De klantenservice

Bekend gezicht

mij  is heden morgen en ook gisteren verteld  dat de  klantenservice   geen klachten behandeld,??!!  ,  maar daar is de klantenservice toch juist wel voor.??  het enige wat de klantenservice doet is mensen op de regeltjes wijzen,  maar die zijn ook op de website te zien.  ik vind het een beetje vreemd  dat de klantenservice  over alles  terug verwijst naar de web site, als of ik niet kan lezen , terwijl jullie  zouden kunnen weten dat mensen die bellen er  niet uitkomem op de website,  dat betekend dus     of de website is niet over duidelijk genoeg,  of  de klantenservice  is niet bevoegd  om klachten te behandelen.    Verbaal is klantenservice heel  slecht,, op mijn vraag wat er gebeurd als een incasso mbt  afbetaling ER  fout gaat  weten ze niet meer te vertellen dat de afbetalings regeling dan vervalt,  maar dat staat ook op de website   als ik dan vraag    en dan ?    blijft het zeer stil ze heeft het over  hoge incasso kosten , maar ze kan ook weer   niet zeggen hoeveel dat is  , ze vind wel dat het incasso buro  veel te hoge incasso kosten berekend  , maar dat kan ook een truuk zijn om bij bang te maken, maar ik heb hier al met vele incasso buros te maken gehad  en ik kan je vertellen  zij zijn vele malen soepeler als zilv.kr  als het gaat om afbetalings afspraken ,  daar kunnen jullie nog wat van leren,  het is dat ze  veel te hoge  (oplichters) kosten berekenen,  maar daar zijn tegenwoordig regels voor ,en als je ze daar op wijst betaal ineens heel weing kosten. verder  worden terugbel afspaken niet goed nagekomen  er word verteld dat ze geen kontact hebben met  de klacht afhandeling, maar dat blijkt dan weer gelogen want binnen 1 minuut word ik wel gewoon gebeld door een klachtbehandelaar die wel bevoegd is om ook een klacht echt af te handelen  Kortom de 1 na duurste zorgverzekeraar heeft een zeer slechte klantenservice. jullie kunnen wat betreft (af) betalings regelingen nog heel veel leren van de belasting dienst .

• Eigen risico en premie
  • Klantcontact

De klantenservice

6 ANTWOORDEN

Re: De klantenservice

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Gijsbertus, ik zie verschillende berichten op de community waarin je je onvrede naar ons uit. Het concrete probleem dat ik lees is dat het eigen risico voor jou niet gespreid te betalen is.  Verder geef je aan dat er later wel iets te regelen is met de klantenservice. Is dat voor jou nu naar tevredenheid opgelost?

Ook lees ik veel onvrede over onze klantenservice. Waar het op neer komt is dat ze jou niet meer kunnen vertellen dan je zelf kunt vinden. Dat is eigenlijk positief, dat betekent dat de website voor jou dus in ieder geval duidelijk genoeg is. We merken dat er mensen zijn die minder handig zijn met computers die toch behoefte hebben aan uitleg, en vaak ook aan een bevestiging van wat zij hebben gevonden. Klachten handelt de klantenservice inderdaad niet af, daar hebben we klachtbehandelaars voor die zich specifiek bezig houden met het afhandelen van klachten.

Ook lees ik dat je het gevoel hebt dat je bij een criminele organisatie bent verzekerd, en dat je een advocaat nodig zou hebben gezien de items die bij radar de revue zijn gepasseerd. Maar ik lees ook dat je klacht dus wel is behandeld zonder tussenkomst van advocaat, radar etc, zoals het hoort. Wat zou jij van ons willen zien om meer transparantie te ervaren bij ons als bedrijf? Want de community is er om met elkaar in gesprek te zijn en samen te kijken hoe dingen beter kunnen. Kunnen we op een constructieve manier hier naar kijken Gijsbertus?

Fanatiekeling

Ik vind dat ZK dit topic van Gijsbertus heel serieus moet nemen.  ZK moet ervan uit gaan dat ze wat kunnen leren door goed naar Gijsbertus te luisteren. 

Ik herken ook wat hij zegt: dat de klantenservice niet in staat is om iets beter uit te leggen of iets op te lossen. De website is echt niet duidelijk, en als de klantenservice niet verder komt dan de website dan ontbreekt er een heleboel en gaat er ook veel fout, want er staan veel fouten op de website. 

De klanten, dus Gijsbertus ook, zouden veel meer naar de polisvoorwaarden toe geleid moeten worden, omdat die immers leidend zijn. ik vind dat de website van ZK op een onjuiste wijze gebruikt wordt. Het is een verdubbeling van de polisvoorwaarden en soms in het voordeel van ZK. 

Ik heb ook nog een suggestie aan Gijsbertus. Ik raad u aan om eens de klantenservice van een andere zorgverzekeraar te bellen. Leg de situatie uit en vraag uit of die zorgverzekeraar jou wèl goed geholpen zou hebben. Als dat het geval is, weet je wat je in november 2016 moet doen. 

Groet, Feina.

Bekend gezicht

mijn  klacht is na heel veel discussie  gedeeltelijk  opgelost , de mogelijk heden mbt afbetalings regelingen  zijn zeer beperkt   het kan alleen  vooraf  in 10 mnd af achteraf in de resteren maanden   per incasso  een  afbetalings

regeling voor  3 of 6 mnd.  waardoor het lijkt alsof ze het geld helemaal niet eerder willen hebben 

mijn klacht is slechts ten dele opgelost na heel veel  discussie  met de tel klnt serv  die mij voorlogen dat ze mijn niet konden door verbinden met iemand die wel aan klachtbehandeling doet., en die zelfs geen terugbel afspraak wilde maken . zilv kr moet er  is van uitgaan dat klanten die bellen er op de website niet uitkomen ipv ze steeds terug te verwijzen naar die site.  Dan zou het handig zijn als deze belmeisjes/jongens ook eens wat meer aan klacht behandeling  doen ipv leugens  te vertellen .  Mbt  de afbetaling ER het volgende.   er zijn maar 2 afbet regelingen   nl   VOORAF over 10 mnd en achteraf over de resterende mnd   beide per incasso,  maar  als er 1x een incasso mislukt dan vervalt de betalings regel. wat er daarna gebeurd  weet  men niet .meer te vertellen dan dat er weer herrinneringen gestuurd worden .    MEER mogelijk heden willen ze niet  ook een  voorstel om over  3 tot 6 mnd te betalen kan niet,  het lijkt dus wel of ze het geld niet eerder willen hebben  vreemd  .  ook  wil men  NIET zelf maandelijks een factuur met betaal link per mail sturen.  iets dat toch weing kost  ..ze sturen liever herrinneringen want daar word ook weer aan verdient   Ook het mnd sturen van een accept tegen extra vergoeding ,wat WEL bij premie betaling kan ,daar wil zilv kruis niet aan.   Nu  de eigenrisico alleen maar verder zal steigen zal het op deze  manier voor ZK wel steeds moeilijker gaan worden om deze betalingen te incaseren. want zk wil absuluut niet dat het in 3 of 6 mnd betaald word , er zal dus nagedacht moeten worden over veruimde betalings mogelijk heden  ZK loopt hier achter mee, want bij andere zorgverzekeraars zijn wel ruimere mogelijkheden , maar als 1 na duurste zorgverzekeraar  kan je daar natuurlijk  niet aan meedoen  .

Re: de klantenservice

Moderator

Hoi Gijsbertus,
Ik merk dat het hem vooral zit in het feit dat de regeling stopt als één incasso mislukt. Ook gaf je eerder aan dat door onregelmatigheid van je inkomen het lastig is te bepalen wanneer je je geld hebt.
Even afgezien van je idee dat je de betaling 3 tot 6 maanden uitstelt, zie ik je ook een voorstel doen voor acceptgiro of betaalmail. Het is mij echter niet duidelijk waarom het voor jou wel mogelijk is maandelijks op deze manier te betalen, maar niet via automatisch incasso. Welke weg je ook kiest, je zal maandelijks een bedrag moeten betalen.
Is de incasso op de laatste dag van de maand dan een oplossing? Zo kun je ervoor zorgen dat je geld dat je die maand hebt gekregen op je rekening kan laten staan, en wanneer het geld die maand wat later komt is het tenminste ook geen probleem.

@Feina, ik ben het met je eens dat we signalen zoals die van Gijsbertus serieus moeten nemen en dat is ook wat we doen. Juist daarom is het belangrijk dat we het gesprek aangaan.

Jullie hebben het beide over de website en het verwijzen naar de website door klantenservice. @gijsbertus, vind jij dat de website meer informatie moet bevatten? Of zit het hem voor jou meer in de kennis of informatie van de medewerkers?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

het is jullie niet duidelijk waarom ik niet per incasso kan betalen  Natuurlijk moet ik elke mnd (af) betalen,  maar ik wil absoluut  ZELF  bepalen wanneer ik in die mnd betaal  en hoeveel ik dan betaal, Ik blijf het belachelijk vinden  dat jullie  die mogelijk niet willen bieden   op deze forums  is duidelijk te zien dat veel meer klanten dat willen.  Ik zou ook niet weten waarom   dit wel bij de beastingsdienst kan en NIET bij zilv kruis  De techn mogelijk zijn er voldoende   hier is dus duidelijk sprake  van onwil en slechte service van zilkr.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Gijsbertus, we hebben gemerkt dat wanneer we regelingen via acceptgiro lieten lopen dat er toch te vaak niet werd betaald. Soms wordt de rekening vergeten of verdwijnt die op de stapel. Omdat een regeling vervalt als je een betaling mist hebben we ervoor gekozen alleen nog via incasso een regeling aan te bieden. Wij hebben daar dus inderdaad als bedrijf voor gekozen.