Bijgevoegd zijn een bonnetje van AH (7.5 cm breed) en van ZK (21cm breed).

Bij AH kan ik precies nakijken waarvoor ik betaald heb.

Bij het ZK overzicht is het maar gokken - behalve het laatste item -DIE is wel duidelijk.

Mijn apotheek geeft geen 'bonnetje' want die gaat rechtsreeks naar ZK, ZK incasseert geld van mijn rekening maar geeft geen duidelijk beeld waarvoor is betaald.

Laat gewoon zien waar ik voor betaal, weet ik ook meteen of de apotheek wel terecht declareert.

Dit moet toch beter kunnen.

AlbertHeijn.jpgZilvKruis.jpg

Opmerkingen
Community Manager

@JRP Bedankt voor je idee. Er is eerder een discussie hierover geweest. Zover ik weet is het zo dat we vanuit privacy overwegingen sommige medicatie niet met naam en toenaam noemen op het declaratieoverzicht. Op 'Mijn Zilveren Kruis' is dat nu ook nog niet mogelijk maar ik ga voor je navragen hoe het precies zit en of we aan het werk zijn om het aan te passen. Dus ik kom er op terug.

Cadet

@Raoul - euh DAT antwoord klinkt heel raar. De declaratie overzicht wordt alleen naar mij gestuurd.

De huisarts, verpleegkundige en apotheek weet wat ik slik,  de ZK medewerker(s) zien de ingediende factuur en dan zou ik geen heldere declaratie mogen ontvangen?

Over wiens privacy hebben we het hier - die van de apotheek of die van mij of die van U?

Het niet vermelden van de medicatie ontneemt mij de mogelijkheid om eea te controleren. De apotheek is zeker niet feilloos en het ziekenhuis ook niet. 2 jaar terug werd er (door ZK en of het ziekenhuis) behoorlijk wat heen en weer geboekt mbt tot een oog - diabetes foto. Ik begreep er toen niets meer van en kreeg haast het idee dat die rek 2x van mijn rekening is afgeboekt.

Desalniettemin ben ik heel benieuwd naar uw verdere onderzoek.

PS. "om privacy redenen" wordt te vaak als reden/excuus aangevoerd dat ik dat bijna niet meer serieus neem. 

Cadet

@Raoul er zijn inmiddels een paar weken verstreken en ik vraag mij af of dit onderwerp nog op uw 'to do' lijst staat? Zou het jammer vinden om eind van dit jaar wellicht te moeten gaan kiezen voor een andere verzekeraar.

Hoor graag van U.

Mvg,

JRP

Moderator

@JRP

Dit onderwerp staat zeker nog op onze 'to do' lijst! We zijn er op dit moment mee bezig. 

Het verschil is al te zien in Mijn Zilveren Kruis. Steeds meer 'verstrekkingen apotheek' zijn nu zichtbaar. Zodat je als klant kan zien om welk medicijn het gaat. 

Moderator
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd

Cadet

Blij te lezen dat dit is opgepakt en zoals vermeld - uitgevoerd.

Heel benieuwd naar het volgende te ontvangen declaratie formulier.

Moderator

Hoi JRP, leuk je hier weer terug te zien!

Ik stuur nog even één berichtje, om zeker te zijn dat duidelijk is wat er precies is uitgevoerd. Dit gaat niet over het overzicht op papier of via de e-mail. Maar de informatie op Mijn Zilveren Kruis, vanwege de veilige omgeving. Raoul schrijft hier ook kort over in zijn eerdere reactie. Daar zie je nu welk medicijn je hebt gehad en niet meer de term verstrekkingen apotheek. Wachten op een nieuwe melding van zorgkosten is dus niet nodig. Je zou het nu al de gedeclareerde medicijnen van de afgelopen tijd kunnen bekijken! 

Je zou dus kunnen zeggen: 
Mijn Zilveren Kruis: uitgevoerd, alle medicijnnamen zijn nu zichtbaar. 

Post / E-mail: afgewezen, dit mag niet in verband met veiligheidsredenen. Sommige medicijnen zullen blijven staan als verstrekkingen apotheek.