Pijnloos en Zorgeloos meten met de GlucoGenius!!

Bezoeker

Ben jij het bloedprikken om je glucosewaarde te meten en het dagboekje ook helemaal beu, dan heb ik goed nieuws!! Voor een super leuk project waar ik aan medewerk ben ik bezig met een non-invasieve glucosemeter dat een einde zal maken aan het bloedprikken om je waarde te meten. Alle metingen stuur je draadloos door naar je smartphone, waar een digitaal logboek wordt bijgehouden (niet alleen van bloedsuiker, maar ook van o.a. zuurstofsaturatie en hartslag). Vanuit de app kan je de waardes eenvoudig e-mailen naar jezelf of naar je zorgverlener. Ik wil graag in contact komen met personen met diabetes om hun mening te horen over de GlucoGenius en om te weten waar zij nu blij van worden want daar doe ik het voor! Reacties zijn welkom :-)Sandra foto GlucoGenius versie 1.jpg

Pijnloos en Zorgeloos meten met de GlucoGenius!!

9 ANTWOORDEN

Re: Pijnloos en Zorgeloos meten met de GlucoGenius!!

Fanatiekeling

Wat is het verschil met de Freestyle Libre?

Groet, Feina.

Uitblinker

enige overeenkomst is dat je een bloedglucoswaarde kunt zien, dit apparaat is totaal niet te vergelijken met een freestyle libre, maar eerder met de traditionele bloedglucosemeter en dan is het grote verschil dat je niet meet door een druppel bloed uit je vinger te halen door middel van een klein, pijnlijk wondje, maar door middel van licht dat door de huid heen je waarde meet(zelfde techniek als een saturatiemeter).

je ziet hiermee dus ook momentopnames zoals bij een bloedglucosemeter en niet zoals bij de freestyle libre een 24 uurs overzicht

Uitblinker

zit er al een TUV/Rheinland goedkeuring op? of ISO 15197?

zonder die goedkeuringen kun je er weinig mee qua betrouwbaarheid en mogelijke vergoedingen

groet mike

Community Manager

Hoi @San GlucoGenius. Bedankt voor het delen van je bericht. Ik ben benieuwd hoe en waarom je bij ons terechtgekomen bent. Kun je daar misschien iets meer over vertellen? Wil je feedback op de app of ben je op zoek naar mensen die het apparaat al gebruiken in combinatie met de app? En heb je je bericht geplaatst met een commerciëel doel in gedachten? Als dat zo is wil ik je graag wijzen op de huisregels (onder 'bericht plaatsen') van dit forum. Het is prima over innovaties in gesprek te gaan maar bieden geen gratis advertentieruimte.

Elke innovatie die dezelfde betrouwbaarheid kent als een traditionele bloedglucosemeter en hetzelfde of zelfs meer gebruiksgemak kent als de Freestyle Libre zal om die redenen worden toegejuichd door mensen met diabetes. Juist omdat gebruiksgemak voor mensen met diabetes belangrijk is snap ik dat je diabitici als eerste enthousiast wil maken voor de innovatie die jouw bedrijf biedt. Vraag blijft dan wel wat de nauwkeurigheid is van infrarood meting. Heb je literatuur die je kan delen waarin de nauwkeurigheid van dit apparaat of de techniek waar het apparaat gebruik van maakt onderzocht is?

@diadino24 Wat betreft de goedkeuring heb je helemaal gelijk. En wat betreft de vergelijking met de traditionele bloedglucosemeter gedeeltelijk volgens mij. Het is inderdaad een momentopname en niet een continu-meting maar volgens mij is deze innovatie qua accuratie nog niet te vergelijken met de normale bloedglucosemeter of de Freestyle Libre.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Bezoeker

Beste Corine,

Ten eerste mijn dank voor je reactie, in antwoord op je vragen:
-  De GlucoGenius is nog geen beschikbaar commerciel product. Wij zijn juist op zoek naar personen met diabetes die met ons over het product willen meedenken.

- Ja, er is beschikbare literatuur enkel wordt deze momenteel vertaald. Zodra deze beschikbaar is dan zal ik deze informatie op dit forum delen.

- Het CE keurmerk zit op de GlucoGenius.

- Wat betreft de ISO certificering deze bestaat nog niet voor de niet-invasieve meter enkel voor de invasieve meters.

Ik hoop dat deze antwoorden helpen, anders hoor ik graag nog je aanvullende vragen.

met vriendelijke groet,

San GlucoGenius  

Community Manager

Hoi @San GlucoGenius, ik heb nog wel een paar aanvullende vragen. Waar wil je dat mensen over meedenken? De app? Ik kan me voorstellen dat het lastig is mee te denken met een product dat nog niet beschikbaar is op de markt. 

Denk je dat het product een ISO certificering kan krijgen? Bij mijn weten is infrarood meting nog niet nauwkeurig genoeg om te kunnen dienen als een vervanging voor bestaande (invasievie) glucosemeters.

Bezoeker

Beste Raoul,

Mijn dank voor je reactie en aanvullende vragen.

De GlucoGenius is sinds 2015 getest en doorontwikkeld het heeft een CE keurmerk en voldoet aan alle normering. De GlucoGenius gebruikt unieke technologieën om ongekende nauwkeurigheid te bereiken in niet-invasieve glucosemetingen. Momenteel zijn wij bezig met de wetenschappelijke acceptatie van de metingen  Want naast dat de GlucoGenius de glucosewaarde meet, meet hij ook de hartslag, bloedzuurstof, bloeddoorstroming en je hemoglobine waarde. Daarnaast is er aan Universitaire Ziekenhuizen de vraag uitgezet om ook de GlucoGenius mee te testen.

Daarnaast komen wij graag in contact met diabetes patiënten, zie ook onderstaande uitnodiging:

Uitnodiging Sparsessie Diabetes, thema: Pijnloos en Zorgeloos meten met de GlucoGenius! De non-invasive glucosemeter is een meter dat een einde zal maken aan het bloedprikken om je glucosewaarde te meten.
Datum: Donderdag 30 augustus 2018
Aanvang: 17:00 uur

Gezien de hoeveelheid positieve reacties en ontvangen vragen vanuit alle hoeken van het land op mijn GlucoGenius Social Media post willen wij graag een Sparsessie organiseren. Heb je diabetes (type 2 of 1), pre-diabetes of ben je nieuwsgierig en wil je meer weten over de GlucoGenius? Meld je dan snel aan wij hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar!

Tijdens de Sparsessie, zullen wij de functionaliteit toelichten, kun je zelf de GlucoGenius uitproberen maar mag je vooral ook je vragen stellen, je feedback geven en/of je ervaringen over diabetes en het meten met ons delen. Zodat wij optimaal kunnen inspelen om het leven van diabetes patiënten nog meer te veraangenamen. Voor de catering zal worden gezorgd en de sessie is kosteloos! Meld je snel aan!

met hartelijk groet,

San GlucoGenius

Community Manager

Hoi @San GlucoGenius

Ik zie je uitnodiging voor de sparsessie. Graag wil ik je wel nog even wijzen op de gebruikersvoorwaarden, zoals Corine in haar eerdere reactie ook aangeeft. Wil je daarom in de toekomst eerst even overleggen met mij (of één van de andere community managers) wanneer je weer een oproep wil plaatsen.  

Ik laat deze uitnodiging staan. Je andere topic heb ik verwijderd, omdat je in dit bericht dezelfde oproep geplaatst hebt. Wel vroeg ik me nog af: Hoe kunnen mensen zich aanmelden? En zijn mensen zonder diabetes ook welkom?

Bezoeker

Beste @Raoul,

Dank voor je reactie! 

De Sparsessie is voor iedereen die geinteresseerd is, met of zonder diabetes.

Aanmelden kan via glucogenius@formex-medical.nl

mvg

San GlucoGenius