Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Andere leeftijdscategorie, meer premie betalen?

Nieuwkomer

Deze week ontvingen wij een brief van Zilveren Kruis dat mijn man in een andere leeftijdscategorie zou vallen, waardoor zijn premie met een paar euro omhoog gaat per maand.

nergens kan ik iets hierover terugvinden op site of andere papieren die wij in ons bezit hebben van Zilveren Kruis.

mijn man is 44 jaar, lijkt me niet een leeftijd wat een omslag hoeft te betekenen naar een hogere premie. Daarnaast geldt de polis die wij allen hebben tot en met 31-12-2013 dus vind ik het raar dat dit zomaar zonder aankondiging midden in het jaar eenzijdig aangepast kan worden door Zilveren Kruis.

graag zou ik meer informatie ontvangen hierover.

Andere leeftijdscategorie, meer premie betalen?

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Andere leeftijdscategorie, meer premie betalen?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Manon, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is deze brief te ontvangen. Het klopt dat wij met leeftijdscategorieën werken voor de premie. Dit vermelden wij ook jaarlijks op het polisblad. Natuurlijk kan het altijd duidelijker. We werken eraan om dit ook duidelijk te communiceren. Wat zou u zelf een fijne manier vinden om deze informatie te verkrijgen?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @Manon74, we zijn aan het kijken of we de premie verhoging op basis van leeftijd niet de maand na de verjaardag, maar 1 januari na de verjaardag gaan doorvoeren. Daarvoor hebben de dit topic geopend. Ik benieuwd naar jouw mening, praat je mee?

Nieuwkomer

Dit is geen antwoord op de vraag!!!

Geef gewoon aan waardoor er verschil in de premie is.

Webcare
Webcare

Hallo @henrie, welkom op ons forum!
Wij leggen hier uit waarom wij kiezen voor een verschil in premie bij verschillende leeftijdcategoriën. Nieuw is dat de premieverhoging als je in een andere leeftijdscategorie komt, pas het volgende jaar in gaat. Tot nu toe ging de nieuwe premie de volgende maand na je verjaardag in. 
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Manon had deze vraag twee jaar geleden al gesteld! Al die tijd heeft ZK de leeftijdstoeslagen verzwegen! 

Groet, Feina.

Moderator

Wat bedoel je met 'verzwegen' Feina?

De informatie over het wijzigen van je premie bij verschillende leeftijdscategorieën staat bij iedereen achterop het polisblad vermeld. Het is dus absoluut niet iets wat we verzwijgen. Ook staat de informatie op de website vermeld.