Vergoeding FSL

Nieuwkomer
Mijn dochter behoort tot de groep die in aanmerking gaat komen voor vergoeding van de FSL.
Op welke manier moet zij of haar diabetesverpleegkundige zich hier voor aanmelden?

Vergoeding FSL

6 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding FSL

Community Manager

Beste @BepvanLohuizen,

Welkom op de community en goed dat je hier van je laat weten!

Wat fijn om te lezen dat je dochter in aanmerking voor de Freestyle Libre komt. Aangezien het nieuws van het Zorginstituut net bekend is zijn wij op dit moment afspraken met de producent van de Freestyle Libre aan het maken. Zodra wij meer inhoudelijke informatie hebben zullen wij jou en anderen hierover informeren in het Freestyle-topic

Fanatiekeling

Het zorginstituut heeft vastgesteld dat het recht op vergoeding voor de FSL  met terugwerkende kracht tot 27 november 2017 geldt. Dit betekent dat je recht hebt op vergoeding van de tussenliggende maanden.

Groet, Feina.

Voorbijganger
Hallo allemaal,

Mijn dochter komt ook in aanmerking voor de Freestyle Libre (sensor) vraag van de Diabetesverpkeegkundige hoe de regelgeving is en hoe de procedure verloopt .
Moet de diabetesverpleegkundige of internist een verwijzing afgeven ? Graag reactie

Voorbijganger
Ja die vraag heb ik ook gesteld ben benieuwd 🙏

Community Manager

Hoi @Wilma54_ , dat is nu nog niet duidelijk, maar zodra het proces is ingericht zullen we in het Freestyle-topic een update geven. Het ziet er naar uit dat we het via de internist zullen laten verlopen. Zodra ik meer weet laat ik het weten. 

Voorbijganger
Fijn dank je wel