Pakket Sport is voor mij op dit moment niet aantrekkelijk om te nemen. Ik sport 5 keer in de week, dus fanatiek ben ik!
- Ik maak gebruik van sportmassage maar in dit pakket krijg je maar 50 Euro vergoed. Sportmassage kost bij mij al 55 euro per keer! Dit houdt in dat ik nog niet eens 1 behandelinog vergoed krijg.
-sportarts wordt ook vergoed in basispakket. Waarom staat deze er dan nog eens tussen?
- hardloopcoaching bij sportblessures. 1 consult. Beetje weinig vind je nie't?
- sport en koelbrace 50 Euro voor 1 brace per 2 jaar. Kan dit niet per jaar?
- fietspositiemeting, goed idee. Maar waarom ook niet sportschoenen aan laten meten vergoeden? Meeste mensen lopen hard op verkeerde hardloopschoenen. Met het gevolg: blessures.

Het pakket sport kost 60 Euro per jaar en is voor mij op dit moment niet aantrekkelijk.

Ze kunnen het natuurlijk wel aantrekkelijk maken.
- percentage sportmassage vergoeden
- hardloopschoenen aan laten meten (deels) vergoeden
- korting op sportkleding bij een bepaald merk/webwinkel/winkel
- korting op je abonnement
- extra fysio
- misschien nog meer. Iemand tips?

Opmerkingen
Expert

Goedemiddag Jannelien,

Fijn dat je meedenkt over ons Extra Pakket Sport!

Ik heb jouw vragen en verbeterideeën inmiddels intern voorgelegd en hoop hier snel een reactie op te krijgen. Wordt vervolgd!

Cadet

Super bedankt!

Zie ook mijn Facebook bericht: 

Ik ben er wel voor om de pakketten eens te wijzigen. Ik kan me nooit vinden in al die pakketten waar ik uit kan kiezen.
Kunnen jullie daar niet eens naar kijken? Ook het uitbreiden van de Sport/Vitaal en die andere verzekeringen zou helemaal niet zo verkeerd zijn. Als jullie slim zijn maken jullie een Healthy Pakket voor 2017. We zijn tegenwoordig allemaal bezig met sporten, gezond eten. Je hoeft facebook/instagram maar te openen en je ziet iets over voeding/afvallen/gezondleven/sporten. Speel hier op in. Maak een mooi pakket voor 2017 op basis van deze punten. Maar niet alleen hiervoor natuurlijk. Kijk ook naar de andere groepen. Chronisch zieken welke vergoedingen hebben zij nodig? En de ouderen? Maak pakketten waar mensen iets aan hebben.

Moderator

Hoi Jannelien, door een technisch probleem kan Maarten zelf niet op de community reageren. We werken hard aan een oplossing maar hij wilde graag zijn reactie met jou delen: 

"Beste Jannelien,

Zoals beloofd kom ik graag nog even terug op jouw (mooie) verbeterideeën. Ik heb dit intern voorgelegd bij een afdeling die zich bezighoudt met de inhoud en ontwikkeling van al onze pakketten. De reactie komt van een van onze product managers.

Allereerst zijn wij erg blij met jouw input! Laat dit vooral een aanmoediging en voorbeeld zijn om ook in de toekomst op deze manier met ons mee te blijven denken. Meedenken door jou en graag ook door andere klanten.

Nu de inhoudelijke terugkoppeling op een aantal van jouw punten over ons pakket Extra Sport:

• Vergoeding sportarts

Dit hebben wij helaas niet meer mee kunnen nemen in ons wijzigingsdocument van 2016. De besluitvorming dat de vergoeding voor een sportarts naar de basisverzekering is gegaan kwam pas eind november 2016. Dit is inmiddels aangepast. Link naar vergoeding: Sportarts

• Sportmassage

Bij vergoeding voor sportmassage is het idee dat je als verzekerde de helft zelf betaald. Uitgangspunt is 2 behandelingen per jaar. Om die reden is gekozen voor 50% tot maximaal € 50 per kalenderjaar. Link naar vergoeding: Sportmassage. Hier vind je ook bij welke sportmasseurs je terecht kan.

• Hardloopcoaching

Hardloopcoaching betreft niet 1 consult, maar de vergoeding van 1 online coachingtraject (1 screening, maximaal 13 weken begeleiding). Link naar vergoeding: Hardloopcoaching bij blessures

• Fietspositionering

Deze vergoeding (Dynamische fietspositiemeting) is een vergoeding speciaal opgenomen voor verzekerden die fysieke klachten hebben tijdens of na het fietsen. Een sportarts kan dan checken of de klachten komen van een verkeerde positionering van de fiets. Vervolgens kan je de fiets mogelijk beter afstellen. Dit werkt anders voor hardloopschoenen. Deze zijn niet na aanschaf nog anders af te stellen. Link naar vergoeding: Dynamische fietspositiemeting van de product manager:

• Kortingen in pakket

Wij kunnen in onze (verzekerings)pakketten geen kortingen opnemen. Wel gaan wij via Actify verschillende ‘sportieve’ kortingen aanbieden. Dit is momenteel nog kleinschalig opgezet, maar je kan natuurlijk een kijkje nemen: Actify

Veranderingen in 2017

Over 2017 is nu nog niet iets te zeggen. We zijn nog volop bezig om onze pakketten te reviewen. Ook suggesties die worden genoemd op de Community worden meegenomen in de evaluatie! Wellicht leuk om te weten: een jaarlijkse vergoeding voor een brace wordt momenteel meegenomen als één van de mogelijke aanpassingen in het Extra Sport pakket voor 2017.

In jouw tweede post heb je het al concreet over een mogelijk nieuw pakket. Een Healthy Pakket. Leuk! Zo zouden we natuurlijk kunnen inspelen op zaken als vitaliteit stel ik mij zo voor? Of hoe zie jij dat voor je? Wat zijn dan concreet vergoedingen waar je aan zit te denken? Ik ben ook erg benieuwd wat andere Communityleden van onze extra pakketten (Extra Sport, Extra Fit, Extra Vitaal) vinden!"

Dankjewel voor je reactie! Tja waar ik aan zit te denken met een healthy pakket dat is een goede vraag.

Houdt de media in de gaten. Voor al Instragram is helemaal in de ban van gezond en sport.

Hier zie je wat mensen bezig houdt.

(sport/voeding/gewich/ suplementen/herstel

Misschien bij aanschaf van het pakket healthy een blender/foamrol/boek over smooties kado.

En wat er dan in het pakket moet zitten:

Sport:

- Sportmassage

- Fysio behandelingen (extra)

- Medische keuring

- Kortingen op sportschool/vereniging

Voeding:

Misschien iets van korting bij een "superfood"/'noten'webwinkel/ suplementen webwinkel etc, sportkleding webwinkel

Gewicht:

Meetlint

Weegschaal

Lichaam: 

- Sport bril op sterkte (geen idee of dat bestaat? ben geen brildrager)

- Zooltjes voor sportschoenen

- Sport brace

Herstel/Ontspanning:

- Voor vrouwen bijv. korting op tijdschrift Woman Health of bijv. Runnersworld. Zo zouden er nog wel meer tijdschriften zijn

Tja ik weet niet waar die mensen allemaal gebruik van dienen te maken maar misschien hebben jullie daar meer ervaring mee.

Moderator

Mooie suggesties Jannelien! Ik ben nog even zoekende naar welke dingen we wellicht als idee voor Actify kunnen aandragen en welke beter bij het idee van het Healthy pakket kunnen horen. Heb je al eens een kijkje genomen bij Actify?

Wat ik daarnaast wel interessant vind (en tegelijk ook lastig), is de rol van zorgverzekeraars in dingen zoals voeding en gewicht. Ik snap jouw suggestie richting superfoods of supplementen en qua gewicht een stimulans in de vorm van een weegschaal of meetlint. Of zijn dat misschien juist de dingen die meer bij Actify passen en zou zo'n healthy/sport pakket moeten bestaan uit de dingen die je omschrijft bij Lichaam en Sport?

Ben benieuwd naar jouw kijk hierop!

Debutant

Jannien, Leuk al deze ideeen. Ik heb zelf een idee gepost om een deel van de door ons betaalde ziektekosten verzekering terug te kunnen ontvangen bij actieve sport-beoefening.

Ook ik sport veel, tussen 6-12 uur per week afhankelijk van mijn programma.

Er is helaas geeneen zorgverzekering die echt rekening houdt met sporters (en dan niet 1 of 2 per week in de sportschool).

Ik heb een aantal jaar in Duitsland gewoord, en daar kreeg je een maand-termijn retour als je kon bewijzen een marathon te hebben gelopen. Zoiets zou ik graag willen zien bij Zilveren Kruis (ZK).

Daarnaast zou het fijn zijn als ZK inderdaad meedenkt met vergoedingen zoals sport-massage (iedere aangemelde sport-masseur, niet alleen door ZK gecontracteerden), etc.

Ik hoop dat ZK met een aantal sporters een test wil opzetten om te zien of het werkt. Sporters gebruiken dan misschien wel iets vaker een fysio en sport-masseurs etc, maar daarnaast veel minder andere ziektekosten, gebruiken geen/ weinig medicijnen en uiteindelijk kunnen de kosten verder omlaag.

Gijsbert

Webcare

Hoi Gijsbert, ik vraag me af hoe je idee van belonen valt bij mensen die niet kunnen sporten omdat hun gezondheid dit niet toelaat. Wat is jouw mening hierover?

Debutant

Het gaat mij om de combinatie veel sporten, daardoor een gezondere levensstijl, met als gevolg minder aanslag op de zorg verzekering. Mensen die vanwege hun gezondheid minder kunnen sporten, moeten wel gestimuleerd worden om te kunnen sporten. Waarschijnlijk zal dit op termijn ook voor deze mensen de aanslag op de zorg verzekering reduceren, waardoor er ook voor een hun een beloning tegenover mag staan (deels vergoeden sportschool abonnement bijvoorbeeld).

Webcare

Kan me zo voorstellen dat dit een pittige discussie wordt als er een beloningssysteem wordt ingevoerd. Geldt dit bijvoorbeeld  ook voor verzekerden zonder kinderen? Spaart immers geld uit voor kraamzorg en verloskundige zorg? Waar ligt de grens?