Ik ben voor mijn bachelorscriptie aan de VU onderzoek aan het doen naar diabetes. De doelstelling van mijn scriptie is om de problemen die diabetici ervaren in kaart te brengen om beter te kunnen focussen in de zoektocht naar nieuwe methoden om bloedsuikerwaarden duidelijk en continue in kaart te brengen. Zorgverzekeraars spelen een belangrijke rol in deze markt en daarom ben ik op zoek naar iemand die me meer inzicht kan geven in hoe de zorgverzekeringswereld in het algemeen en wat betreft diabetes in elkaar zit.

Kent iemand misschien iemand die in deze wereld werkt en zou ik daarvan contactgegevens kunnen krijgen of met diegene in contact gebracht kunnen worden?

Alvast hartelijk bedankt en vriendelijke groeten,

Bas

Opmerkingen
Community Manager

Hoi @BasVU, wat een interessant onderwerp. Ik heb nog wel de vraag of je jouw vraagstelling iets concreter kan maken zodat ik kan kijken of je bij ons aan het juiste adres bent. 

Welke aspecten van het meten van bloedsuikerwaarden ben je aan het onderzoeken? En gaat het dan meer om het gebruikersaspect of ook om de vergoeding van diabeteshulpmiddelen en hoe dat nu is geregeld?

Heb je al contact gezocht met de DVN, of op het Diabetestrefpunt je vraag gesteld?

Op het forum zijn veel mensen met diabetes actief, dus misschien dat je je vragen ook hier op het forum kan voorleggen.