Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Eigen Risico Mijn Zk matcht niet met verzonden declaratieoverzicht

Bewerkt 
Bezoeker

Vandaag heb ik een mail gekregen dat ik geld ontvang van ZK. Uiteraard geen slecht bericht. Dus ik ben naar mijn ZK gegaan en zag dat er Eigen Risico is ingehouden op mijn declaratie. Prima dacht ik. Dus het restant aan eigen risico zoals aangegeven in Mijn ZK heb ik laten staan op mijn spaarrekening en heb laten staan wat volgens mijn ZK nog te betalen/nog te gebruiken is. Later dacht ik, laat ik het declaratieoverzicht (vandaag aangemaakt) ook nog eens bekijken. En daar zie ik een verschil van 55 euro met verbruikt eigen risico en wat op de site staat (dus meer te betalen door mij). Maar u maakt wel 35 euro aan mij over.

Dus wat mij betreft 2 opties, pas Mijn Zk aan zodat je ziet wat wel en niet 'betaald' is of toon alleen dat wat betaald is. Want nu krijg ik 35 euro om later nog een rekening te krijgen van 55 euro.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Eigen Risico Mijn Zk matcht niet met verzonden declaratieoverzicht

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Eigen Risico Mijn Zk matcht niet met verzonden declaratieoverzicht

Medewerker

Hallo @Annzie,

het verbruikte gedeelte dat Mijn ZK aangeeft betekend inderdaad niet dat je dit gehele bedrag al betaald hebt. Het kan namelijk zo zijn dat er, in de tijd dat het declaratieoverzicht gemaakt is, nieuwe nota's zijn binnengekomen. Omdat het declaratieoverzicht de officiële nota is wordt die ook aangehouden als 'betaald' eigen risico. Wanneer je liever hebt dat Mijn ZK aangeeft wat er 'betaald' is en niet 'verbruikt' is  wil ik voorstellen om hier een 'Denk Mee' idee voor aan te maken. Je kunt dit doen via deze link.

Re: Eigen Risico Mijn Zk matcht niet met verzonden declaratieoverzicht

Fanatiekeling

Slechte suggestie! Wat er verbruikt is, moet natuurlijk wel blijven staan. Tevens moet duidelijk zijn hoeveel eigen risico daarover betaald moet worden. 

Ik vind het niet erg om eerst iets geld terug te krijgen en later weer te moeten betalen. Als maar duidelijk is waaraan en vooral wat de stand van het eigen risico is. Ik vind dat zorgverzekeraars te laat de rekeningen van een ziekenhuis verwerken. Ook al is een rekening bijvoorbeeld op 7 juli ontvangen, vaak hoor je daarover pas was in oktober. En dan is de behandeling in april geweest! Veel te laat. 

Groet, Feina.