Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Re: Wat vind jij belangrijk bij het kiezen van je bloedsuikermeter?

Bewerkt 
Vaste bezoeker

Dat een training anders is dan een evenement bleek voor mij vorige week bij de halve marathon bij de CPC: ik moest bij 10 km uitstappen ivm veel te lage bloedsuiker. Met het ziekenhuis besproken dat ik niet meer wacht op levering van de Libre of de vergoeding daarvan. Ik krijg nu van hun een Dexcom CGM in bruikleen, om op een verantwoorde manier sporten en diabetes te combineren.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

10 ANTWOORDEN

Bewerkt 
Webcare
Webcare

Ha Marcel,

Wat balen dat je moest uitstappen! Hopelijk helpt de Dexcom CGM om jouw sportieve doelen te halen. Ben je al aan het trainen voor een nieuw evenement?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vaste bezoeker
De marathon van Rotterdam, Kim. Over iets meer dan een week...

Webcare
Webcare

Wauw, de marathon van Rotterdam is wel een hele mooie! Hopelijk heb je goed weer. Veel succes! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Moderator

Hey @MarcelZ! Hoe is het gegaan afgelopen zondag? Ben erg benieuwd. Hoop dat je tevreden bent over je tijd en belangerijker: over je prestatie! 

Vaste bezoeker

Ha @Michelle. Het is zondag niet helemaal gegaan zoals ik gehoopt had, maar ik heb m wel uitgelopen en dus mn derde marathon in de pocket!

Qua bloedsuikers was het een rollercoaster: een hypo in de nacht, te hoog bij het opstaan en voor de start, weer te laag tussen 25 en 30 kilometer en een "off the scale" hyper na afloop. Aan het eind van de avond had ik alles weer onder controle, maar was ik volgens mij vermoeider van de vele pieken en dalen dan van 42 km hardlopen. Mn Dexcom CGM heeft er volgens mij mede voor gezorgd dat ik de marathon toch uit kon lopen:

- doordat ik s ochtends zag dat ik wat hoger zat en ondanks tijdig bolussen mn bloedsuiker steeg, kon ik voorkomen dat ik véél te hoog zat bij de start (wat volgens mij de oorzaak was dat ik bij de marathon van Brussel in het najaar met heftige kramp moest stoppen)

- doordat ik tijdens het lopen kon zien dat mn bloedsuiker daalde, kon ik tijdig gas terug nemen en zo voorkomen dat ik door een hele heftige hypo niet meer verder kon (wat me eerder bij de CPC overkwam).

Mooier zou natuurlijk zijn als deze gebeurtenissen uberhaupt niet waren opgetreden en ik de marathon uit kon lopen in mn streeftijd, onder de vier uur. Ik heb er ernstig aan getwijfeld, maar langzamerhand begint het gevoel te overheersen dat ik dat toch wel erg graag zou bereiken. Dus de kans is groot dat ik in het najaar weer een marathon ga lopen...

Moderator

Jammer dat het niet zo is gegaan zoals je gehoopt hebt Marcel. Toch kan ik alleen maar denken: wauw! Ondanks ‘tegenslagen’ echt respect dat je die volledige marathon hebt uitgelopen. Wel heel erg goed dat de Dexcom jou geholpen heeft bij de loop. En.. op naar de volgende om toch je streeftijd te halen?Smiley Knipoog

Vaste bezoeker
You read my mind, @Michelle :-)

Nieuwkomer

Ik woon in België.  Heb de Freestyle Libre twee weken uitgetest voor het Univ. Ziekenh. Antw.

fantastisch.  Ik wil het zelf al aanschaffen, want hier zal dat nog eventjes duren alvorens het in de handel verkrijgbaar zal zijn.

Mijn vraag is specifiek: kan ik dit product via een apotheek in Nederland aanschaffen?  Wanneer ik via Abbott een bestelling wens te doen krijg ik hier het antwoord: this product is not available in your region.

Kan iemand mij helpen?

Uitblinker

hoi paul,

helaas zul je hem via nederland ook niet gaan krijgen.

de FSL wordt alleen geleverd via abbott en doordat het systeem net even te populair is internationaal gezien, krijgen nu alleen de mensen geleverd die al een systeem gebruiken zodat daar een constante, aansluitende levering gegarandeerd kan worden, nieuwe gebruikers zullen in de wachtrij geplaatst worden.

Moderator

Goedemiddag allen,

De laatste reactie in het topic is alweer een tijdje geleden, maar ik wil jullie graag wijzen op een nieuw blog wat wij deze week hebben geplaatst. Het gaat over De DiabetesSchool en hoe deze jou kan leren met diabetes om te gaan. Mijn vraag aan jullie: Heb jij tips of ervaringen die mensen met diabetes en hun omgeving leren omgaan met deze ziekte? Misschien vinden jullie het leuk deze onder het blog te delen?

Voor nu heel fijn weekend!