Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Aanvullende verzekering

Bewerkt 
Nieuwkomer

Via collectief mijn werkgever krijg ik 15% korting op alle aanvullende verzekeringen, maar via het collectief echtgenoot is de korting voor de tandartsverzekering 25% korting (2*). Kun je via verschillende collectieven aanvullende verzekeringen hebben?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Aanvullende verzekering

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Aanvullende verzekering

Moderator
Hoi Trudy1961,

je kunt per persoon maar 1 collectiviteit gebruiken. Het is niet mogelijk om de collectiviteitskorting te "mengen".

Je kunt wel als partners samen een polis nemen en daarbij samen voor de voordeligste collectiviteit kiezen. Ik raad je aan om de collectiviteit van jou en van je partner te vergelijken. Je kunt dan samen een polis met de voordeligste optie kiezen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Aanvullende verzekering

Bewerkt 
Fanatiekeling

De korting op de basisverzekering tikt het hardste aan. Dus ik raad u aan om de collectiviteit met de hoogste korting op de basisverzekering te kiezen. De maximale korting die wettelijk is toegestaan is 10%. Stel de jaarpemie is €1200. Dan is twee procent €24. Als een collectiviteit bij tandartsverzekering van €300 10% meer korting geeft dan een andere collectiviteit scheelt dit €30.

Met andere woorden: 25% korting lijkt veel, maar andere kortingen zijn belangrijker. Maar ook moet u bedenken of een tandartsverzekering eigenlijk nuttig is. Vaak betaal je namelijk bijna evenveel premie als de maximale uitkering.