Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

vervolg op insulinepen

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik heb het niet allemaal gelezen. Ik weet dat het erg en belastend is.
Ik heb ook een familielid die diabetestype 1 heeft en daarvan ernstige bijwerkingen heeft.
Ik vind dat het leven van deze patienten, die hier alle dagen mee moeten leven, daarom moet worden gefaciliteerd, en niet moeilijker gemaakt, zoals ZK doet, door afspraken te maken over de gebruiksduur van een insulinepen, die niet bij verzekerden bekend zijn. Ook is tegenwoordig de aanschaf van pennen met geheugen moeilijk geworden. Het is soms een kwestie van leven of dood en dan wil de zorgverzekeraar geen pennen met geheugen leveren? En als een pen kapot gaat, moet je, terwijl je zelf al elke dag die problemen hebt, dan ook nog zelf betalen?
Zie andere topic over insulinepen een keer per drie jaar.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

vervolg op insulinepen

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: vervolg op inuslinepen

Fanatiekeling
PS deze beperking in gebruiksduur is afhankelijk van de zorgverzekeraar. Veel zorgverzekeraars hanteren 2 jaar ( plus reservepen) en vermelden dit, zoals het hoort , inde polisvoorwaarden ( reglement hulpmiddelen meestal). Maar ZK vermeldt niets en hanteert toch een termijn van drie jaar( NB de langste van alle zorgverzekeraars). Mag dat eigenlijk wel? Is het mogelijk dat iemand van de diabetes vereniging nederland (DVN) hierop een toelichting geeft? Is dit bekend bij de DVN?

Community Manager
Hoi Elze, ik heb in het andere topic gereageerd op je opmerkingen over de injectiepen. Als je een reactie wil van de DVN dan kan je daar altijd navraag doen. Ze hebben een contactformulier op hun website.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Ik heb om het topic van de klantervaring schoon te houden deze posts even verplaatst naar een nieuw topic.