0 likes

Op https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/buitenland/Paginas/wonen-werken-studeren.aspx staat schematische informatie over de zorgverzekering icm het buitenland. 

Bij het geval wonen in het buitenland en werken in Nederland staat de onderstaande cursieve tekst ( zie ook screenshot) . Ik vind dat de tekst " vanaf onze laagste aanvullende verzekering betalen we de nota van medische spoedzorg in het buitenland volledig."  tot misverstanden kan leiden. Immers de AV vult niet aan in geval van wonen in het buitenland. Volgens de polisvoorwaarden 2017 geeft de AV namelijk uitsluitend een vergoeding bij vakantie-, studie- of zakenverblijf. ( artikel 9.1 p. 51 polisvoorwaarden 2017). 

Ik verzoek om verbetering van deze webpagina.

U bent verplicht om een Nederlandse zorgverzekering af te sluiten. Dit kan gewoon bij Zilveren Kruis.

Stopt u met werken in Nederland? Of stopt uw inkomen uit Nederland, en blijft u in het buitenland wonen? Dan verliest u uw recht op een Nederlandse zorgverzekering. U moet uw zorgverzekering bij ons opzeggen. Verzeker u in het land waar u woont en werkt.

U en uw eventuele gezinsleden kunnen medische zorg in uw woonland krijgen ten laste van Nederland. U vraagt hiervoor het verdragsformulier S1 bij ons aan. Met dit formulier meldt u zich aan bij een verzekeraar in uw woonland.

Let op: de basisverzekering in Nederland verzekert alleen de kosten voor medische zorg in het buitenland tot het bedrag wat hier in Nederland maximaal vergoed wordt. Krijgt u een ongeval in een land waar de zorg duurder is, dan moet u mogelijk flink bijbetalen. Al vanaf onze laagste aanvullende verzekering betalen we de nota van medische spoedzorg in het buitenland volledig.

Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hallo @Feina,

Bedankt voor jouw signaal. Je kunt in dit geval 'buitenland' inderdaad zien als het woonland anders dan Nederland of het land dat je vanuit je woonland bezoekt. In het eerste geval is de vergoeding niet van toepassing. Ik snap dat dit voor verwarring kan zorgen. Ik stuur direct een bericht naar de afdeling online met jouw signaal. 

Groet,

Jan 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Ter beoordeling

Fanatiekeling

En hoelang gaat dit nog duren? 

Moderator
Moderator

De tekst zal opnieuw bekeken worden door de afdeling buitenland @Feina. Als ik een reactie krijg dan laat ik het je direct weten. 

Fanatiekeling

Ik vind dat Zilveren Kruis dit snel moet oppakken, aangezien het volgens mij fout is. Het gaat niet aan om het alleen door te geven, een fout behoort onmiddellijk verbeterd te worden. Ik vind het een kwalijke fout, die in het voordeel van de zorgverzekeraar is. 

Moderator
Moderator

Hallo @Feina

Toch nog even een terugkoppeling. De pagina is aangepast. Wat wij zeggen op de pagina is wel correct maar in deze context kan het voor verwarring zorgen. Ik heb het kader daarom laten verwijderen. Ik ben het met je eens dat dit langer duurde dan wenselijk. 

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd