0 likes

Ik sta als patient al 15 weken vanaf 23 april jl op de wachtlijst voor een niersteen operatie er zijn in het  ziekenhuis behoorlijke wachtlijsten mijn behandelend arts wil wel opereren maar hij heeft geen o k beschikbaar door onderbezetting waardoor wachtlijsten onstaan daardoor stijgt de indirecte zorgkosten ik heb medische materialen nodig er is bij mij een drain geplaatst die 2 maal per week door een verpleegkundige van thuiszorg moet worden verzorgt , daarbij komt dat inmiddels de drain is vervangen ivm de houdbaarheid

Als er geen wachtlijsten zijn kan er een behoorlijke besparing behaald worden. de wachtlijsten zijn landelijk. dus praten we hier over heel veel geld.

hoe gaan de ziekenhuizen de wachtlijsten weg werken ( personeelsbeleid enz enz.

Opmerkingen
Moderator

Welkom bij de community @TheoKappelhof

Interessant topic breng je in. De wachttijden en gevolgen op de zorgkosten hiervan. 

Ik zie dat je dit onder het kopje 'denk mee' hebt gezet. Heb je een specifiek voorstel of idee - voor ons als zorgverzekeraar? 

Hoe dan ook een mooi onderwerp om over in gesprek te gaan! 

Je persoonlijke situatie valt me ook op. Je staat dan al inderdaad een flinke tijd op de wachtlijst. Nu in de vakantie periode zijn de wachttijden over het algemeen ook langer en speelt onderbezetting / aanwezigheid van artsen en ander personeel waarschijnlijk ook een (grotere) rol. Maar hoe dan ook, ik lees dat jij nog steeds op een wachtlijst staat! Hoelang moet je nu nog wachten? 

Heb je al eens gesproken met onze zorgcoaches? Ze kunnen voor je kijken of dat er misschien een ziekenhuis in de buurt is waar je sneller geholpen kan worden! Als je daarover meer zou willen weten, trek even aan de bel! Kijk ook eens op deze pagina: wachtlijstbemiddeling