Bezoek aan KNO arts en eigen risico

Nieuwkomer

Mijn man is doorverwezen naar kno arts, het verbaasd me dat ik dat onderzoek zelf moet betalen vanuit eigen risico het gaat om een bedrag van 197 euro, terwijl dit vanuit de basisverzekring gaat toch? Ik begrijp er niets meer van

Bezoek aan KNO arts en eigen risico

2 ANTWOORDEN 2

Re: Bezoek aan KNO arts en eigen risico

Fanatiekeling

Zo werkt het eigen risico: je betaalt elk kalenderjaar de eerste €385 zelf (of meer indien er een extra vrijwillig eigen risico is).

Groet, Feina.

Re: Bezoek aan KNO arts en eigen risico

Webcare

Hoe is het met je man Hakimalaj? Dat viel je duidelijk tegen, verzekerd zijn voor ziekenhuiszorg en dan toch betalen.

Hoe zit dat?

Het eerste deel van je zorgkosten betaal je zelf: je eigen risico.

De overheid heeft bepaald dat iedereen van 18 jaar of ouder voor de basisverzekering een verplicht eigen risico betaalt. Doordat je zelf het eerste deel van je zorgkosten betaalt, blijft de premie lager en wordt je meer bewust van de kosten van de zorg. Voor 2019 is het verplicht eigen risico € 385, net als in 2018.

Nog belangrijk om te weten.

Voor sommige zorg betaal je geen eigen risico, zoals kraamzorg, een bezoek aan de huisarts en zorg aan kinderen.

Hier lees je meer over zorg waar je geen eigen risico over betaalt.

Je kunt een betalingsregeling afsluiten als je het bedrag in termijnen wilt betalen. Dat kan al bij een bedrag vanaf € 50. Je betaalt het bedrag in maximaal 12 termijnen. Een betalingsregeling is gratis. Er zijn een paar regels. Je betaalt per maand via automatisch incasso, we kunnen afschrijven op de afgesproken datum en er staan geen bedragen open bij derden zoals een incassobureau.

In Mijn Zilveren Kruis kun je nakijken hoeveel eigen risico er nog openstaat.

Een fijne decembermaand gewenst! Kun je zo verder met mijn antwoord?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.