Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

18 jaar, zelf de premie betalen?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Mijn zoon is net 18 geworden en moet nu ook premie betalen maar dit wordt via mijn rekening afgeschreven. Kan het zo geregeld worden dat hij zelf zijn premie kan betalen? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

18 jaar, zelf de premie betalen?

3 ANTWOORDEN

Re: 18 jaar, zelf de premie betalen?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dat kan zeker Legend! Goed om hiernaar te informeren.

Wij hebben een speciale pagina gemaakt voor verzekerden die achttien jaar worden - en de ouders.

Je kunt maximaal 1 rekeningnummer per verzekeringspolis opgeven.

Jouw zoon krijgt dus een eigen polis met een eigen rekeningnummer.

Je kunt de polis aanvragen via deze pagina zk.nl/ikword18 

Zodra de aanvraag binnen is beeindigen wij de huidige polis van jouw zoon. 

Wel zo gemakkelijk! 

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Bewerkt 
Medewerker

Hai Anton, Aanvullend op dit antwoord heb ik ook een vraag. Ik heb een dochter die binnenkort 18 wordt. Ik zal dan voor haar de keuze moeten maken of zij zelf de premie gaat betalen of dat wij dat voor haar gaan doen. Als ik er voor kies dat zij het zelf gaat doen en zij haar eigen polis krijgt, behoudt ze dan wel het recht op de collectiviteitskorting. Of moet ze als ze haar eigen polis heeft een eigen collectief hebben om recht te hebben op korting en aanvullende voorwaarden. Ik hoor graag van je. Groet, Ron

Bewerkt 
Moderator

Beste Ron,

Een goede vraag, het staat inderdaad niet op de pagina. Het antwoord is namelijk verschillend per collectiviteit. Bij welke collectiviteit zijn jullie verzekerd? Dan zoek ik het graag op.

Daarnaast is het misschien interessant om te kijken op welke collectiviteiten je dochter recht heeft. Verschillende collectiviteiten brengen verschillende kortingen en andere voordelen met zich mee. Kijk gerust eens op onze pagina over de collectieve verzekering. Hierop staan ook de verschillende collectiviteiten.

Ik wens je dochter alvast een fijne verjaardag toe!