Betalingsregeling te hoog? Pech gehad

Voorbijganger

Vanmorgen heb ik de klantenservice gebeld om het nieuwste declaratieoverzicht op te nemen in mijn betalingsregeling van mijn eigen risico. Maar het maandbedrag wordt dan te hoog. Dit heb ik aangegeven maar helaas ik heb pech want een andere mogelijkheid is er niet. Er was met geen mogelijkheid iets te regelen terwijl toch het in beider belang is als ik gewoon kan betalen. Ik ben erg benieuwd wat de community hiervan vindt. Waar is de individuele behandeling en zorgplicht van de zorgverzekeraar?

Betalingsregeling te hoog? Pech gehad

12 ANTWOORDEN

Re: Betalingsregeling te hoog? Pech gehad

Moderator

Goed dat je hier je verhaal deelt @Schippers en naar de mening van de community vraagt. 

Om wat dieper op de materie in te kunnen gaan heb ik een collega van de financiële afdeling gevraagd om naar dit topic te kijken. Daarom heb ik zelf nog geen inhoudelijke reactie voor je, maar die komt er wel aan! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vaste bezoeker

Het zal wel fijn zijn dat er samen naar de betalingsregeling gekeken kan worden. Zo dat het betaalbaar wordt voor iedereen.

Voorbijganger
Dat vind ik nou ook Ninn. Je hebt nou eenmaal niet altijd in de hand of je je eigen risico moet gebruiken. Ik snap dat je er ook niet onbeperkt over kunt doen om het te betalen, maar overleg moet er kunnen komen

Expert

@Schippers. Ik kan me voorstellen dat je door deze extra rekening in een vervelende situatie bent gekomen. Een betalingsregeling kent een aantal regels en ik verwacht dat je hier nu tegenaan loopt. Bijvoorbeeld de maximale termijn van 12 maanden.

Ik wil graag samen met je kijken naar de mogelijkheden. Er zijn namelijk wel een aantal uitzonderingen. Denk aan een variatie in het maandbedrag. Bijvoorbeeld met vakantiegeld dat er dan een hoger bedrag afgeschreven wordt, de andere maandtermijnen zijn dan lager.

Wil je mij een privébericht sturen met je verzekeringsgegevens en telefoonnummer. Dan bel ik je graag op om samen even goed naar de situatie te kijken. Klik op mijn naam en vervolgens op de roze knop ‘een bericht verzenden’.

Bekend gezicht

ook ik  heb een ER betalings regeling gevraagd  voor slechts  4 mnd   willen ze niet,  moet ik ook concluderen  dat ZK  het geld  niet wil hebbem, of dat het dubieuze incasso buro waarmee zk werkt onderhouden moet worden.  merkwaardig dat zk  NIET mee wil werken aan een vrij korte betalings regeling, terwijl zij weten dat de meeste ER declaraties komen van ouderen die dus rond moeten komen van een aow uitkering van 700,- p/p  onbegrijpelijk dat zk  GEEN ENKELE compassie heeft met deze mensen  ouderen en chronisch zieken laat zk volledig in de steek

Bekend gezicht

ik hoor zojuist dat het mogelijk is om het ER  in 10 termijnen te betalen.  Ik vind het zeer merkwaardig dat ik hier niks van weet   waarom  wordt hierover niet schriftelijk op gewezen  als  de nw  polis  eind dec wordt opgestuurd  waarom weten de meeste ouderen dit niet.   Dit is duidelijk een gebrek aan de toch al slechte communicatie van  ZK bij ouderen  die hun premie per incasso betalen ,omdat ze geen internet hebben wordt zelfs ZONDER enige schriftelijke voorkennis  zomaar  650,= afgeschreven ipv de premie van 275,-

individuele klant benadering

Bekend gezicht

Een betalings regeling afgesproken en bevestigd op 18 juli   wordt gewoon   zonder opgaaf van redenen  de volgende dag alweer gewijzigd, zo kom je wel heel  onbetrouwbaar over,  als ik de pers van die gewijzigde regeling wil bellen  een half  uur nadat die verstuurd is , wordt er na 30 min wachten bij een telefooniste gewoon gezegd dat deze persoon  Dhr Reinder van deb. beheer  ,,, niet beschikbaar is ,,,  dit geloofd toch gewoon  niemand,. ik merk niks van de individuele en klant gerichte benadering waar ZK  het als maar over heeft.  Post stukken blijven  3 weken onder weg  ??? als ik dan direct na onvangst bel  krijg ik een bevestgiging  dat ik  een betalings achterstand hebt, zo gaat ZK dus met zijn klanten om   de verantwoordelijke heren  zijn   ,, niet beschikbaar,, dus zij  hoeven niet aan de individuele en klantgerichte benadering mee te doen.   Als ik hoor dat zij niet beschikbaar zijn terwijl zij een 1 uurder een mail versturen   begrijp ik dus dat ze NIET  aan de tel durven of willen komen. er is sinds het klantserv onderzoek van de nza  niks verbeterd  sinds de slechte beoordeling over ZK van deze club.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Gijsbertus, je kunt bij ons inderdaad een betalingsregeling aanvragen voor zorgkosten en ook vooraf gespreid betalen. Als de betaling te lang is uitgebleven dan zijn wij genoodzaakt om deze door te sturen naar een extern incasso bureau. Dit doen wij pas na drie betalingsherinneringen. Het is dan alleen nog mogelijk om een betalingsregeling af te spreken met het incasso bureau. Wij geven die schulden dan uit handen. Wil je even bellen dat ik kan kijken wat ik voor jou in orde kan maken? Stuur anders even een privébericht met je telefoonnummer. Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bekend gezicht

jouw antwoordt klopt niet , Debiteuren beheer reageerde nog voordat ik ook maar 1 betalings herinnering hebt gehad. ik Had/heb een betalingsregeling gemaakt met dhr Louis van ZK deze is ook bevestigd door hem.   1 dag later krijg ik berricht van debiteurenbeheer waarin  hele andere afspraken werden opgelegd.  Zo onbetrouwbaar is dus ZK  afspraken worden gewoon na 1 dg alweer veranderd, als ik deb beheer wil bellen om opheldering te vragen krijg ik als antw.  dhr Reinder is niet beschikbaar m.a.w.hij wil mij NIET tel te woord staan  en dit noemt ZK nu individuele klant benadering en de klant staat centraal.  Daar merk ik niet veel van als afspraken na 1 dag alweer zonder opgaaf van redenen worden veranderd   

Bekend gezicht

ook vind ik het vreemd  dat de vele telefoontjes met ZK  niets uithalen en dat ik nu door de klnserv  van avera/achmea   wel serieus genomen word  , er werden zelfs 2 terugbel afspraken nagekomen, wat bij ZK nog nooit is gebeurd.  maw  de conclussies van het nza kloppen we,l tot op heden  zijn de mensen die bij ZK de tel beanrwoorden  vershrikkelijk slecht, ze weten niks, kunnen bepaalde mails niet inzien  komen alleen met antwoorden die al op de website staan,terwijl ze moeten weten dat mensen die BELLEN   juist iets willen regelen wat via de site niet kan   ze beloven van alles maar mogen  NIETS beloven want ze mogen  niets doen, 

Bekend gezicht

Het is niet bepaald  collegiaal  als  deb beheer  de door een collega gemaakte/bevestigde afspraken  ZONDER opgaven van reden, en ZONDER dat die collega hiervan weet na 1 dag  gewijzigd worden.  Dus zo gaat het personeel bij ZK  met elkaar om,  dit is niet bepaalt bevordelijk voor de klanten service

Moderator

Hoi gijsbertus. Vervelend dat het zo is gelopen. Ik kan me voorstellen dat het bericht waarover je spreekt voor nogal wat verwarring heeft gezorgd. Zeker als dat je de dag daarvoor andere afspraken hebt gemaakt. Al met al begrijp ik uit je reactie dat het uiteindelijk wel goed is gekomen, na contact met andere afdelingen.

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent over de manier waarop de klantenservice werkt. Ik zie dat je hier deze week ook over hebt geschreven in andere topics. De zelfde punten waar je tegenaan loopt. Laten we dat gesprek dan ook in dat topic houden. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.