcare
Webcare

Welkom op ons forum @RenéHorsman
Wat een vervelend van je knie, ik hoop dat je snel geholpen wordt!
Als je een consult hebt gehad en nog een kijkoperatie en MRI-scan krijgt, dan kun je er vanuit gaan dat je eigen risico helemaal verbruikt wordt. Je ontvangt dan van ons de rekening van het eigen risico. Die kun je in termijnen betalen.
Voor de MRI kan je contact opnemen met de Zorgbemiddelaar. Zij kijkt of je bij een ander ziekenhuis sneller aan de beurt bent. Ook kan je daar terecht voor vragen over de kwaliteit van de zorg. Hun telefoonnummer is 071 - 364 02 80, en hier lees je er meer over.
Weet je zo voldoende? Sterkte met je knie!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.