Eigen risico in één keer betalen

Voorbijganger

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik de enige ben die zich hier aan stoort, maar al die e-mails over het betalen van eigen risico word ik helemaal gek van. Ik zou het veel fijner vinden als ik mijn eigen risico van bijvoorbeeld het jaar 2016 in één keer kan betalen met mijn premie voor het jaar 2017 (die ik toch al in één keer betaal voor het hele jaar). Zo word ik niet overspoeld met al die e-mails en weet ik tenminste waar ik aan toe ben aan het einde van het jaar (in tegenstelling tot elke maand moeten kijken hoeveel eigen risico je hebt verbruikt).

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is, maar zo ja: hoe kan ik dit instellen?

Alexia

• Eigen risico en premie

Eigen risico in één keer betalen

5 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico in één keer betalen

Webcare

Goedemorgen @AMSBottino

Ik snap dat je het vervelend vindt, dat je hier steeds e-mails van ontvangt. 

Helaas is het niet mogelijk om het eigen risico vooraf al in een keer te betalen. Wij mogen geen geld innen waarvan nog niet bekend is of dit verbruikt gaat worden of niet. 

Een andere oplossing is het gespreid betalen van het eigen risico, daarbij wordt in 10 gelijke termijnen het eigen risico geïncasseerd, je hebt er de rest van het jaar dan geen omkijken meer naar.  

Groetjes,

Jasper

Voorbijganger

Hallo Jasper,

Dat is niet precies wat ik bedoel. Je weet namelijk wél hoeveel eigen risico ik heb verbruikt wanneer je het in één keer betaald aan het einde van het jaar. Dus stel: in het jaar 2016 verbruik ik 300 euro eigen risico, dan zou ik het aan het begin van het jaar 2017 (tegelijk met het betalen van mijn premie voor het jaar 2017) het gehele eigen risico van 300 euro van het jaar 2016 willen betalen. Dat mogen jullie dus zeker wel innen!

Automatisch betalen vind ik al helemaal onhandig, omdat ik niet altijd genoeg geld op mijn rekening heb staan. Bovendien begrijp ik die betalingsrekening niet helemaal...

Alexia

Webcare

Hoi AMSBottino,  snap je voorstel,  helaas is het niet mogelijk achteraf je eigen risico te betalen. 

Ik lees in je eerdere bericht dat je geen uitslag hebt gehad van het lab onderzoek. Ik adviseer je daarover met je huisarts in gesprek te aan.

Heb je dit al gedaan?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

onderstaande uitleg over het vooruit bet. van er  klopt niet  jullie beweren dat je voor niet geleverde dienstn geen geld kan vragen,  maar het is wel mogelijk om elke mnd 32,00 voor uit  te betalen tbv er   dus  hoe zit het nu eigenlijk  ,waarom niet gewoon bij de premie betaling gewwon 32,-  meer berekenen aan mensen die dit willen  1 betalings handeling  ofwel  1  automatische afboeking  ofwel 1 x mnd 1 acceptgiro betaling simpel en eenvoudig schheeld admnistratie deze kunnen dan op de kltn serv ingezet worden, want de wacht tijden blijven onverminderd lang,zolang dat er gevraagd op een andere keer te bellen, maar daar los je de wacht tijden niet mee op.  Waarom worden afgesproken speciale betalingregelingen  niet bevestigd   dit komt niet betrouwbaar over en als de pers van zk ziek is of vrij heeft  weet niemand van zkr meer ergens van   ik vertrouw eigenlijk niemand bij het zkr  gezien het feit dat afspraken de volgende dag al weer veranderd werden is het dan zo gek dat ik een bevestiging wil

Moderator

Hoi Gijsbertus. 

Je vraagt je af hoe dat precies zit met het vooruitbetalen

Als eerste zijn er de premies. Die innen we vooraf. Dat zijn geen reserveringen maar heeft met solvabiliteit te maken. In dit topic hebben we het over het eigen risico. Een betalingsregeling, voor bijvoorbeeld het eigen risico, sluiten we achteraf op zorgkosten die al gemaakt zijn.

Hoe zit het nu met het vooraf gespreid betalen? 

Gespreid betalen mag vooraf maar hiervoor hebben we bij uitzondering toestemming gekregen van de Nederlandse Bank omdat we hiervoor klanten leningen verstrekken op een bedrag dat mogelijk in rekening kan worden gebracht. We mogen daarom deze dienst alleen aanbieden aan klanten waarvan we verwachten dat het eigen risico ook opgemaakt wordt.

In je reactie stel je ook nog wat andere vragen die gaan over de verschillende vormen van betalen. Hier zijn we ook al vaker met je over in gesprek gegaan. Ik verwijs je daarom ook naar het antwoord van Michelle in dit topic. Ook heb je het over het niet bevestigen van regelingen en het veranderen van afspraken. Is dit nog de situatie van een tijdje geleden waarover je spreekt? Of speelt er op dit moment iets nieuws? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.