Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

vergoeding dexcom G5

Nieuwkomer

Ik wil graag overstappen op een continu glucose meter, nu zit ik zelf te denken aan de Dexcom G5. Deze wekr samen met je mobiele telefoon. Geeft waarschuwingen bij een te lage of te hoge suikerwaarde.

Nu is mijn vraag of deze Dexcom G5 ook daadwerkelijk door Zilveren Kruis wordt vergoedt? 

Volgens mijn internist is het beter dat ik hier op overstap, omdat ik te vaak hoge waarden heb. Volgens de site van het Zilveren Kruis zou een CGM 100% vergoedt worden als de internist dit kan aantonen. 

• Diabetes
  • Hulpmiddelen

vergoeding dexcom G5

3 ANTWOORDEN

Re: vergoeding dexcom G5

Bijdrager

Dat gaat niet zo simpel volgens mij

Internist was voor, daarna een hele route door tot een medisch psycholoog aan toe

Internist Psycholoog en rest team waren voor,maar veel eden van  van de commissie niet

Het ziekenhuis waar ik loop heeft een bep.budget voor deze dexcom.

Moeilijk te verteren

Webcare

Hoi @dave1 wat zegt je internist specifiek over Dexcom G5? Krijg je deze via hem (dus ziekenhuisbudget)  of moet je hiervoor naar een leverancier? 

Ik nodig je graag uit voor een ander topic: https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/freestyle-libre-meetsysteem-diabetes/m-p/4049...

@Colliore Heb jij inmiddels de Dexcom G5?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bijdrager

Nee hoor die gaat het verlopig niet worden

maar men is nu bezig met de FSL, zou ik al superblij mee zijn.

Maar helemaal uit beeld is hij nog niet volgens de arts.

Wat een armoed als er na 47 jaar slechte instelling iets is wat je kan helpen en je doet er echt zelf alles aan

overal, maar je wacht en wacht tot het niet meer nodig is

vorige week het bericht dat mijn slechte oog een stuk slechter was geworden oorzaak?   Wisselende bloedsuikers dat maakt me zo triest, het is in deze tijd niet meer nodig om zo te leven