Afschrijving premie later dan aangegeven?

Nieuwkomer

Hallo ,

Mijn premie is vandaag afgeschreven ondanks dat ik bij mijn aanmelding had aangegeven dat dit de 27ste van de maand moest gebeuren , wat is hiervan de oorzaak en wanner is nu de volgende afschrijving.

m.vr.gr.

R. Simons

Lith

• Eigen risico en premie

Afschrijving premie later dan aangegeven?

5 ANTWOORDEN

Re: Afschrijving premie later dan aangegeven?

Moderator

Hoi Roy, 

Allereerst van harte welkom bij Zilveren Kruis! Speciaal voor nieuwe verzekerden hebben we een kennisbank-artikel geschreven met tips en handige diensten die je kunt gebruiken. Wellicht leuk om eens te bekijken?

Om antwoord te geven op je vraag: Wij schrijven de premie van je zorgverzekering altijd vooraf af. Dit betekent dat wij op 27 januari de premie voor februari incasseren en op 27 februari voor de maand maart etc. Omdat we voor de maand januari waarschijnlijk de incasso niet meer op 27 december konden doen is deze iets later afgeschreven. 

Kan je met dit antwoord verder Roy?

Afschrijving premie 14 dagen te vroeg!

Starter

Ik ben sinds 1 januari nieuw bij het Zilverenkruis. Tijdens het aanmelden had ik aangegeven dat ik wil dat rond  de 27e in de maand de premie wordt afgeschreven ivm met inkomsten die daarvoor binnenkomen. 

Nou snap ik dat dit niet exact op de 27e hoeft te vallen en er iets na of voor kan zijn, maar gelijk de allereerste maand word er bij mij de premie op de 13e (!) afgeschreven. 

Dat is gewoon een halve maand te vroeg en ik zou graag weten waarom dit gebeurt(gebeurde) en of dit vaker kan gebeuren, want dit is zeeeer niet wenselijk, zeker niet als je illusie wordt gewekt dat je kan kiezen.

Als je kan kiezen tussen de 1e, 24e of 27e, en dan voor de 27e gekozen is, niet vóór of óp de 24e worden afgeschreven, laatstaan ervóór. 

Mvg,

MatthijsA

Re: Afschrijving premie 14 dagen te vroeg!

Uitblinker

@MatthijsA ik denk dat het er mee te maken heeft dat je nieuw bent bij zilveren kruis. Normaal wordt inderdaad op 27e van de maand afgeschreven, maar dan wel voorafgaand aan de nieuwe maand.  Zou het kunnen dat deze afschrijving de maand januari betreft? Kun je nakijken in mijnzilverenkruis

Re: Afschrijving premie 14 dagen te vroeg!

Starter

Beste Diadino,

Via mijnzilverenkruis kan ik niet zien welke afschrijvingen er zijn geweest en welk bedrag deze hadden. Hoe kom ik daar precies?

In de afschrift bij mijn bank kan ik wel zien dat het geldt voor de periode 1-1-2016 tot 1-2-2016.

Re: Afschrijving premie later dan aangegeven?

Uitblinker
Als je bij jouw "mijn zilveren kruis" inlog, zie je rechts een vak met de titel "mijn financiële overzicht" en als je dan op "bekijk" klikt, dan zie je daar de tabbladen "openstaande" en "verwerkte post", in dit geval zul je in verwerkte post jouw eerste afgeschreven rekening zien staan met de periode waarover het gaat