fibromyalgie + andullatietherapie

Status: Meer reacties nodig
door op ‎14-11-2015 00:24 - laatst bewerkt op ‎08-03-2016 13:20 door Community Manager

Bij mij is fibromyalgie vastgesteld.

Ik heb veel baat bij de zg. Andullatietherapie.

Zie: http://www.homehealthproducts.nl/andumedic

Behandeling door fysiotherapeuten of acu-puncturisten /-pressuristen is voor de fibromyalgie sindsdien niet meer nodig. Ik heb ook geen last meer van ischias, lage of hoge rugpijn en pijnlijke sacro-iliacale gewrichten.

Ik ben verzekerd voor alternatieve geneeswijzen.  

De aanschaf van een Andullatiematras (nuttig voor de rest van je leven) wordt door Zilveren Kruis Achmea (nog) niet vergoed.

Als Zilveren Kruis Achmea de aanschaf van het Andullatiematras (gedeeltelijk) zou vergoeden zou dit kostenbesparend zijn.

Op advies van Chantal gooi ik deze kwestie “in de groep’.

Met vriendelijke groet,

Mandy Sikkens     relatienr:

Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hoi Mandy,

Wat leuk dat Chantal je het advies geeft om je voorstel hier in de ‘groep’ te gooien! Daar is inderdaad de community een mooie plek voor. Ik heb je vraag verplaats naar het Denk Mee onderdeel op de community. Hier kunnen mensen op jouw idee stemmen! Ben benieuwd hoe andere communityleden hierover denken.

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Nieuw

Geregelde bezoeker

Het probleem bij de preventieve werking van alternatieve zorg is dat preventie niet zo zeer meetbaar is.

Zolang ik dichter bij zorg zit, gooi ik daar zo nu en dan een balletje over op. Ook bij reguliere zorg werkt een middel bij ieder wel/niet/anders. Alleen dat is zogezegd echt met wetenschappelijk onderzoek bewezen, zegt men.

Nu is de financier van het onderzoek en de gestelde vraag nogal bepalend voor de uitkomst van onderzoek. De kruidenleer, de hulpmiddelen die in Nederland niet gangbaar zijn, kennen helaas onvoldoende wetenschappelijke onderbouwing.

Dat kan ook niet omdat het financieel niet uit kan. Of alle zaden, bomen en planten moeten gepatenteerd worden. Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Leven is geen eigendom van wie dan ook.

Een aantal zaken is ook bij wet vastgesteld, daar heeft Zilverenkruis dan niet altijd direct speelruimte om het anders te doen. Soms zit je ook vast aan de mainstream opinie.

Een optie zou nog kunnen zijn: een polis die echt groen en duurzaam is, lees alternatief in de aanvullende verzekering. (Kan zijn dat farmaceuten gaan klagen :-). IK BEN VOOR!

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig

Geregelde bezoeker

Goedemorgen, 

Heel graag wil ik jullie erop wijzen dat extra kosten die in je ivm je ziekte moet maken en die niet door de zorgverzekeraar worden vergoed vaak wel kunnen worden opgevoerd bij de jaarlijkse belastinaangifte! 

Voorbeeld : alle kilometers of andere vervoerskosten van een bezoek aan artsen (0,19 per km als je met de eigen auto gaat),  therapeuten, extra kosten voor bewassing etc. 

Er zijn voor heel veel zaken aftrekposten en ook gemeentelijke 'potjes'.

Voorbeeld van zo een potje : vervoerskosten vergoeding WMO. 

Het is van belang dat je daar onderzoek naar doet : (chronisch) ziekzijn is duur! 

Geregelde bezoeker

Kan een van de moderators wellicht een nieuw topic aanmaken betreffende dit onderwerp voor tips en adviezen ?

Financiën,  belasting,  ziektekosten die aftrekbaar zijn oid? ?

Moderator
Moderator

Marike mooi idee!

Zit even te denken hoe we dit het beste kunnen doen. Ik kan een topic openen en misschien jouw reactie daarin delen met de vraag of er meer mensen adviezen en/of tips hebben? Daar kan ik de informatie van de website ook alvast in delen: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/betalen/paginas/wettelijke-regelingen.aspx 

Of jij mag uiteraard zelf een topic openen en daar je eigen ervaringen in delen om zo mensen verder te helpen.

Waar dacht jij aan Marike?