Betalingsachterstand door niet ontvangen nota's

Nieuwkomer

Mijn premie betaal ik iedere maand via finbox en dit gaat goed, maar alle overige nota's komen niet binnen bij mij: geen mail, geen post. Als ik geluk heb, ontvang ik per post ineens een 1e herinnering, maar ik heb ook al meegemaakt dat er in mijn financieel overzicht een 1e herinnering staat voor een acceptgiro die ik op geen enkele manier heb ontvangen, ook niet de betaalherinnering per post. Mijn gevoel zegt dat dit komt doordat ik de maandelijkse premie met finbox betaal.

Ik heb al gezocht naar een optie om overige nota's per mail te ontvangen o.i.d. maar kan dit nergens vinden. Declaratie-overzichten ontvang ik wel per mail melding van, maar daar zit geen mogelijkheid aan om te betalen. Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat ik wekelijks in moet loggen op mijnzilverenkruis om mijn financieel overzicht en nota's in de gaten te houden?! Waarschijnlijk zie ik ergens de optie over het hoofd om hier op zijn minst per mail attenderingen van te krijgen. Wie o wie weet waar ik dat kan instellen?

• Eigen risico en premie

Betalingsachterstand door niet ontvangen nota's

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Betalingsachterstand door niet ontvangen nota's

Moderator

Hoi @nisch

Wat vervelend dat je geen berichten ontvangt als het gaat over de zorgkostennota's. 

Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat dit komt door de betaling via FiNBOX. Ergens klopt dit ook. Je krijgt namelijk alleen een acceptgiro kaart via FiNBOX wanneer het gaat om premiebetaling. Andere betalingen gaan niet via FiNBOX. Dan zou je gewoon een acceptgiro moeten krijgen (dus niet via FiNBOX) Wil je hierover meer lezen? Klik dan hier.

Ik begrijp dat je de 'gewone' acceptgiro dus niet ontvangt. Dat is niet de bedoeling. Ik zou graag voor je willen uitzoeken waar het precies fout gaat. Zou je me dan je gegevens en relatienummer willen toesturen in een privébericht?

Wat mogelijk ook interessant voor je is, is betaalmail. Je krijgt dan je rekeningen digitaal, inclusief een linkje naar IDEAL. Meer informatie over deze vorm van betalen lees je ook in de eerder gegeven link. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.