Vergoeding abonnement sportschool

Status: Meer reacties nodig
door op ‎16-12-2016 18:06 - laatst bewerkt op ‎19-12-2016 11:20 door Moderator

Ik heb Parkinson, COPD2GOLD en hartpatiënt. Bewegen is voor mij nummer één om zelfstandig te kunnen blijven functioneren. Ik sport bijna dagelijks bij het OTC omdat daar uitsluitend goed opgeleide fysiotherapuiten aanwezig zijn die iedereen goed in de gaten houden en bij wie ik met vragen terecht kan.Een gewone sportschool is voor mij geen optie.

Ik heb door aanvullende verzekering (drie sterren) recht op veel fysiotherapie. De kosten hiervan zijn erg hoog. En eigenlijk heb ik veel meer aan een vergoeding van jaar-abonnement. Dit bedraagt ongeveer 600,00 euro. Waarom geen vergoeding van het abonnement en daarnaast nog maar een kleine vergoeding voor de behandelingen van de fysiotherapie ? B.v. nog maar 10 behandelingen op jaarbasis vergoed ?  Dat is voor de verzekeringsmaatschappij veel goedkoper en past veel beter bij mijn zorgvraag.

0 likes
Opmerkingen
Bezoeker

Wel tamelijk ik gericht Sissy. Ook mijn handicap vraagt begeleiding bij het sporten, maar ik ben ook iedere week afhankelijk van mijn fysio/ manueel therapeut.  Ik moet ook iedere dag sporten. Een fysiotherapeut wordt betaald per behandeling sporten kun je de hele week voor een heel jaar lang voor 600 euro. Een fysiotherapeut kost gemiddeld 30 euro per behandeling. Dus zou ik als chronisch zieke maar even 1500 euro moeten ophoesten om 600 euro sporten betaald te krijgen.

Ik denk dat heel veel mensen meer aan de fysio hebben dan aan het sporten.

Cadet

Beste Dolpha,

Ik begrijp dat voor iedereen de situatie anders is. De regeling bij het Zilverenkruis is prima. Het zou alleen zo fijn zijn wanneer ze af en toe een uitzondering zouden kunnen maken. Ofwel soms iets meer naar een persoonlijke zorgvraag van een cliënt te luisteren. In mijn geval zou het voor de verzekering honderden euro's goedkoper zijn.

Vriendelijke groet, Sissy.

Moderator
Moderator

Hoi Sissy,

Bedankt voor het delen van je denk mee idee. 

Ik lees dat je graag een vergoeding zou willen zien voor een abonnement van de sportschool. 

Zou je het dan als een aparte vergoeding voor je zien? En wanneer zou iemand dan in aanmerking komen voor de vergoeding. Ben benieuwd hoe je hierover denkt! 

In de tussentijd ook de oproep aan de andere leden. Wat vinden jullie van dit idee?

Ik zet de status daarom op meer reacties nodig. 

Tot slot wil ik graag nog wat extra informatie delen:

Een aantal collectiviteiten bieden een vergoeding voor de sportschool, hierover lees je meer in dit topic.  Ook is er de vergoeding met de naam beweegprogramma's. 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig

Debutant

Een sportschool is voor veel mensen een goede wijze van bewegen. Mensen die minder goed kunnen bewegen hebben hiervoor aanvullende hulp bij nodig, die weer extra duur zijn (meer hulp etc).
Door deze extra sport-activiteiten te vergoeden wordt het leven van deze mensen verbeterd, daarnaast stabiliseerd of verbeterd in de meeste gevallen hun ziekte, waardoor op termijn de ziektekosten biet verder stijgen of zelfs kunnen dalen.
Daarom zou ik inderdaad willen pleiten om deze onkosten (deels) te vergoeden in het basis pakket.

Webcare
Webcare

Hoi @GKOB, ben je bereid dan een hogere premie te betalen voor het basispakket als deze vergoeding wordt opgenomen? Wat zou volgens jou een redelijke vergoeding zijn?

Debutant

Nee, geen verhoging. Het bezoek aan de sportschool voor deze mensen verlaagd de claim op zorg verzekering, lees minder fysiotherapie. Dus uiteindelijk een win-win situatie voor de client en Zilveren Kruis.

Webcare
Webcare

GKOBL wie moet volgens jou de kosten betalen van deze vergoeding als het in het basispakket wordt opgenomen?