Doe mee met een online onderzoek naar zelfzorgondersteuning

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Ben je 18 jaar en ouder en onder behandeling bij een arts voor de aandoening: diabetes, astma, COPD, hypertensie of chronische hartziekten en hartfalen? Dan zoeken wij jou. Deel jouw kennis en ervaring om te onderzoeken hoe Philips en Zilveren Kruis jou kunnen helpen bij het zelf managen van jouw aandoening.

Het onderzoek

Philips en Zilveren Kruis onderzoeken of zij zelfzorgondersteuning op maat kunnen ontwikkelen voor mensen met een chronische aandoening om hen te helpen bij het zelf managen van hun aandoening. Deze gerichte zelfzorgondersteuning is een aanvulling op de reguliere zorg die zij ontvangen.

• De vragen die je in de enquete kunt verwachten gaan vooral over de thema’s:
  • Hoe ondersteunt jouw zorgverlener je met jouw aandoening?
  • Hoe gaat jouw partner / gezin om met jouw aandoening?
  • Wat doe jij aan zelfzorg?

Doe jij mee?

Vul de enquête op de website in en krijg een bol.com cadeaukaart t.w.v. € 10,-. Wij vinden het ook erg interessant als je na het invullen van de enquête jouw ervaring hier deelt. Is er bijvoorbeeld een vraag blijven hangen waar je verder over in gesprek wil? Dan ben je meer dan welkom om dit op de community te delen.

Doe mee met een online onderzoek naar zelfzorgondersteuning

11 ANTWOORDEN 11

Re: Doe mee met een online onderzoek naar zelfzorgondersteuning

Gast

krijgt iedere deelnemer zo'n bon?

mooi!

Lid verzekerdenraad
Ingevuld 😀
Zo te zien krijgt iedereen die aan de voorwaardes voldoet en de hele enquête invuld een cadeaukaart voor de moeite.

Inhoudelijk,
Ik kreeg erg het gevoel dat je een richting in geduwd wordt, je kiest voor volledig digitaal of persoonlijke aandacht.
In mijn ogen zou het het beste zijn als je van alles wat hebt, ehealth is niet verkeerd, maar moet niet het menselijk contact vervangen.
Persoonlijk kan ik goed overweg met de zelfzorg, maar ondanks dat heb ik toch ook behoefte aan menselijke contacten, al was het maar om van een internist te horen dat je goed bezig bent, en lotgenotencontact om ervaringen uit te kunnen wisselen of nieuwe inzichten te krijgen.
Meerdere kanalen dus voor input en ook output, soms kan het gewoon lekker zijn om eens een luisterend oor te hebben.......
Een ander keer is het voldoende om even alles op de mail te kunnen zetten en soms is telefonisch contact fijn als je een snel antwoord wil(of nodig hebt)

Groet mike

Beste @cloris,

Iedereen die de vragenlijst volledig afrond krijgt een bol.com ja. Heb je hem zelf al ingevuld?

En fijn dat jij hem ook al hebt ingevuld @diadino24. Goed dat je ook nog wat inhoudelijke informatie meegeeft. Ik heb de vragenlijst zelf ook al eerder bekeken en kan begrijp uit jou verhaal dat je die iets te sturend vind. Dit is goede feedback die ik ook zeker terug zal geven.

Ik weet inderdaad dat jij goed overweg kunt met zelfzorg. Vanuit ons en Philips is het echt de bedoeling om uit te vinden wat er naast de gebruikelijke menselijke contacten nog kan worden toegevoegd waardoor je als persoon zelf ook meer invloed hebt op je zorg en de manier waarop je dat gebruikt. Begrijpelijk dat je ook graag een luisterend oor wil en menselijk contact.  

Starter
Helaas mag ik niet meedoen. Chronische pijn door slijtage en artrose valt volgens de enquête niet onder chronische aandoeningen. Bijzonder en naar mijn mening onterecht. Ik ervaar toch problemen met de ziektekosten maar ja dat willen ze niet weten blijkbaar. Jammer, gemiste kans

Nieuwkomer
Jammer dat het niet over psychische aandoeningen gaat

Gast

Joepie! ik mag ook niet mee doen, ben k dus niet zo ziek als ik dacht.

Lid verzekerdenraad

hoi @cloris@LiekeVw@IlonaHulsterHorst,

spijtig voor jullie dat jullie niet mee mogen doen, niet omdat jullie niet ziek genoeg zijn, maar omdat jullie dit keer buiten de doelgroep vallen die aan het onderzoek mee mogen doen.

zo te zien is het juist voor die groep patienten die bij de huisarts en met name de POH onder behandeling zijn.

groet mike

Starter
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dan moeten ze dat direct aangeven bij de beschrijving van het onderzoek.

Lid verzekerdenraad

hoi @IlonaHulsterHorst,

de eerste zin was toch duidelijk genoeg?

"Ben je 18 jaar en ouder en onder behandeling bij een arts voor een aandoening zoals diabetes, astma of chronische hartziekten en hartfalen? Dan zoeken wij jou."

staat weliswaar niet dat je onder behandeling moet zijn bij de POH,
maar is wel de groep mensen zoals ik ze ken die ondere behandeling van POH kunnen staan.
helaas vallen jouw chronische klachten niet binnen de doelgroep van dit onderzoek.
je zou wel zelf een discussie kunnen starten hier op de communitie over jouw problemen met de ziektekosten, laat maar aan zilveren kruis zien waar bij jou de financiele pijnpunten zitten (als je niets laat weten, komen zij het ook nooit te weten ;-) )

groet mike

Gast

""Ben je 18 jaar en ouder en onder behandeling bij een arts voor een aandoening zoals diabetes, astma of chronische hartziekten en hartfalen? Dan zoeken wij jou."

Ik had het woordje "zoals" opgevat alsdat je ook iets anders kon mankeren.

Beste @IlonaHulsterHorst, @cloris en @LiekeVw,

Dank voor alle reacties en begrijpelijk dat jullie het jammer vinden dat jullie niet mee kunnen doen. Zoals @diadino24 al zegt vallen jullie dit keer helaas voor de doelgroep. Maar wat diadino24 al zegt, laat vooral op de community van je horen als je graag verder over iets in gesprek wil gaan. Daar staan we graag voor open.

@cloris, goed dat je even aangeeft dat het woordje zoals anders kan worden opgevat. Ik heb dit aangepast. Dit zal er hopelijk voor zorgen dat het alleen de benoemde aandoeningen aanspreekt. Dank voor de oplettendheid!