Ik heb een aanvullende verzekering 3 sterren met het Collectiviteitsvoordeel via "Stork Technical Services Inactieven" .

Begin 2016 moet ik 7 weken iedere dag met een taxi naar een ziekenhuis worden vervoerd ivm behandeling prostaatkanker.

Graag wil ik weten of de taxiritten worden vergoed. De tekst in het vergoedingenoverzicht is mij niet duidelijk.

Bij het vergoedingenoverzicht (https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/zittend-ziekenvervoer) zorgt de rode tekst voor verwarring (zie onder).

Opbouw vergoeding
Basisverzekering
  • openbaar vervoer (2e klas): 100%
  • taxi: 100%
  • eigen vervoer: € 0,30 per km
Aanvullend 3 sterren
  • maximaal € 1.000 per persoon per kalenderjaar
Eigen bijdrage U betaalt € 98 eigen bijdrage per jaar.

Collectiviteitsvoordeel via Stork Technical Services Inactieven U ontvangt geen extra vergoeding voor Zittend ziekenvervoer

Volgens de de aanvullende 3 sterren wordt tot 1000,- alles vergoed (mu 98,- eigen bijdrage).

Zorgt de Stork collectiviteit ervoor dat deze vergoeding juist niet geldt, of vergoed de collectiviteit niets extras boven de 1000,-?

Hoe moet ik de tekst lezen?

Graag duidelijkheid. Dit is bepalend of het zinvol is om de aanvullende verzekering voor komend jaar af te sluiten.

Alvast dank.

Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hallo @Donkkees

Wat een heftige behandeling moet je ondergaan in 2016! Heel veel sterkte en beterschap. 

In sommige gevallen heb je vanuit een collectiviteit een extra vergoeding naast jouw basisverzekering of aanvullende verzekering. In dit geval is dit niet zo. Je hebt recht op de vergoeding op basis van het door jouw gekozen pakket. Er gaat niets uit het pakket door de collecitiviteit. 

Welk pakket je het beste kunt kiezen? 

Het is verstandig even te bellen met onze vervoerslijn: Bel 071 - 365 41 54 (werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur).

De vervoerslijn is de afdeling die een machtiging (toestemming) kunnen geven voor zittend ziekenvervoer. Zij kunnen dan ook aangeven of je recht hebt op deze vergoeding vanuit de basisverzekering of aanvullende verzekering. Dit kun je dan weer meenemen in jouw beslissing over het wel/niet nemen van de aanvullende verzekering. 

Kijk goed naar de andere vergoedingen in dit pakket

De aanvullende verzekering is natuurlijk niet alleen voor vervoer. Er zijn ook nog andere vergoedingen in dit pakket opgenomen. Het is dus goed om hier ook nu alvast rekening mee te houden. 

Je kunt jouw aanvullende verzekering ook nog in januari aanpassen. 

Groet,

Jan 

Fanatiekeling

Voor @Michelle: weer het bewijs dat de teksten èrg onduidelijk en verwarrend zijn.  ( in een ander topic over de vergoeding bij een poliklinische bevalling werd ook een soortgelijke tekst als het rode gedeeelte niet begrepen).

Moderator

Klopt @Feina! Toch willen we wel graag meegeven of je vanuit je collectiviteit iets extra's kan verwachten of niet. Vandaar de vraag of dit op een andere manier duidelijker kan? Jij of @Donkkees misschien ideeën?

Cadet
Een deel van mijn verwarring kan worden voorkomen door de aanvullende tekst mbt collectiviteit weg te laten, als het niets veranderd aan de aanvullende verzekering (less is more).
Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Moderator

@Donkkees Bedankt voor je idee hoe dit te verbeteren. Ik heb je uitleg en voorstel neergelegd bij onze afdeling online. Zodra ik terugkoppeling van hen heb ontvangen laat ik jullie dit weten.

Community Manager
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Moderator

Hoi allemaal,

Het idee is alweer enige tijd oud maar toch vanuit deze kant een update en een vraag aan jullie. We zijn namelijk aan het kijken hoe we de tekst het beste kunnen aanpassen op de website. We hebben daarbij 3 voorstellen om het beter te maken. Ik hoop dat jullie kunnen meedenken!

De huidige situatie is als volgt: 

huidige situatie coll.png

We hebben nu de volgende drie opties om dit te verbeteren: 

1. 

voorbeeld coll. 1.png

2. 

voorbeeld coll 2.png

3. 

voorbeeld coll 3.png

Ik ben erg benieuwd welke mogelijkheid voor jullie het meest helder is! Alvast bedankt voor het meedenken!

Fanatiekeling

Volgens mij zijn de extra collectiviteitsvoordelen zo zeldzaam, dat het niet zinnig is om dit continu te benoemen. Alleen in het positieve geval zou het genoemd kunnen worden. 

Maar dan is er ook het nadeel dat niet iedereen die de vergoeding opzoekt ingelogd is. 

Ik zou ook nog graag de vergoeding voor de basis en de aanvullende uit elkaar halen. Dus niet meer steeds onderaan de eigen verzekering kiezen( wat ook betekent dat de vergoeding EN DE VOORWAARDEN pas geltoond worden als daarop geklikt is). 

Moderator

He Feina, bedankt voor het meedenken! Super dat je de moeite neemt hier naar te kijken en jouw beeld te delen.

Zou je mij nog wel kunnen toelichten wat je precies met het uit elkaar halen van de basis en aanvullende verzekering bedoelt? Hoe zou je dit precies voor je zien op de pagina?