Eigen bijdrage betalen als nierdonor

Nieuwkomer

Waarom moet ik als nierdonor een eigen bjdrage betalen aan de verzekering voor moleculair onderzoek in verband met het donoren van mijn nier?

Eigen bijdrage betalen als nierdonor

1 ANTWOORD

Re: Eigen bijdrage betalen als nierdonor

Moderator

Hallo @Astrid3 welkom op de community. Goed dat je jouw vraag hier stelt. Allereerst wil ik je zeggen dat ik het mooi dat je donor bent.

Heb je zelf konkreet meegemaakt dat je een eigen bijdrage hebt moet betalen? Of is het een hypothetische vraag? Want dat verbaast me dat je een eigen bijdrage hebt moeten betalen. Ik heb gekeken in de voorwaarden van online vergoeding Transplantatie van orgaan of weefsel. Daar lees ik ook dat de kosten van een orgaangever worden vergoed uit de verzekering van de ontvanger. Dat lees ik ook zo op de website 'kosten en vergoedingen donatie bij leven'.

Als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis, wil je mij dan jouw relatienummer sturen via een privebericht? Dan kan ik dit laten nakijken. Je stuurt mij een privebericht door naast mijn foto om mijn naam te klikken.

En tenslotte: Misschien vind je het interessant om jouw gedachten en bevindingen te delen in ons topic 'Hoe sta jij tegenover donorschap?' In dit topic lees je ook meer informatie over donorschap.