Automatische incasso gestopt na aanmelden bij Finbox

Starter

Hallo, 

Mijn premie betaalde ik altijd per automatische incasso. Van de week werd ik echter verrast door een herinnering op de mat in verband met een achterstallige premiebetaling.

Wat bleek: in augustus heb ik me aangemeld in Finbox, omdat het me handig leek om de financiële post voortaan digitaal op één plek te hebben.

Er staat echter nergens, dat de betalingswijze 'automatische incasso' daarbij stopgezet wordt voor de premie.

De betaalwijze van de premie veranderd dan ook in 'Finbox'. 

Ik had er ook geen erg in dat die autmatische incasse voor de premie gestopt was, want in de tussentijd zijn andere nota's van Zilveren Kruis wel afgeschreven en is ook een declaratie teruggestort.

Ik heb het gemeld bij de bank en doe dat bij deze ook bij Zilveren Kruis.

Ik vind dat er duidelijker vermeld moet worden dat Finbox een betaalwijze is, en niet alleen een plek voor digitale post.

Ik heb de premies inmiddels betaald en me weer afgemeld voor Finbox.

Zodra het kan meld ik me weer aan voor automatische incasso, want dat bevalt me veel beter.

Dus bij deze voor anderen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Met vriendelijke groet,

Arjan

Automatische incasso gestopt na aanmelden bij Finbox

3 ANTWOORDEN

Re: Automatische incasso gestopt na aanmelden bij Finbox

Webcare

Hoi Arjan, wat vervelend voor je dat je er van uit ging dat Finbox zorgt voor digitale post. Mag ik van je horen wat er op onze site hierin duidelijker kan? Waar werd jij op het verkeerde been gezet? We horen graag wat we beter kunnen doen om deze verwarring te voorkomen.

Heb je inmiddels voor digitale post gekozen in Mijn Zilveren Kruis?

Heb je van de bank de afmelding van Finbox ontvangen Arjan? Dan kun je automatisch betalen. Je kunt in Mijn Zilveren Kruis je betaalwijze aanpassen naar automatische incasso. Voor de maand november zijn de opdrachten al naar de bank, dat betekent dat je betaling per december via automatische incasso verloopt als jij dit aanpast in Mijn Zilveren Kruis.

Heb je nog vragen, stel ze gerust, we helpen je graag verder.

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Hallo Pauline,

Ik heb de aanmelding gedaan op de portal van de bank, dus niet via de Zilveren Kruis website.

Op de site van Zilveren Kruis kon ik niets terugvinden over finbox.

Ik heb nu alles weer teruggezet op incasso.

Wat me opviel is, dat ik via email wel een bericht gekregen heb dat het omgezet is naar incasse, maar dat ik destijds geen bericth heb gekregen dat het omgezet is naar Finbox.

In de post van Zilveren Kruis zat in augustus een brief met een nieuw polisblad. Daarin staat: "U veranderde meerdere premie betaalgegevens op hetzelfde moment Alleen u ontvangt hiervoor een gewijzigd polisblad. De verandering is van toepassing op alle eventueel meeverzekerde gezinsleden." Op geen van de drie bladzijden staat dat de autimatische incasso gestopt is, m.a.w. uit de brief en het polsiblad kun je niet opmaken wat er dan veranderd is.

Op mijn nieuwe polisblad (na terugzetten op incasso) staat weer dat het ronde de 27e wordt afgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Medewerker

Goedemiddag Arjan,

Ik heb nooit bedacht dat klanten het zo op zouden kunnen vatten. Dat komt omdat ik het alleen ken als betaalwijze. Erg goed dat je dit aangeeft. Wat was de reactie van de bank?

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.