Highlighted

Frystyle libre

Bezoeker
Waarom krygt niet iedereen frystylelibre.ik vind dat iedereen die prikt,heeft recht op.gr

Frystyle libre

20 ANTWOORDEN 20

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

Hallo @Meryeme123 , dat is ook mijn mening. Helaas heef het Zorg Instituut Nederland ( ZINL) anders beslist. Je kunt de precieze inhoud van die beslissing nalezen op hun website: https://www.zorginstituutnederland.nl/publicaties/standpunten/2018/04/30/standpunt-flash-glucose-mon...

 

PS Vraag aan Zilveren Kruis: misschien kan de zorgverzekeraar via een speciale regeling in de zorgverzekering de freestyle-libre toch aan jou toekennen? Mocht die mogelijkheid ( voor uitzonderlijke situaties) er zijn, dan kan Zilveren Kruis dit aangeven en dan kun jij aan je diabetesverpleegkundige vragen om een gemotiveerde aanvraag te doen. ( of is dat al gebeurd en is dat afgewezen?) .

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Bezoeker
Hallo,myn internist heeft een brief naar zilveren kruis gestuurd,ze heeft uigelegt over myn handicapt en alles,en toch is myn vraag afgewezen. Ik baal van.gr

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

Hallo @Meryeme123 , in de afwijzingsbrief van Zilveren Kruis staat het postadres of het emailadres waar je jouw bezwaar kan heen sturen. Je kan dan tevens een verzoek doen voor coulance, dan wordt je brief ( of die van de internist)  extra goed bekeken. Voeg een kopie van de brief van de internist toe en jouw persoonlijke toelichting. Als dit hulpmiddel dan nog steeds wordt afgewezen, kun je in beroep gaan bij de SKGZ in Zeist. Ik raad zeker aan om dit te doen! Zeker als voor jou de bloedsuikerbepaling heel belangrijk is. Aangezien je dat niet zelf kan doen, is de Freestyle de enige oplossing ( of anders moet de Wijkzorg ingeschakeld worden, en dat is nog veel duurder) .

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Bezoeker
Bedankt Fenna,ik heb cantact gehad met zilverenkruis om te vragen,waarom myn vraag is afgewezen, ze zegt dat ze geven alleen aan diabetes1,ik heb haar uitgelegt dat ik een handicapt ben,in myn rechthand,ze zegt tegen my,je mag ook by je benen prikken.ik was zo kwaad.ik heb een klacht ingediend by slag,en bewyzen gestuurd.gr

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

Dat heb je in principe goed gedaan, @Meryeme123 . Je hebt alleen geen “ heroverweging” aan de SKGZ kunnen sturen, want die heb je alleen mondeling gehad. Je moet nog een keer een heroverweging bij ZK vragen. En dan natuurlijk schriftelijk. Ik denk dat ZK jouw probleem niet begrijpt? Wat ik heb begrepen is dat je geen vingers hebt, en daardoor de prikpen niet goed kunt bedienen. Jouw bezwaar moet daar terecht komen, waar het thuishoort, bij de afdeling die jouw aanvraag heeft afgewezen. Vraag om die heroverweging! 

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Bezoeker
Ik heb alles uitgelegd,ik heb foto's van myn hand gestuurd,en toch afgewezen.ik stuur een foto van myn hand.

Re: Frystyle libre

Webcare

Goedemorgen @Meryeme123

 

 

Leuk dat je ons hier weer opzoekt op het forum. Ik begrijp dat je baalt dat de aanvraag is afgewezen. 

Je kan hierover een klacht bij ons indienen. Begrijp ik goed dat je dat nog niet hebt gedaan? Via deze link kan je de klacht melden: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/contact/Paginas/klachtenprocedure-zorgverzekering.aspx

 

Binnen 5 werkdagen ontvang je een bevestiging en binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op de klacht. 

Via de bovenstaande link lees je alle informatie over onze klachten procedure. We leggen daar ook uit welke vervolgstappen er mogelijk zijn als er een beslissing wordt genomen waar je het niet mee eens bent. 

 

Kan je hiermee verder denk je? Zo niet, laat het me gerust weten. 

 

Groeten, Sylvana

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

Beste @SylvanaB , beste ZK,

 

Ik heb de klachtenbrochure gelezen en daar vielen mij twee zaken op: @Meryeme123 wil bezwaar maken, maar bij ZK zou dit een klacht zijn? 

En om een heroverweging te ontvangen moet ze eerst een klacht hebben ingediend, dus dit zou betekenen dat ze nog twee stappen moet passeren vóórdat ze de SKGZ kan inschakelen. Dat lijkt me overdreven. 

In een geval als dit, namelijk een afwijziging op een ( machtigings-)aanvraag moet direct een heroverweging aangevraagd kunnen worden. Een heroverweging is namelijk niets anders de vraag " bekijk het alsjeblieft nog een keer en voorzie me van een schriftelijk gemotiveerd antwoord, alvorens ik de SKGZ inschakel". Ik heb ook vergeleken met een andere zorgverzekeraar, de Amersfoortse. Bij hen is er wel een éénstaps-bezwaarmogelijkheid. ( zie hieronder). Deze is bovendien gemakkelijker te vinden op de website. 

Wat is jullie reactie? 

 

  • Je aanvraag is afgewezen. Wat nu?

    Je kunt altijd een verzoek om ‘heroverweging’ aanvragen als je nieuwe aanvullende informatie hebt. Wij bekijken dan nogmaals je aanvraag. Controleer van tevoren samen met je zorgaanbieder of er aanvullende informatie nodig is om je aanvraag te kunnen heroverwegen. 

 

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Webcare

Dag Feina,

 

Wanneer je als verzekerde het niet eens bent met een beslissing, kan je een klacht indienen. Vervolgens beoordelen we die klacht. Als we de klacht afwijzen, kan je om een herbeoordeling vragen. Wanneer we ook die herbeoordeling afwijzen, kun je naar het SGKZ. 

Dit is de juiste volgorde voor de klachtenprocedure. Het is namelijk ook heel goed mogelijk dat we de klacht al bij de eerste keer wel goedkeuren. 

 

@Meryeme123, had je al een klacht bij ons ingediend? Of heb je alleen nog met onze klantenservice gebeld?

 

Groeten,

Bas

Re: Frystyle libre

Bezoeker
Hallo,ik heb woensdag een klacht ingediend,maar ik kryg nog niet een bevestiging

Re: Frystyle libre

Webcare

Ik kijk graag voor je of we je klacht goed hebben ontvangen. Zou je mij een privéberichtje willen sturen met je relatienummer, geboortedatum en postcode? Dan kan ik verder voor je kijken.

 

Groeten,

Bas

Re: Frystyle libre

Bezoeker
Hallo,ik heb net telefoon van zk gekregen, ze hebben myn klacht antvangen, en die vrouw zegt tegen my ,dat ze kunnen niks voor my doen.ik kryg niet.wat moet ik nu doen.gr

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

a@BasA  , 

ik reageer op " Vervolgens beoordelen we die klacht. Als we de klacht afwijzen, kan je om een herbeoordeling vragen. Wanneer we ook die herbeoordeling afwijzen, kun je naar het SGKZ. " 

De conclusie is dat ZK het moeilijker maakt dan (alle) andere zorgverzekeraars.  Er behoort een bezwaarprocedure te zijn tegen een afwijzing op een machtigingsaanvraag. Een heroverweging/herbeoordeling dient direct mogelijk zijn. Andere zorgverzekeraars doen het wèl zo ( zie PS). 

@Meryeme123 , jij moet doorzetten. Je kunt de SKGZ bellen (088 900 6 900) om te overleggen. Je kunt aangeven wat je al gedaan hebt richting ZK. Als SKGZ zegt dat een schriftelijke  "heroverweging" nodig is, dan moet je een brief of email schrijven, waarin je om een schriftelijke " herbeoordeling" vraagt. ( ZK noemt het een " herbeoordeling", terwijl SKGZ spreekt van een " heroverweging"). Zie onderstaande informatie van ZK: 

(U stuurt uw verzoek om herbeoordeling  per e-mail aan zka.klachten@achmea.nlGeef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht. En waarom u een herbeoordeling wenst. Vraag om een schrijftelijke reactie èn om coulance. 
Binnen 5 werkdagen sturen wij u een bevestiging. De juiste afdeling neemt uw verzoek in behandeling. Wij geven binnen
10 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. Als er binnen 4 weken geen antwoord komt, dan kun je zonder heroverweging bij de SKGZ terecht.
Voldoet onze herbeoordeling niet aan uw verwachtingen? Dan kunt u uw klacht laten toetsen door de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) : info@skgz.nl

 

PS

Ook CZ is duidelijker: "Ik heb een klacht over de uitvoering van mijn hoofdverzekering
Dit heet een ‘geschil’. U kunt een geschil via een brief of e-mail aan CZ voorleggen en vragen om een heroverweging (= een verzoek of we de beslissing nog eens willen beoordelen). Geef in uw brief duidelijk aan waarom u het niet eens bent met onze beslissing.) "

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

@Meryeme123  en @BasA 

ZK stelt dat bij een aanvraag voor een heroverweging nieuwe informatie nodig is,  Die is niet altijd zo:  als de verzekerde van mening is dat de aanvraag onterecht is afgewezen of als de afwijzingsreden niet helder is is nieuwe informatie niet nodig. Er worden namelijk heel vaak afwijzigingen gestuurd met een standaardtekst. Soms wordt de indruk gewekt dat de aanvraag niet goed is gelezen. In dit geval had de specialist er veel werk in gestoken. Dan behoort er ook een gedetailleerd antwoord te komen. 

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Webcare

Dag Meryeme,

 

Wat jammer om te horen dat je klacht is afgewezen. Zou je mij een chatberichtje willen sturen met je relatienummer, geboortedatum en postcode? Dan kan ik dit overleggen met mijn collega's van de klachtenafdeling en voor je zien wat we verder voor je kunnen betekenen.

 

@Feina. Ik denk dat we het nu vooral hebben over hoe zorgverzekeraars een klacht noemen. De een noemt het een klacht, de ander een geschil. Wij hebben voor de volgorde van klacht en vervolgens herbeoordeling gekozen, omdat in de meeste gevallen een klacht al meteen afgehandeld wordt. Herbeoordelingen komen relatief weinig voor, maar kosten wel meer tijd en zijn daardoor dus duurder.

 

Je vertelt verder dat wij om nieuwe informatie vragen bij een heroverweging. Waar lees je dit? Want ik zie dit alleen terug in de door jou eerder aangehaalde tekst van de Amersfoortse.

Daarnaast stel je dat er heel vaak afwijzingen met een standaardtekst wordt gestuurd. Hoe kom je hierop, heb je dat ook bij ons gezien?

 

Groeten,

Bas

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

@BasA , ik kan in de klachtenbrochure van ZK inderdaad niets vinden over " nieuwe informatie", die nodig zou zijn. Dus daarin ben ik het met jullie eens: nieuwe informatie behoort geen vereiste te zijn.

(Als reactie op: "Je vertelt verder dat wij om nieuwe informatie vragen bij een heroverweging. Waar lees je dit? Want ik zie dit alleen terug in de door jou eerder aangehaalde tekst van de Amersfoortse.")

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

@BasA , je ziet over het hoofd dat een bezwaar tegen een beslissing in de basisverzekering bij andere zorgverzekeraars direct behandeld kan worden om een heroverweging te verkrijgen. Als ik google op " bezwaar zilveren kruis", krijg ik alleen treffers die te maken hebben met het Zorgkantoor. 

Bij zilveren kruis is eerst een " klacht " nodig en daarna een herbeoordeling. Of zie ik het fout, en kan er gelijk een herbeoordeling worden aangevraagd? Ook onduidelijk vind ik dat een " herbeoordeling " volgens ZK zou gaan over de afhandeling van de klacht. Maar.... de heroverweging moet gaan over de oorspronkelijke beslissing over het niet vergoeden van een hulpmiddel of andere medische zorg. 

Ik vind de door ZK gebruikte terminologie , nl. herbeoordeling ipv heroverweging, verwarrend voor de klant. Immers bij de SKGZ wordt over " heroverweging" wordt gesproken. 

PS : Dat er bij ZK eerst een " klacht" over de beslissing over de uitvoering van de basisverzekering moet worden ingediend en dat daarna pas om een heroverweging kan worden gevraagd haal ik uit deze tekst van de website: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/contact/paginas/klachtenprocedure-zorgverzekering.aspx

U kunt een herbeoordeling aanvragen

Wij doen ons best om uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan het voorkomen dat u het niet met ons eens bent. U vraagt een herbeoordeling schriftelijk of per e-mail bij ons aan. In de herbeoordeling geeft u duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht."

Groet, Feina.

Re: Frystyle libre

Webcare

@Feina, geen punt hoor!

 

Groeten,

Bas

Re: Frystyle libre

Fanatiekeling

@BasA , je vroeg mij hoe ik er bij kwam dat er vaak een standaardtekst in een afwijzing wordt gebruikt. Dat heb ik gehoord van twee verschillende zorgverleners, beide op een ander gebied werkzaam. 

Groet, Feina.