Betalings systemen

Bewerkt 
Stamgast

alles op dit forem lezende  blijkt dat er door de vele verschillende betalings systemen die  jullie hebben  nogal veel onduidelijkheid  is .  de 1e moeilijkheid  zit al in het feit dat jullie voor premie  en e.r.   verschillende betaal systemen handteren  2e   mbt afbetings regelingen   eigen risico   vooraf per mnd ,  achteraf per mnd en dan ook nog via incasso of de dure onhandige accept kaart.  (alles overtikken )   , finbox word nauwelijks gebruikt door jullie terwijl deze toch na de incasso  de goedkoopste manier is     (geen post ,papier porto enz ) jullie hebben zelfs zoveel ouderwetse  post dat er bulkpost bij jullie is,  wat weer tot een te krappe betalings termijn leid. waarom zijn jullie een van de weinigen grote bedrijven in Nederland  die zo crampachtig  vast houd aan die oude  acceptkaart  ?  vele energie en telelekom bedrijven die ook maandelijks factureren doen dit allang niet meer.  door al die onduidelijke verschillende betalings systemen zijn jullie klanten service  forums en facebook  overbelast  ook al omdat de website niet over alles duidelijk is,  want alleen wat julliie  het lieftst willen kom duidelijk naar voren op de site  de overige mogelijkheden worden expres  goed verstopt  op de web site, zodat er veel tijd in gaat zitten, hierdoor zijn jullie regelmatig telefoninsch slecht berijkbaar  Kortom jullie  veroorzaken door dit alles veel werk voor jullie zelf,wat weer voor zorgt dat jullie de 1 na duurste zorgverzekeraar zijn  .  Het kan allemaal zoveel simpeler

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Betalings systemen

8 ANTWOORDEN

Re: betalings systemen

Moderator

Gijsbertus, allereerst bedankt voor je positieve insteek. Voor de duidelijkheid voor onszelf maar ook voor de andere communityleden ben ik even zo vrij geweest om alle verbeterpunten die je aanhaalt op een rijtje te zetten. Als je hierin iets mist of ik heb je niet goed begrepen, laat het gerust weten! Zo kunnen we samen ook bekijken op welke punten een verbetering mogelijk is!

1. Wanneer je via FinBox betaalt kan je hiermee niet je eigen risico betalen. Dit is onhandig. 

2. Wees duidelijker op de website over de mogelijkheden

3.Er is onduidelijkheid over de betalingsregeling en de regels hiervoor

4. Waarom behouden jullie nog de acceptgiro? Dit kost veel geld 

1. Mag ik de aanname doen dat je het prettig zou vinden als je via FinBox al je betalingen zou kunnen en? Of in elk geval een digitale mogelijkheid om de betaling te doen in plaats van de ouderwetse acceptgiro. Ik zou graag voor je uitzoeken OF en op welke termijn het mogelijk is om met FinBox dan wel met betaalmail het eigen risico te betalen. 

2 en 3. Mag ik je vragen wat er precies onduidelijk is over de betalingsregelingen en met name de regels hiervoor? Ik lees over het vooraf of achteraf betalen maar begrijp dit niet helemaal. Helpt deze pagina hierbij? En wat mis je precies om de website qua mogelijkheden?

4. Er is op dit moment nog steeds vraag naar een acceptgiro voor sommige mensen. Daarom bieden we hem nog wel aan. Wel bieden we daarnaast: betaalmail, finbox en automatische incasso aan. 

Ik zoek het stuk met de eigen risico betalingen via finbox en of betaalmail voor je uit Gijsbertus en kom hierop terug!

Stamgast

op de site  over betalingsregelingen ER staan niet alle mogelijkheden die er zijn  er is alleen vermeld waar jullie voorkeur naar uit gaat   er is niks te vinden over   andere regelingen

Stamgast

mbt  afbetalen ER  kent ZK slechts 2 mogelijkheden   vooraf in 10 mnd  het ER betalen  en later weer het ongbruikte deel terug storten..    Maar  hier is dus duidelijk sprake van rondpompen van geld, als mede extra verdienen door ZK mbt tot  rente inkomsten    de 2 e mogelijkheid is  achteraf dus Na ontvangst van declaratie overzicht  dmv  automatische incasso.  verdere mogelijkheden kent ZK niet   Geen  finbox, of betaal mail, en geen acceptgiro

Stamgast

tegen stelling  wat jij mij antwoord   is mij nog nooit   mbt afbetalen ER   betaalmail of finbox  aangeboden  dus je antwoordt  klopt niet

Bewerkt 
Moderator

Dit klopt Gijsbertus. Een betalingsregeling kan alleen via automatische incasso. Mijn reactie ging om het betalen van een eigen risico nota zonder regeling. Wanneer je betaalmail of FinBox gebruikt krijg je hiervoor een acceptgiro of een digitaal overzicht met de betaalgegevens die je moet gebruiken om het bedrag over te maken. Mijn opmerking zat meer op het betalen van je eigen risico via deze betaalmogelijkheid. Dit kan nu namelijk niet. 

Moderator

Sorry ik miste je 2e reactie. Je verbeter punt zou dus eigenlijk concreet zijn: maak een betalingsregeling ook via betaalmail of FinBox mogelijk?

Bewerkt 
Moderator

Goedemiddag Gijsbertus, ik wil graag nog even terug komen op de punten die je eerder hebt aangedragen. Het feit dat een betalingsregeling alleen met een automatische incasso kan is een signaal wat we vaker hebben ontvangen. Er gaat daarom waarschijnlijk dit jaar nog iets veranderen! We gaan er namelijk hard aan werken om dit jaar nog een betalingsregeling via betaalmail aan te bieden! Dit naast de bekende automatische incasso die we nu al aanbieden.

Daarnaast gaan we ook het betalen van het eigen risico mogelijk maken via betaalmail. Zo hoeft dit niet meer via een (digitale) acceptgiro. Hierbij is ook de verwachting dit nog in 2016 waar te maken!

Naar mijn idee mooie verbeteringen Gijsbertus. Ben benieuwd wat jij ervan vindt? Zijn dit de veranderingen die je voor ogen hebt?

Stamgast

mbt    betaalmail  mogelijk maken   zeg  ik    ,, beter laat dan nooit ,,      prima  kan niet wachten