Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

voetzorg bij diabetes in 2016

Uitblinker

hoi

van mijn pedicure hoortde ik dat er in 2016 weer zaken gaan veranderen betreffende de voetzorg bij diabetes.

kunnen jullie duidelijk aangeven wat er volgend jaar gaat veranderen?

groet mike

voetzorg bij diabetes in 2016

3 ANTWOORDEN

Re: voetzorg bij diabetes in 2016

Starter

Beste Mike,

Ik krijg 5 minuten geleden ook mijn nieuwe polis 2016 binnen . Daar wordt de suggestie gewekt als zou er nu voor het eerst wat vergoed worden voor diabetes/reumatische voet. Tegendeel is waar; Mijn vrouw heeft aanvullend 4-sterren (reuma) kreeg vorig jaar nog 235,00 euro en gaat nu terug naar 150,00. Terwijl en dat zal zeker ook bij diabetes zo zijn zij eigenlijk minimaal 1x per maand naar de pedicure zou moeten. We konden de schade enigszins beperken door ook de podotherapeute in te schakelen maar dan nog moeten we fors bijbetalen.

Ray

Uitblinker

hoi @Maycon,

zie op de site nu ook de nieuwe vergoedingen staan, niets veranderd zo te zien tov 2015.
2014 was de vergoeding inderdaad anders/meer.

overigens staat het wel raar, links staat max €100, rechts max €150

Schermopname (3).png

Moderator

Hoi @diadino24 en @Maycon, goed dat jullie dit topic openen. Allereerst: er zijn kleine veranderingen voor volgend jaar. Het maximale bedrag uit de aanvullende verzekering zoals in het screenshot van Mike is volgend jaar voor reumatische voet, diabetische voet en medische voet tezamen. Vorig jaar was dit alleen voor reumatische voet en diabetische voet. Ook vervalt de vergoeding voor pedicurezorg na een herseninfarct in 2016.

Het screenshot van @diadino24 is inderdaad verwarrend. De informatie aan de linkerkant klopt niet. De informatie aan de rechterkant wel. De vergoeding uit de aanvullende verzekering 4 sterren is max € 25,- per behandeling tot maximaal € 150,- per jaar. Ook in 2016. We gaan uiteraard de website aanpassen!

Vragen zijn welkom in dit topic!