Eigen risico gespreid betalen na 1 febr

Nieuwkomer

Ik weet sinds kort pas, sonds maart 2018, dat ik hoge zorgkosten ga krijgen voor 2018.  Ik wil dus mijn eigen risico alvast gespreid betalen, alleen moet de "eigen risico gespreid betalen" optie voor 1 febr van het jaar worden aangegeven.  Daar ben ik dus nu te laat voor.  Kan het eigen risico niet over minder termijnen gespreid worden zoals ook vaak bij andere bedrijven kan?  Dus ipv 10 x 38.50  wordt het dan biiv 8 x 48.12?

Eigen risico gespreid betalen na 1 febr

5 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico gespreid betalen na 1 febr

Fanatiekeling

Ik heb gekeken wat ik hierover kon vinden. Het is niet helemaal duidelijk, maar ik begrijp dat dit na 31 januari niet meer kan.

Op de website staat wel informatie over een betalingsregeling, die gratis zou zijn. https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/service/betalen/paginas/betalingsregeling.aspx

PS lees wel de voorwaarden voor de betalingsregeling goed door. Want ik heb vaker gehoord dat die direct wordt stopgezet, als 1x 'n  incasso mislukt. 

PS als je echt krap zit, is het belangrijk dat je in ieder geval de premies betaalt, anders loop je het gevaar om onder de wanbetalersregeling aangemeld te worden. Dit kan niet op basis van achterlopende betalingen eigen risico. Dit pleit dus in feite TEGEN een betalingsregeling. 

Dus zorg dat je bij de betaling goed het kenmerk van de maandelijkse premie gebruikt, zodat een betaling niet gebruikt kan worden voor de betaling van het eigen risico.

Als ik iets fout zeg, hoop ik dat ZK dit verbetert.

Groet, Feina.

Webcare

Je kunt inderdaad uiterlijk 31 januari vooraf gespreid betalen van het eigen risico aanvragen @Amber69

Krijg je straks de rekening van je eigen risico? Dan zijn er andere opties. Je kunt een betalingsregeling afspreken. Dan betaal je de rekening in termijnen. Dat kan al bij een bedrag vanaf € 50. Een betalingsregeling is gratis.

Er zijn een paar voorwaarden: 

Je betaalt per maand per automatische incasso, en er staan verder geen bedragen open bij derden zoals een incassobureau.

Feina helpt je al verder, de betaling op de afgesproken datum moet lukken.

In Mijn Zilveren Kruis kun je straks de betalingsregeling afspreken.

Zou je later een 2e nota krijgen van zorgkosten kun je deze toevoegen in Mijn Zilveren Kruis.

Ik hoop dat het goed met je gaat. Weet je dat je in de Zorgverkenner de kosten kunt zien van ruim 100 behandelingen? Staat de jouwe er niet bij kun je ook onze Zorgcoach vragen wat de kosten zijn.

Wil je nog iets weten of loop je ergens tegenaan, je weet ons te vinden Amber. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter
Hoeveel april worden de teveel betaalde eigen risico terug betaald?

Starter
Wanneer word het eigen risico wat je overhoud terug betaald eind april of begin april

Community Manager

Welkom op de community @Mim. Goed dat je deze vraag hier stelt.

Heb je het eigen risico niet volledig verbruikt?

Je ontvangt uiterlijk 28 april het te veel betaalde bedrag automatisch terug.

Heb ik hiermee jouw vraag voldoende beantwoord? Zo nee, of heb je aanvullende vragen? Laat het me weten!