Status "Keer Diabetes2 om"-vergoeding

Re: Status "Keer Diabetes2 om"-vergoeding

Lid verzekerdenraad

hoi @MartijnPeters,
duidelijk dat het niet uit de aanvullende verzekering van vgz komt, enige voorwaarde is dus dat je verzekerd bent bij vgz of een sublabel, zorg wordt dan dus vergoed uit een apart potje van vgz (vergelijkbaar met de financiering van het door ZK gefinancierde onderzoek naar de freestyle libre, kwam ook uit een andere pot dan de verzekeringsgelden van basis en aanvullende verzekeringen)

probleem is dus eigenlijk dat het keer diabetes 2 om programma een stapje hoger/verder staat dan een normale GLI en daar dus helaas niet onder valt.
GLI is een preventief programma, terwijl KD2om een atap verder is dan preventie, de medische component is voor mij dan even niet duidelijk, ook een GLI doe je in principe onder medisch toezicht.
groet mike

Bezoeker
Het medisch component komt doordat je met dit programma daadwerkelijk (gedeeltelijk of soms zelfs compleet) van je medicatie af komt. Hoef je dus niet zo'n ingewikkeld Excel formulier voor in elkaar te draaien hoe snel het uit zou kunnen voor verzekeraars Smiley Vrolijk (de kosten ten gevolge van diabetes complicaties niet meegerekend)

Medewerker

Ik zie dat Mike (diadino24) al gereageerd heeft @MartijnPeters. Het is inderdaad zo dat Keer Diabetes2 om niet vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Sommige verzekeraars hebben hiervoor een eigen vergoeding gemaakt die valt buiten de basisverzekering of aanvullende verzekering. Zilveren Kruis doet dat in 2019 niet.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Bericht op verzoek van de auteur verwijderd.

Medewerker

@Verwijderde account bedankt voor je reactie. Ik stel voor dat je de discussie in dit topic houdt bij het onderwerp van dit topic, namelijk 'Status "Keer Diabetes2 om"-vergoeding'. Zo houden we de community overzichtelijk. Iets dat jou vast aanspreekt, toch?