Datum ontvangst polis en betaalmail

Starter

Beste Zilveren Kruis,

Na goed geinformeerd te zijn door de klantenservice heb ik de overstap naar Zilveren Kruis online geregeld.

Voor mij is het namelijk belangrijk dat ik de premie van 2018 betaal in 2017. Dit behoort tot de mogelijkheden aldus de klantenservice.

Nu kreeg ik een bevestigingsmail van de overstap. In die bevestiging stond dat ik het polisblad pas rond ingangsdatum krijg (1 januari 2018) en verder werd er niets vermeld over de factuur.

Mijn belangrijkste vraag is dan ook, wanneer krijg ik de factuur waarmee ik vervolgens middels Ideal kan betalen in december 2017? Ook zou ik het fijn vinden het polisblad eerder te ontvangen dan 1 januari. Kan dat ook? 

Mijn laatsate vraag is, vanaf wanneer kan ik mbv Digid inloggen in Mijn Zilveren Kruis?

mvg

pp77

Datum ontvangst polis en betaalmail

5 ANTWOORDEN

Re: Datum ontvangst polis en betaalmail

Webcare

Goedemorgen pp77,

Allereerst hartelijk welkom bij Zilveren Kruis! En terechte vragen. 

Je polisblad wordt inderdaad rond 1 januari naar jou verzonden. De antwoorden op jouw vragen zijn afhankelijk van meerdere zaken. Ik kijk graag even met je mee. Wil je mij een privé bericht sturen? Met je geboortedatum en je postcode met huisnummer? 

Groetjes,

Gwen

Webcare

Ha pp77, ik zie dat je nog niet gereageerd had op Gwen. Kan ik nog iets voor je betekenen? Groetjes, Wim 

Fanatiekeling

@pp77

Het is goed om te weten dat je binnen 14 dagen na ontvangst polis ( kijk dit na in de polisvoorwaarden of dit klopt), nog van de verzekering ' af' kan. Dit is een polisvoorwaarde van de basisverzekering. Ik weet niet of dit ook geldt voor de aanvullende verzekeringen. Dus als je niet tevreden bent met de afhandeling van zilevren kruis, kun je zonder opgaaf van reden de polis annuleren. Dan heb je tot eind januari om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen.

@WimB kan daar misschien preciezere uitleg over geven.

Groet, Feina.

Webcare

Hoi Feina,

De vragen van pp77 heeft niets te maken met het annuleren van zijn polis die hij heeft aangevraagd bij het Zilveren Kruis.

De vragen die hij heeft is of hij zijn polisblad vóór 1 januari 2018 kan ontvangen en of het mogelijk is dat hij zijn premie voor het jaar 2018 via Ideal kan betalen in december 2017, pp77 wilde ook weten wanneer gebruik kan maken van Mijn Zilveren Kruis door in te loggen met zijn digid. 

Mijn collega Gwen heeft al antwoord gegevens op zijn vraag over het ontvangen van zijn polisblad. De betaling daar kunnen wij nu nog geen antwoord op geven, omdat wij meer gegevens nodig hebben om dit nakijken voor pp77.

@pp77, als je een polis bij ons hebt aangevraagd kun je binnen 10 werkdagen inloggen in Mijn Zilveren Kruis met jouw Digid. Excuses dat wij hier eerder geen antwoord op hebben gegeven.

Groeten,

Mouniim

Starter

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook inmiddels een Prive bericht verstuurd m.b.t. tot de laatste nog niet beantwoordde vraag.