Betaling premie na aanpassen verzekering

Nieuwkomer

Hallo ZilverenKruis community,

Omstreeks 14 december heb ik een digitale acceptgiro ontvangen voor de premie van de eerste zes maanden van 2017. Zo rond de 21e heb ik mijn polis aangepast voor het nieuwe jaar. Het bedrag dat ik nu moet betalen voor de eerste helft van 2017 is aanzienelijk lager dan het bedrag dat ik moest betalen voor de wijziging. Ik heb inmiddels de nieuwe correcte polis al binnen voor 2017. Nu kreeg ik vandaag een betalingsherinnering via de mail om voor 1 januari te betalen. Op deze betalingsherinnering staat echter het oude hogere bedrag. Wat moet ik nu doen?

Moet ik het hogere bedrag voor 1 januari betalen om geen incassokosten te krijgen? Wordt dit dan verrekend door ZilverenKruis en krijg ik het teveel betaalde bedrag terug? Of kan ik beter wachten tot ik een nieuwe mail krijg met het juiste halfjaar bedrag en dan pas betalen?

Kortom, moet ik wachten tot ik een nieuwe acceptgiro krijg met het juiste bedrag (als deze uberhaupt komt) of moet ik de oude acceptgiro betalen, ervanuitgaand dat het teveel betaalde bedrag teruggestort wordt?

Advies wordt op prijs gesteld, een definitief antwoord zou nog mooier zijn.

Bij voorbaat dank!

Betaling premie na aanpassen verzekering

1 ANTWOORD

Re: Betaling premie na aanpassen verzekering

Community Manager

@sothas Bedankt voor je vraag. Dit is elk jaar een lastige situatie en ik kijk graag voor je na hoe dat in jouw geval nu het beste is op te lossen. Stuur me daarvoor even je relatienummer, geboortedatum, postcode en huisnummer in een privébericht. In algemene zin kan ik zeggen dat we het verschil best snel verrekenen, dus het zou zelfs kunnen dat we al een terugstorting hebben gedaan van het bedrag dat we ten onrechte in rekening brengen. Dan zou je van ons dus al een bedrag gehad moeten hebben en kan je het beste het oorspronkelijke, hogere bedrag aan ons overmaken. Als je nog niets van ons hebt ontvangen kijk ik graag met je mee wat nu het handigst is om te doen.