Aanvullende verzekering stopgezet, graag wil ik nog 1 kans.

Nieuwkomer

Hallo,

Ik ben zeer ontevreden hoe jullie met mijn aanvullende verzekering hebben stopgezet omdat ik 1 maandpremie niet hebt op tijd betaald.
Er ging wat mis met automatich bank incasso waardoor ik 1 maand miste, alle andere maanden gingen daarna goed, na herinnering en aanmaning dacht ik het gaat goed omdat er steeds bedragen worden afgeschreven van mijn bankrekening. Graag wil ik nog 1 kans hebben en de openstaande bedrag te betalen zodat ik weer Aanvullend kan worden verzekerd.
Graag deze klacht zsm in behandeling nemen.

Aanvullende verzekering stopgezet, graag wil ik nog 1 kans.

3 ANTWOORDEN 3

Re: Aanvullende verzekering stopgezet, graag wil ik nog 1 kans.

Webcare

Hoi @Somasundaram 

Wat naar om te lezen dat jouw aanvullende verzekering is stopgezet terwijl je dacht dat alle betalingen waren voldaan.

Begrijpelijk dat je graag nog met iemand van ons hierover wil spreken. Hier op de community is dat helaas niet mogelijk omdat we hier geen financiële informatie kunnen bespreken. Mijn collega's kunnen telefonisch eventueel met jou meekijken naar de oorzaak en kunnen dan bekijken of de aanvullende verzekering wel terecht is gestopt. Mijn collega's zijn van 08.00 tot 20.00 uur telefonisch bereikbaar op 0884621100.

Als je er telefonisch niet uitkomt, dan heb je ook de mogelijkheid om een klacht bij ons in te dienen. Dat kan eenvoudig via onze website. Hiervoor kan je deze link gebruiken: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/contact/Paginas/Klacht-indienen.aspx?klachttype=zorgverzeke...

Hoop dat je uiteindelijk meer duidelijkheid hebt! 

Groet,

Jasper

Fanatiekeling

Hallo Somasundaram,

ik heb in de polisvoorwaarden ( p. 56) opgezocht wat de reden voor een beëindiging   mag zijn. Als er niet aan deze voorwaarden voldaan is, kunt u met succes de beeindiging betwisten, eventueel via de SKGZ.

"Wanneer beëindigen wij uw aanvullende verzekering? Wij beëindigen uw aanvullende verzekering op een door ons te bepalen tijdstip. Dit is zowel de aanvullende verzekering van uzelf als die van de verzekerden die op uw aanvullende verzekering zijn meeverzekerd. Dit doen wij als u (verzekeringnemer) de verschuldigde bedragen niet heeft betaald binnen de betalingstermijn die wij hiervoor in onze tweede schriftelijke aanmaning hebben gesteld."

ZK mag dus alleen de AV beëindigen als er 2 schriftelijke aanmaningen zijn geweest.

Groet, Feina.

Webcare

De aanvullende verzekeringen worden inderdaad beëindigd wanneer de tweede herinnering niet binnen de termijn wordt voldaan. Dit staat ook vermeld in de herinneringen.